Jump to content

Syntesi Safety razor van The Goodfellas Smile

Recommended Posts

Posted

Deze krabber heeft mijn aandacht. Weet er hier iemand meer over te vertellen? of meningen hierover zijn welkom. 

Technische details:
Materiaal: Roestvrij staal 303
Coating: Krasbestendig hardchroom
Handgreeplengte: 80mm
Totale lengte: 87mm
Kopbreedte: 43mm
Kopdiepte: 24mm
Bladopening: 0,62mm
Blootstelling: 0,02mm
Gewicht: 98gr

Screenshot_20241229_154546_SamsungInternet.thumb.jpg.b754fa203a70089f807efdb812340522.jpg

Posted

Tja, de afsluitergroep van de Colt C7 of C8 ziet er sexier uit. Maar die scheert dan waarschijnlijk weer een stuk slechter… 

Meningen zijn net als anussen, iedereen heeft er één 😉

Posted

Ik ken ze nog als Diemaco C7 en C8

20 minuten geleden, JvdK zei:

Tja, de afsluitergroep van de Colt C7 of C8 ziet er sexier uit. Maar die scheert dan waarschijnlijk weer een stuk slechter… 

Meningen zijn net als anussen, iedereen heeft er één 😉

• Haha 1
Posted

Weet je wat het is soms moet je gewoon een scheermes kopen om te ervaren hoe die scheert…

Op YouTube kun je veel scheer content vinden maar daar vinden ze alles wel prima scheren terwijl in de praktijk iedereen zijn eigen voorkeur heeft…

hoe is trouwens onderstaande ambitie verlopen?

• Agreed 1
Posted
2 uren geleden, iwan073 zei:

Ik ken ze nog als Diemaco C7 en C8

ja, politici en hun handeltjes hè. Defensie mocht ‘de M-16’ via de Canadese fabrikant Diemaco kopen, die ‘een M-16’ in licentie bouwde met de naam C-7. via die constructie was nl. levering van onderdelen en dergelijke gegarandeerd. Nederland en Amerika dansten op dat moment nl even niet lekker samen i.v.m. (volgens mij) onenigheid over de mogelijkheid om Amerikaanse soldaten te kunnen vervolgen bij het Internationale Strafhof in Den Haag.

Door de ervaringen in o.a. Afghanistan werd duidelijk dat de Diemaco’s nodig een update moesten hebben. Er werd voor gekozen om ze om te bouwen naar de M-16 versie van Colt (met rail, aim-dot, steun/handgreep enz. enz). Dit ombouwen is in Nederland gedaan in door Colt USA gecertificeerde bewapeningswerkplaatsen van Defensie. Deze Colt C-7 en C-8 zijn een hele grote verbetering t.o.v. de Diemaco C-7 en C-8.

• Thanks! 1
Posted
Op 31-12-2024 om 17:56, JvdK zei:

ja, politici en hun handeltjes hè. Defensie mocht ‘de M-16’ via de Canadese fabrikant Diemaco kopen, die ‘een M-16’ in licentie bouwde met de naam C-7. via die constructie was nl. levering van onderdelen en dergelijke gegarandeerd. Nederland en Amerika dansten op dat moment nl even niet lekker samen i.v.m. (volgens mij) onenigheid over de mogelijkheid om Amerikaanse soldaten te kunnen vervolgen bij het Internationale Strafhof in Den Haag.

Door de ervaringen in o.a. Afghanistan werd duidelijk dat de Diemaco’s nodig een update moesten hebben. Er werd voor gekozen om ze om te bouwen naar de M-16 versie van Colt (met rail, aim-dot, steun/handgreep enz. enz). Dit ombouwen is in Nederland gedaan in door Colt USA gecertificeerde bewapeningswerkplaatsen van Defensie. Deze Colt C-7 en C-8 zijn een hele grote verbetering t.o.v. de Diemaco C-7 en C-8.

Kijk, zo leer je nog eens wat

Posted
Op 31-12-2024 om 15:27, Ric325i zei:

Weet je wat het is soms moet je gewoon een scheermes kopen om te ervaren hoe die scheert…

Op YouTube kun je veel scheer content vinden maar daar vinden ze alles wel prima scheren terwijl in de praktijk iedereen zijn eigen voorkeur heeft…

hoe is trouwens onderstaande ambitie verlopen?

Heb het maar van afgezien nadat te horen heb gekregen dat ze vaak stuk gaan. Geen lange levensduur hebben. Daar sta ik niet op te wachten. 

Posted

Ik kom zo ff snel niet zoveel klachten tegen en daar het mes vrij goedkoop aan te schaffen is lijkt de garantie op zich in orde?
wanneer ik Google lees ik:

Leaf Shave warrants that the purchased product is free from manufacturing defects and will function as intended for the life of the product. Your Lifetime Limited Warranty will include repair or replacement in the event of failure of a primary functional system (screws, pivots, springs, latches, magnets).

Posted
Op 30-12-2024 om 13:41, -Danny- zei:

Deze krabber heeft mijn aandacht. Weet er hier iemand meer over te vertellen? of meningen hierover zijn welkom. 

Technische details:
Materiaal: Roestvrij staal 303
Coating: Krasbestendig hardchroom
Handgreeplengte: 80mm
Totale lengte: 87mm
Kopbreedte: 43mm
Kopdiepte: 24mm
Bladopening: 0,62mm
Blootstelling: 0,02mm
Gewicht: 98gr

Screenshot_20241229_154546_SamsungInternet.thumb.jpg.b754fa203a70089f807efdb812340522.jpg

Zelf geen ervaring mee, maar volgens het Franse forum niet de moeite ("ce rasoir est très limité, sans profondeur, en plus la lame a tendance à vibrer pas mal, grosse pub pour ce rasoir, gros plouf à l'arrivée. D'ailleurs beaucoup de monde cherche à le revendre", dus kleine scheerhoek, erg mild, mesje zit niet goed vast, ontgoochelend, velen proberen hem door te verkopen)

• Thanks! 3