Jump to content

Semogue Owners Club 2-Band Badger

iwan073

Wat gebruikers van deze kwast vinden:  

19 members have voted

1. 1. Wat gebruikers van deze kwast vinden:

• Absolute aanrader
      8
    • Erg fijne kwast
      2
    • Goede kwast
      0
    • Matige kwast
      0
    • Slechte kwast
      0
    • Nog niet gebruikt
      9

Recommended Posts

[nfo]Aangezien onze Admin de poll-optie aangezet heeft, dacht ik; waarom niet gebruiken in het review forum?

Met deze poll functie kan iedereen die dit product gebruikt heeft zijn waardering aangeven,

waardoor het voor andere forumleden snel duidelijk wordt of dat dit product de moeite waard is om aan te schaffen.

Ik zal ook de optie aan vinken die het mogelijk maakt om je mening achteraf aan te passen.

Hoe vaak komt het immers niet voor dat je in het begin vol lof bent over een product,

maar na een tijdje toch tegen wat minpuntjes aan loopt.

Of zoals bijvoorbeeld bij zepen juist het tegenover gestelde.[/nfo]

Ik wou graag beginnen met mijn laatste aankoop; de Semogue Owners Club 2-Band Badger

Ik heb de SOC (Semogue Owners Club) nu een week of zo in bezit en ik ben echt razend enthousiast over deze kwast.

Het handvat, in mijn geval Cherry Wood, ziet er prachtig uit. Het heeft een mooie volle kleur met een prachtig motief er in. En gezien ik een Mühle Kosmo gewend was, met metaal er in, was deze kwast tot mijn verbazing erg licht.

Misschien omdat het handvat een flink formaat heeft, had ik het iets zwaarder verwacht.

Wat ik ook erg mooi vind, is het feit dat de benaming in het hout gegraveerd is. Dat ziet er een stuk mooier uit dan een simpel stickertje dat er af kan vallen.

De borstel zelf is gemaakt van 2-Band Badger haar. Naar wat ik begrepen heb, een gradatie onder het welbekende Silvertip haar.

De borstel bevat meer haar dan mijn Mühle Kosmo Silvertip Fibre en mijn oude Mühle Graudas, waardoor hij een stuk meer Backbone heeft.

Toen ik mijn oude Mühle Graudas vervangen had door mijn Mühle Kosmo Silvertip Fibre, dacht ik dat ik nooit meer een andere kwast in huis zou halen. De Kosmo was vergeleken met de Graudas een waar monster.

Hij maakte zoveel sneller schuim van harde zepen. Niets leek hem in de weg te staan.

Maar ik ben blij dat ik toch wat anders geprobeerd heb.

Op aanraden van enkele mede forumleden, en het mooie uiterlijk van de kwast, heb ik dan toch deze SOC gekocht.

En geloof me, mijn Silvertip Fibre is plotseling veranderd van monster in een mak lammetje.

Niet dat hij zijn werk niet meer doet. Nee, de SOC is simpelweg een nóg groter monster!

Deze kwast vreet iedere harde zeep die ik in bezit heb, op alsof het om een crème gaat.

Laden van deze kwast gaat met zoveel gemak. Het is ongelofelijk.

Dus heren, mocht je op zoek zijn naar een nieuwe kwast; De Semogue Owners Club 2-Band Badger is een absolute aanrader!

P.S.

Na een week in gebruik gehad te hebben, heeft deze kwast nog niet één haar losgelaten.

Dat was met mijn Mühle Graudas wel anders.

2013-12-18%2014.41.45.jpg

2013-12-18%2014.58.41.jpg

Edited by Guest

Hoe lang zou zo'n kwast mee gaan?

Jaren.

Ik heb tot nu toe 1 keer een kwast versleten. Een varkensharen kwast, die ik gedurende bijna 4 jaar dagelijks heb gebruikt. Net als een verfkwast was deze een stuk korter geworden in het kapsel. Het merk is me ontschoten, maar het was een Nederlands product (niet DvH) die ik bij een barbier had gekocht.

Maar ik heb de SOC idd 2 keer, nu omdat ik me op 2 plekken scheer (werk en thuis) en dan als backup :lol:

Bij mij nog altijd de nummer één. Heb er dan ook een aantal als back-up staan in de kast, je weet maar nooit dat ze plots ander haar of zo gaan gebruiken.

Een prima gewoonte! ;)

Ik heb de SOC niet maar wel 3 exemplaren van mijn favoriete zwijntje, de Vulfix 2189.

Ik geloof dat het van merk tot merk verschilt. Bij de goedkope Chinese merken is het inderdaad vaak lager geclassificeerd, bij de premiummerken vaak hoger dan silvertip. Wat mij betreft is het beter dan silvertip omdat het beter aansluit bij mijn voorkeuren.

• 3 weeks later...
Collega's, moet je het handvat van de SOC ergens mee behandelen, of is dat niet nodig?

Ik gebruik die al jaren en eentje heb ik geschilderd in een donkerrode kleur omdat ik de ash wood niet mooi vond, de andere zijn onbehandeld en nog altijd in goede conditie.

Ik waag het er wel op, om er niks mee te doen

Ik doe er ook niets speciaals mee.

Mocht 'ie ooit schraal worden dan gaat er olie of was op die ik bij Duller kocht ooit.

Prima voor onbehandeld hout. Maar ik ben even kwijt hoe die heet.