donnie Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Beste scheerders, sinds halverwege dit jaar ben ik begonnen met de safety razor en door dit forum eigenlijk ook al heel snel enthousiast geworden over de straight razor. Omdat ik niet zeker weet of ik het wat vind heb ik via een vriend van me de Gold Dollar 66 binnen gekregen. Dit ding snijd werkelijk waar nergens doorheen, zo bot als het maar zijn kan. Is er toevallig iemand op dit forum aanwezig die deze straight shave ready zou willen maken? Ik weet werkelijk waar niet hoeveel werk dat is en of het rendabel is maar hoor graag van jullie, alvast dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
creon Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Misschien is het verstandig om even aan te geven waar je vandaan komt misschien zit er iemand in de buurt die je op weg wil helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 Creon dank voor de tip, ik kom uit Zoetermeer Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 (edited) Donnie, Ik wil je wel helpen maar waar begin je aan? Unit Price: Qty Price 1 - 2 US $7.70 3 - 9 US $7.01 10 - 29 US $6.47 30 + US $5.93 Wholesale Price: Piece Quantity: Free shipping to Netherlands(Holland) Via CHINAPOSTAIR Shipping Cost: 15-32 Days Delivery Time: Ships out within 3 days Processing Time: US $7.70 Met veel respect, maar een hoog kwaliteitsmes vanuit het niks scheerklaar maken kost 1,5 uur arbeid. Minimaal. Dit type Gold Dollar heeft geen afwerking. Heeft een rommelige spine. Geen bevel. Weggooi scales. Tenzij het de hobby is van iemand om van niets iets te pogen te maken van iets dat een paar € 's heeft gekost. En die totaal geen economische overwegingen maakt.. Maar, begripsmatig stel ik dat het geen zin heeft om - bijvoorbeeld - vanuit het niks een achterlichtje voor mijn fiets te maken vanuit een kapot exemplaar. Dit kost zeer vele uren met kans op resultaat zeer dun. Koop in een keer een exemplaar van voldoende kwaliteit met de eigenschap om daarop door te arbeiden. Ik verheug mij in het bijzonder dat vele enthousiaste mensen zich in de straight razor world storten doch daar daar geen geld in willen of kunnen steken. Maar ik stel die categorie voor een paar maanden door te sparen en daarna via het forum of een ander kanaal een gebruikt exemplaar te kopen dat voordien door een ander is gekoesterd. Joost Edited December 18, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 De GD 66, een leuk mes om in bulk te kopen en lekker te modden. Zoals Joost al zegt, uit de doos een horror mes. Ik heb er nu een aantal scheerklaar gemaakt en dat was geen pretje. Ik weet niet hoeveel tijd het me per mes gekost heeft, maar het was lang. Eerst de uitstekende delen wegslijpen met een dremel, want anders kan het mes niet eens egaal geslepen worden. Daarna van 325 totaan scheerklaar. Scheert dan best wel aardig. De scales zien er niet uit, maar zijn functioneel. Het mes is ook lelijk, maar kan je dus ook wel functioneel krijgen. Tipje: koop een scheerklaar mes hier op het forum, of andere genoemde bronnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 Bedankt mannen voor jullie tips, ik kijk buffel/doubleb wel lief aan binnenkort voor een mooi mes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Ik heb er vorig jaar 2 gekocht a €3,71 per stuk, inclusief verzendkosten vanuit China. Puur om eens te experimenteren met slijpen etc. Geen geld, maar om er wat te maken moet je wat meer in huis hebben denk ik. Mij is het in elk geval niet gelukt, maar wat niet is kan nog komen. Of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandelaak Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Ik had laatst voor de lol een Gold Dollar 800 gekocht, wat een duurder model is. Dat mes kwam ook bot aan, maar ik had het binnen letterlijk 25 minuten scheerklaar. Het viel echt mee met dat mes. (hoefde ook niks af te slijpen ofzo) Ik stond er versteld van, ben zelf een beginner met honen. Niet elke Gold Dollar is flut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Ik woon vlak bij zoetermeer, zoals gezegd hier gold dollars zijn niet makkelijk om te slijpen. indien interesse. Ik heb er wel een straight in de verkoop die je eerst mag uitproberen. Als het wat is voor je betaal je, is het niks stuur/geef je hem weer terug. Stuur maar pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 De Gold Dollar 800 waar vandelaak het over heeft is een trede hoger op de ladder. Maar dit is dan ook een item waar tussen de 40 en 55 dollar voor wordt gevraagd. Bij dezen een url waarin Dovo/Fromm/GD800 worden vergeleken. Ik ben een rescale addict. Misschien dat ik als ik geen vintage voor handen heb om om te bouwen ik ook eens zo'n GD 800 zal proberen. J http://www.asharperrazor.com/battle-of-the-budget-razors-gold-dollar-v-dovo-v-fromm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joël Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Hallo Donnie, Mocht je nog niemand gevonden hebben die je mes wilt aanpassen en slijpen, dan wil ik dat eventueel voor je doen. Ik woon ook in zoetermeer. De GD 66 is vrij snel aan te passen met de dremel omdat deze maar een enkele stabilisator heeft. Je hoeft dan niet zo veel materiaal weg te halen. Alleen oppassen dat het staal niet te heet wordt, zie je verkleuring in het mes beginnend met gelig tot blauw dan ben je al te laat. Daarna bevel zetten op naniwa ch1000 en dan verder op de coticule scheerklaar maken. Ik hoor het wel. Gr. Joël Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Kijk, dat is een mooi aanbod! Aardig van je Joël. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Zeker weten buffel, vrijdag gaat het gebeuren ik zal foto's posten haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts