Levi Posted December 2, 2024 Author Posted December 2, 2024 - Razorock Game Changer - Polsilver Super Iridium - Oumo Rorschach - WestMan Adamastor - Een terugblik naar de voorbije maanden waar vooral voor mij een omschakeling naar het kopsoppen gebeurde. Mede dankzij door de dassenkwasten van Oumo. Waar ik vroeger enkel synthetische kwasten had en alles opschuimde in een kom is er nu een evenwicht in zowel dassen en synthetische scheerkwasten. Maar ik betrap mij er op dat er toch meer op het gezicht opgeschuimd wordt. Ook de Game Changer 0.84P is terug van weggeweest na enkele jaren. Een leuke ontdekking is ook de producten van WestMan uit Portugal. Fijne start van de week! ✌️😎 10
koenfucius Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Vandaag mij niet aan het thema gehouden. Blackland Blackbird black oxide SB Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Martin de Candre Original L'Occitane Cade balsem 9
Tjebbe Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Omega Evo, Lea Shaving, Karve Overlander, Dorco Prime Platinum (3), Lea Classic after shave loción, Lea Classic after shave bálsamo. 9
bartje-p Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 SvdD 2-12 Ook geen thema scheerdag voor mij vandaag, wel genoten Karve - Overlander Astra - Superior Platinum (1) Frank Shaving - Pur-tech Martin de Candre - Nature Williams - Aqua Velva AS Balea - Men Ultra Sensitive ASB 7
Niek Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Krabber: Henson AL13-medium 2.0 Kwast: Omega; Elite Vintage Edition MB1922 Mesje: My-Blades; Silver Zeep: Castle Forbes; Lavendel A.S: Nivea; Sensitive balsem 7
Coenetje Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Goedemorgen allemaal, Ook voor mij was het aangenaam kennismaken met producten van Westman maar ook de Yaqi Ghost krabber presteert beter dan zijn nederige afkomst doet vermoeden! Yaqi Ghost Ti Personna Platinum #1 Zenith 2006 XSE Westman "Gerês" zeep en AS 10
dhr K Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Executive shaving Outlaw Pol silver super iridium Omega 6210 silvertip Myrsol Antesol pre Penhaligon's Blenheim bouquet scheercreme, ASB en EDT 11
iwan073 Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Scheerbeurt van de Dag - Maandag 2 december 2024 Soap: Acca Kappa - White Moss Shaving Soap Brush: Semogue Pegasus Tortoiseshell Finest Badger 26mm Razor: Giesen & Forsthoff 1354 Blade: King C. Gillette Aftershave: The Goodfellas' Smile - Abysso Aftershave Heerlijk geschoren met de Acca Kappa White Moss. Zelfde fijne zeep als de 1869 Almond en een heerlijk geurtje. Als aftershave heb ik een tester van Abysso gebruikt. Leuk geurtje. 9
Sebas Wal Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 (H)SVDD, Vandaag mijn nieuwe aanwinst de Aylsworth Apex mogen testen, heb deze met standard en de plus plate. En omdat ik al een tijdje nieuwsgierig ben naar de Overlander welke ik nu te leen heb kon ik ze mooi tegelijkertijd testen. De Overlander lijkt kwa specs redelijk op de apex namelijk: Aylsworth Apex (standard plate)- Blade Gap - 0.70mm Blade Exposure - 0.05mm Karve Overlander- Blade gap - 0.73mm Blade exposure - 0.07mm Tot mijn verbazing is er dan ook onder het scheren weinig verschil in prestaties en scheergevoel te merken. Wel had ik bij de Overlander iets meer het idee dat er genoeg zeep op de huid aanwezig moest zijn om goed te glijden. De Apex heeft hier iets minder last van, wel vermoed ik dat ik in de nabije toekomst toch een Overlander er bij bestel... De Overlander scheert vrijwel identiek maar toch is er wel een minimaal verschil (moet de nieuwe aankoop toch kunnen rechtvaardigen). Daarnaast zijn dit volgens mij de meest 'veilige' krabbers die ik getest heb en ze bevallen uitstekend! 11
UnShaven Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Razor: Pearl Blaze Blade: Astra Green Soap: The Goodfellas’ smile Gengi Cotton Brush: Razorock Plisoft 400 brush Aftershave: The real De Vergulde Hand Alum with blue feet Aftershave: Nivea Men Original aftershave balm Aftershave: L’Occitane Cedrat aftershave balm 8
iwan073 Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 50 minuten geleden, Sebas Wal zei: Echt een mooi mes, die Overlander 😍 Ik wil er ook nog wel één denk ik. 3
-Danny- Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 1 uur geleden, iwan073 zei: Echt een mooi mes, die Overlander 😍 Ik wil er ook nog wel één denk ik. Zo mooi en zo efficiënt dat ie niet in Netherlands verkocht worden. 🫣
iwan073 Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Tja, als je productiecapaciteit niet zo groot is, kan je niet winkels van over de hele wereld bevoorraden 1 1
koenfucius Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Morris razor Wizamet Super Iridium Pachamama Barbershop 26mm Lodrino La Riviera Lodrino La Riviera Aftershave Balm Allemaal 2024 aanwinsten en allen aanraders. 11
Levi Posted December 3, 2024 Author Posted December 3, 2024 - Karve Christopher Bradley - Polsilver Super Iridium - Oumo Mystical 7th - Abbate Y La Mantia Agrumi D’Italia - Top spul van AYLM! Een heel aangename ontdekking. Ik denk dat de Karve CB wellicht het meest gebruikt is dit jaar, gevolgd door de Overlander en Timeless. 11
Coenetje Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Goedemorgen allemaal, Hat mag geen geheim zijn dat voor mij de Lambda Athena de favoriete krabber aan het worden is! Ik was niet op zoek naar de "perfecte" krabber en ik hou nog steeds van de afwisseling maar jeetje wat is dit ding geweldig! Lambda Athena Personna #2 Zenith 80B XSE Zingari "the Master" zeep en AS 9 1
Tjebbe Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Omega Evo, Stirling Deep Blue Sea, Tedalus Velocity One, Treet Dura Sharp (1), Stirling Deep Blue Sea aftershave splash, Stirling Deep Blue Sea post shave. 11
dhr K Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Tatara masamune Pol silver super iridium (2) Semogue Galahad 3P pre vanYulay Achilles zeep en AS Lalique Encre noir EDT 11
iwan073 Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Scheerbeurt van de Dag - Dinsdag 3 december 2024 Soap: Crabtree & Evelyn - Sienna Shaving Soap Brush: Highlander DS1 Butterscotch Manchurian 26mm Razor: Mühle Rocca R96 Blade: King C. Gillette Aftershave: Geo F Trumper - Spanish Leather Skin Food 11
Niek Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Krabber: Henson AL13-medium 2.0 Kwast: Omega; Elite Vintage Edition MB1922 Mesje: Personna; Lab blue Zeep: S.V.; Stella Alpina A.S: SV: Stella Alpina / Nivea; Sensitive balsem 9
UnShaven Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Razor: Pearl Blaze Blade: Astra Green Soap: Caola Barbon shaving cream Brush: Razorock Plisoft 400 brush Aftershave: The real De Vergulde Hand Alum with blue feet Aftershave: Nivea Men Original aftershave balm Aftershave: L’Occitane Cedrat aftershave balm 8
koenfucius Posted December 4, 2024 Posted December 4, 2024 Blutt-Rasur 1.20 Wizamet Super Iridium Omega Elite Vintage Edition Wickham Scottish Heather Nivea sensitive balsem Kwast, zeep en krabber zijn allen recente aanwinsten. Alleen over de krabber ben ik er nog niet helemaal uit - voor mij mocht het nog efficiënter 9
Tjebbe Posted December 4, 2024 Posted December 4, 2024 Omega Evo, Stirling Intrepid Man, Tedalus Velocity One, Treet Dura Sharp (2), Stirling Intrepid Man aftershave splash, Aloë Vera-gel. 8
Recommended Posts