Ric325i Posted November 24 Posted November 24 Ik heb een Semogue kwast (varkenshaar) en nu ook 1 met (2 band Ali express) dassenhaar die verschillen met mijn andere kwasten in de zin dat ik bij deze kwasten veel meer zeep moet gebruiken om tot een goed schuim te komen. Deze eten/verbruiken gewoon een stuk meer zeep. questions: -wat is de oorzaak? -is daar wat aan te doen? -wordt dat met de tijd evt minder? Ik dacht eerst dat het een eigenschap zou zijn van varkenshaar maar nu heb ik dus ook een (weliswaar goedkopere) das die ook dat gedrag vertoond. Ik ben benieuwd naar jullie idee over dit onderwerp. 2
bartje-p Posted November 25 Posted November 25 Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat ik jouw ervaring wel kan onderbouwen in het geval van varkenskwasten. Overigens denk ik wel dat dat minder wordt na een keer of 10-15 gebruik, maar ook bij mij hebben ze gevoelsmatig meer zeep nodig dan een syntheet. Maar ze houden dan ook meer / beter water vast, wellicht dat een droger varkentje minder zeep nodig heeft (klinkt heel raar, ik weet het). Ach, je moet maar zo zien, kom je ook eens door de zepen heen (zelfs dat wordt nog lastig). 2 1
Julyan Posted November 25 Posted November 25 over het algemeen hoe forser de kwast hoe meer er achter blijft. er zullen ander factoren zijn zoals dichtheid die een rol spelen. synthetische kwasten nemen minder op omdat de "haren"waterdicht zijn. Forse kwasten zijn geweldig om van je zepen af te komen. 2
Recommended Posts