Jump to content

Favoriete DE mes (poll)

timmert26

Jou favoriete DE mesje?  

88 members have voted

1. 1. Jou favoriete DE mesje?

• Voskhod
      9
    • Derby
      1
    • Astra
      26
    • LORD(captain/red)
      5
    • feather
      22
    • Gilette
      2
    • Iridium
      6
    • Polsilver
      5
    • rapira
      3
    • Overig(geef eventueel in de comments aan welke)
      9

Recommended Posts

Omdat er maar 10 in een poll mogen, heb ik voor deze 10 gekozen. Indien iemand advies heeft voor een wijziging of als er meer toegevoegd kan worden(mod/admin?) graag laten weten! Het gaat per merk!

Edited by Guest

• 1 month later...

Voor mij is de iridium super(origineel) de beste, gevolg door gillette sharp edge(geel) of rapira swedish supersteel en op de derde plaats de voskhod.

De gedeelde tweede plaats komt doordat de mesjes beide uitstekend zijn, echter de krabber bepaalt welke van de twee op dat moment de echte nummer 2 is.

mvg stephan

Eigenlijk zouden veel voorkomende mesjes hier een eigen review topic moeten hebben. Op die manier krijg je een mooi beeld per DE mesje m.b.t. feiten of het mesje en persoonlijke ervaringen. Bijvoorbeeld standaard topic namen zoals:

Reviews: DE mesje Hema

Reviews: DE mesje Personna Platinum

etc.

Overig gekozen, namelijk de Wilkinson Classic. Gaat al gauw zo'n 5 à 6 scheerbeurten probleemloos mee (bij dagelijks scheren) en is zowel scherp als erg makkelijk. Ook als je wat sneller scheert of met een iets minder helder hoofd (ochtenden) dan heb je bijna geen irritatie of wondjes. Voelt niet direct zo tijdens het scheren, maar is eigenlijk zeer vergevingsgezind.

Wel een wat duurder mesje, maar gaat gelukkig een stuk langer mee dan minder dure mesjes (ca. 1,5 à 2 keer langer).

YMMV overigens :)

• 4 weeks later...

Na diverse geprobeerd te hebben is voor mij de Personna Stainless Steel toch wel een topper gebleken.

Het was mijn aller aller eerste mesje dat ik bij de Edwin Jagger kreeg, en na vele omzwervingen heb ik ze nu in bulk gekocht.

Zelfs in de Fatip voelen ze nog comfortabel scherp en de Merkur 38c is door de Personna's niet in de verkoop gekomen.

Mijn lijst op dit moment:

1. Personna Stainless Steel

2. Lord

3. Feather

dan een groot gat...

Feather all the way baby!

Heb een paar weken geleden ook zo'n doos besteld met 100 Feather mesjes erin voor €20.

Cheap! :mrgreen:

Ik had er 120 voor 18 pond ... cheaper :P

Prima mesjes!

Ik maak er geen geheim van, dus heb het wel eens eerder gezegd: Polsilver (de oude) is de absolute nr 1.

Gevolgd door:

Captain rood

Iridium Super

Voskhod

HEMA

Shark ss

Morris

Feather

Personna super

Lord super stainless

Asco super stainless

Gillette 7'oclock SharpEdge

(Staat niet helemaal op volgorde...)

Nee, nog steeds niet.

Ik wil ze steeds meebestellen bij BdF of SaM, maar er komt elke keer iets tussen waardoor ik genoodzaakt ben ergens anders re bestellen of helemaal niet :roll::|

Ik denk dat ik met mn verjaardag wel eindelijk een bestelling ga plaatsen ;)

Dus dan neem ik meteen een pakje mee :D

Oei Johan, de Derby maar twee plaatsen van de Feather verwijderd, hoe kan dat nou toch?! :shock:

Enfin, wat voor jou goed voelt natuurlijk.

In de loop van de tijd is mijn top-5 zo'n beetje helemaal volgelopen met Lord mesjes en nee, ik krijg nog steeds geen commissie..... :(

maar ik heb blijkbaar een Egyptische baard of zo.

1. Captain (red)

2. Gedeeld Lord SS Super en Lord SS Extra (en ja, die zijn anders)

4. Gedeeld Lord SS Classic en Souplex

5. Daar zit veel afhankelijk van krabber en stemming; Treet Dura Sharp, HEMA, Feather, Indian blacks, Lord Platinum en Schick Platinum bv.