Jump to content

Recommended Posts

Posted

centerhttp://i.imgur.com/prjI16d.jpg[/img]

De setup van vandaag:

Gilette Black Handle Super Adjustable op standje 7 met Personna Platinum

Tabac scheerzeep

Vie-Long 13065M paardenhaar kwast

Floid aftershave

Vandaag liep de dag allemaal net wat anders dan gepland. Vanmorgen vroeg gedouched, belde de kapster of ik daar ff langs wilde om mn haar weer eens te laten kortwieken. Prima. Haartjes laten doen, snor bij laten knippen en weer terug naar huis!

Thuis aangekomen ligt er een pakketje op me te wachten: viewtopic.php?f=6&t=95

Na wat fotos maken en even schoonmaken besloten alsnog maar even te gaan scheren vandaag :D

Dus snel onder de douche gesprongen, boel weer goed schoongemaakt en natgemaakt en weer het reisje naar de wasbak gemaakt!

Vie-Long lag al te weken toen ik onder de douche stapte, dus die wat uitgeschud en zo blijkt achteraf, net te weinig.

Goed, over naar de Tabac, flink in geroerd tot ik dacht dat de kwast wel goed vol zat enover gezet op het bakje en een drupje water erbij gedaan en begonnen met kloppen.

Kwam er al gauw achter dat het hele mengsel een beetje te nat was.Niet erg, kwast even aan het bakje afgesmeerd en nog even over de puck Tabac heen gehaald en daarna weer met de extra zeep de lather afgemaakt, wat nu wel goed lukte :)

Over de Black Handle, ik vind het echt een HEERLIJK ding, de extra lange steel maakt het ding (voor mij iig) wel erg comfortabel. Aan de krabber zit een lekker gewicht, vind hem vrij netjes gebalanceerd. Scheert heerlijk weg. Handvat heeft redelijk goede grip, met natte handen zal ie niet snel uit je handen vallen, zeep erop is iig WEL glad. Dus daar mee uitkijken! Het is geen hele agressieve scheerder, vind het (naar mijn mening) wel een fijn ding, maar had agressiever gemogen. Kwestie van met de standen rommelen denk ik.

De Personna scheert zoals de meesten onder ons wel weten prima :D

Ik heb 2 passes gedaan, WTG en ATG en prima glad geschoren. Aluin ging nergens af, alleen op 2 kleine plekjes rond mn adamsappel.

Dikke flats Floid op het gezicht, heerlijk :D

Al met al weer helemaal tevreden :)

Posted

Zo te lezen een prima scheerbeurt. The long black adjustable is een prima scheermes van gillette. Ze zijn een zeer lange tijd geproduceerd door gillette. Voor de verzamelaar is dat zowel een voordeel: je kan ze nog makkelijk vinden, als een nadeel: ze zijn hierdoor niet schaars. Maar voor de gebruikers van deze krabbers is het wel fijn dat men nog makkelijk zo'n degelijk verstelbaar scheermes kan vinden. Vaak vind je ze in een goede staat op websites als: marktplaats of ebay.

Ik ben wel een liefhebber vd personna mesjes. Ik gebruik de HEMA mesjes vaak en die komen van dezelfde fabrikant.

Prima scheerbeurt zo te lezen:)