Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omdat ik zelf tegen het 'probleem' aanliep om alle krabbers op één type houder te kunnen plaatsen en helaas weer een nieuwe hobby erbij te hebben namelijk 3d printen ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik heb een aantal ontwerpen geprobeerd en ben nu op 1 model uitgekomen en ben benieuwd of er mensen zijn die eventueel tips en of feedback hebben.

De houder die tot nu toe plaats geeft voor elk type krabber is de zwarte en oranje variant, de groene is niet een ontwerp van mij.
Ik ben ook een aantal keer gevraagd of ik ze te koop aanbied en ik ben hier nog niet helemaal over uit.
Mocht er genoeg animo zijn kan ik natuurlijk gaan uitzoeken hoe dit werkt maar goed dat is niet de hoofreden voor het plaatsen van dit bericht.

Maar om in ieder geval mijn eigen ontwerp misschien te kunnen verbeteren ben ik wel nieuwsgierig of er mensen zijn die tips en dergelijke hebben.  

xMHZN8u.jpeg

( foto's met krabbers als voorbeeld)
Krabbers zoals een shield ac1, vector, superslant, blackbird passen allemaal.
https://imgur.com/a/H0PNhwM

• I like it 5
Posted

Leuke bezigheid en ik heb zeer zeker wel interesse als je ze besluit te verkopen! Ik weet dat de "Henson" stijl houder best populair is maar jouw variant ziet er wat stabieler uit. Helaas geen ervaring met CAD en printen dus geniet van een afstandje mee!

• I like it 3
Posted

Geen tips of feedback maar ik wilde mijn standaard laten zien wie weet vind je zoiets ook geinig.

Ik ben er erg content mee want het is erg makkelijk wisselen tussen krabbers als dat je ding is.

Een goede vriend heeft er 1 in een opstelling met 4 krabbers en 3 kwasten dacht ik.

Zelf ben ik tevreden over mijn opstelling maar mocht ik overnieuw moeten kiezen dan zou ik voor 6 krabbers en 1 kwast gaan.  Het is maar net wat je handig of geinig vind.

Mocht je geïnspireerd zijn en afmetingen willen weten hoor ik het wel.
image.thumb.jpg.39e7ac69c6f42080a2e520d86054315f.jpg

image.thumb.jpg.abdb8c2169a27a401cd3bfbc8cac585f.jpg

• I like it 5
Posted
1 uur terug, Ric325i zei:

Geen tips of feedback maar ik wilde mijn standaard laten zien wie weet vind je zoiets ook geinig.

Ik ben er erg content mee want het is erg makkelijk wisselen tussen krabbers als dat je ding is.

Een goede vriend heeft er 1 in een opstelling met 4 krabbers en 3 kwasten dacht ik.

Zelf ben ik tevreden over mijn opstelling maar mocht ik overnieuw moeten kiezen dan zou ik voor 6 krabbers en 1 kwast gaan.  Het is maar net wat je handig of geinig vind.

Mocht je geïnspireerd zijn en afmetingen willen weten hoor ik het wel.
image.thumb.jpg.39e7ac69c6f42080a2e520d86054315f.jpg

image.thumb.jpg.abdb8c2169a27a401cd3bfbc8cac585f.jpg

Ik heb nu ongv nog 45 krabbers en de losse houders werken hiervoor wel fijn, heb ook een aantal waar meerdere op passen maar dat vind ik in de kast wat minder mooi😋

• I like it 1
Posted

Een goede vriend heeft em gemaakt (custom made zeg maar),en wat mij betreft erg goed gelukt.

• I like it 1
Posted
4 minuten geleden, Ric325i zei:

Een goede vriend heeft em gemaakt (custom made zeg maar),en wat mij betreft erg goed gelukt.

Ow dat is wel vet!

vooral dat de kwasten erbij kunnen

• I like it 1
Posted

De standaard is vrij zwaar maar dat is eigenlijk wel fijn ,aanvankelijk oogt ie wat grof maar ik ben er erg content mee. De inkeping voor de kwast is een soort afgestemd op een Semoque omdat ik er van dat merk een aantal heb. Ik weet dat die maat van mij er 1 heeft met 3 kwasten en zijn collectie aan kwasten is qua afmetingen iets diverser maar die passen ook allemaal.

Idealiter zou er ietsje meer ruimte mogen zijn tussen de 2 kwasten al ben ik met de huidige setting meer dan tevreden.

Ik heb gewoon teveel krabbers voor allemaal individuele standaards .

Nu heb ik em toen zo meegenomen maar hij zou bv ook nog gestraald en gepolijst kunnen worden dacht ik maar ik wilde em gewoon ff proberen.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar hoe de keuze van anderen zou zijn qua indeling maar goed dit is niet mijn topic…

Op zich valt zoiets ook te 3D printen toch?

Wie weet is dat te proberen en kun je em indelen zoals jij dat wil.

• I like it 1
Posted

in principe kan je alles maken mits je met cad overweg kan. Ik ben nog niet heel bekend met dit programma maar voor simpele taken gaat het nog wel goed😋

• I like it 1
  • 4 weeks later...
Posted

Om elk formaat krabber te kunnen plaatsten ben ik bij onderstaand model uitgekomen (de gekleurde zijn niet mijn ontwerp op foto 2).
Een forumlid heeft er een paar en deze bevallen volgens mij goed.
Ga in de toekomst nog een compleet nieuw model maken maar gezien mijn drukke agenda ligt dit even stil.
De inkeping waar het handvat in komt is niet heel diep maar vond dit persoonlijk beter.

Mocht er een evenement zijn kan ik eventueel een x aantal sturen naar locatie.

kgIe2jX.jpeg

E9GR1qf.jpeg

• I like it 8
Posted

Zijn er mensen welke enigszins interesse hebben in een aantal?
Heb wat dingen uitgerekend, zou dan op 2,50 per stuk zitten en dan verzendkosten.
Dit is dan ook zeker geen verdienmodel maar puur om ze te kunnen verspreiden😛

Misschien is het handig dat de mensen welke geïnteresseerd zijn een bedankt reactie op dit bericht plaatsen (waar je  de 'like' plaatst).
Mocht iemand een goed idee hebben voor distributie mag dit wel in een persoonlijk bericht.

Worden momenteel trouwens gemaakt van petg, dit is sterker dan pla maar iets moeilijker te printen.

• I like it 1
Posted

Hoi! Hier het forumlid dat er een aantal in gebruik heeft en inderdaad bevallen ze uitstekend! 👌 Klein, licht, degelijk en stabiel. Krabbers liggen er netjes in en voor zo'n klein prijsje wat mij betreft zeker wel waard!

• I like it 3
  • Agreed 1