Levi Posted November 4 Author Posted November 4 SvdD: 04/11/2024 Razor: Aylsworth Razors The APEX Standard Blade: Gillette Nacet, 1st use Brush: Oumo Connon Olive Manchuria M-6 Finest Two Band Badger Soap: Saponificio Varesino Opuntia Puck Aftershave: Saponificio Varesino Opuntia Aftershave Fragrance: Saponificio Varesino Opuntia EdP - Shared from My Shave Den for iOS Een heel goede start van de week, Opuntia staat in mijn top drie van meest gebruikte zepen dit jaar en de geur is mijn favoriet uit de SV lijn die ik tot nu toe geprobeerd heb. 10 1
koenfucius Posted November 4 Posted November 4 Gillette Toggle Wizamet Super Iridium Zenith Boar Aluminium Saponificio Varesino 70th Anniversary Nivea sensitive balsem 12
bartje-p Posted November 4 Posted November 4 Helaas (nog) geen SV zepen, dus niets voor de themaweek, maar wel geschoren vanochtend Karve - Overlander messing Gillette - Perma-Sharp stainless (4) Razorock - Plissoft Stirling - Sheep M&W - Sir Irisch Moos Balea - Men Ultra Sensitive Heb de Overlander nu een tijd in bezit en regelmatig gebruikt (> 15 keer). Ik ben er nog niet over uit of ik hem nou prettiger vind scheren dan zijn Christopher Bradley broertje. Scheerhoek is net wat anders dan bij mijn andere krabbers lijkt het. Gaat wel uiterst comfortabel en effectief, maar ik ben nog wel zoekende met deze krabber. Dat maakt het natuurlijk wel zo leuk deze hobby. 11
Coenetje Posted November 4 Posted November 4 Goedemorgen allemaal, Lambda Athena Feather #1 Shavemac 24mm G5C Saponificio Varesino "Felce Aromatica" zeep en AS 10
dhr K Posted November 4 Posted November 4 Executive shaving Outlaw Wizamet super iridium (2) OKU Serrano Prep pre AylM Magnifico Nivea sensitive ASB Imaginary authors The soft lawn EDP 11
iwan073 Posted November 4 Posted November 4 Scheerbeurt van de Dag - Maandag 4 november 2024 Soap: Musgo Real - Classic Scent Brush: Semogue SOC Cherrywood Finest Badger 24mm Razor: Mühle R89 Blade: BIC Chrome Platinum 3rd Aftershave: Nivea Men Aftershave Balm Mijn 51e verjaardag scheerbeurt. Eindelijk mocht ik de Musgo Real aanraken. Daar waar hij in de kom vrij intens ruikt, is de geur heerlijk wanneer hij eenmaal is op geschuimd. Wat is de R89 een aangename krabber vergeleken met de R41. Heel m'n bakkes was schraal gisteren. Heeft iemand een idee hoe je dat wit gedoe kan weghalen uit de letters op de Semogue, zonder dat ik het hout beschadig? 11
-Danny- Posted November 4 Posted November 4 SvdD 04/11/2024 Krabber : Yintal Liveben V7 Mesje : Polsilver Kwast : King C Gillette Scheercrème : Weleda Aftershave balm : Weleda Goede middag allemaal! 👋😃👍 9
Tati1050 Posted November 4 Posted November 4 SvdD: 04/11/2024 Razor: Above The Tie SE1 Blade: Schick Proline P-30 SE, 7th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Martin De Candre Huile Végétale - Camomille et Citron Oil Soap: Saponificio Varesino 70th Anniversary Puck Aftershave: Saponificio Varesino 70th Anniversary Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water - Shared from My Shave Den for iOS 11
iwan073 Posted November 4 Posted November 4 1 minuut geleden, koenfucius zei: @ iwan073 Gelukkige verjaardag! Dank je wel! 😘
UnShaven Posted November 4 Posted November 4 Razor The Goodfellas’ smile safety razor Syntesi Blade: DM Soap: The Goodfellas’ smile Gengi Cotton Brush: Razorock Plisoft 400 brush Aftershave: The real De Vergulde Hand Alum with blue feet Aftershave: Nivea Men Original aftershave balm Aftershave: L’Occitane Cade aftershave balm 10
Levi Posted November 4 Author Posted November 4 6 uren geleden, iwan073 zei: Mijn 51e verjaardag scheerbeurt. Ey, gelukkige verjaardag man! Dat er nog veel scheerbeurten mogen komen! 🍻 1 1
iwan073 Posted November 4 Posted November 4 Dank je wel @ Levi . Morgen in ieder geval een scheerbeurt met alleen maar nieuw spul! Als DHL meewerkt 2
-Danny- Posted November 4 Posted November 4 1 uur terug, iwan073 zei: Dank je wel @ Levi . Morgen in ieder geval een scheerbeurt met alleen maar nieuw spul! Als DHL meewerkt Mijn ervaring is dat DHL beter is dan PostNL! 1
Niek Posted November 4 Posted November 4 7 uren geleden, iwan073 zei: Scheerbeurt van de Dag - Maandag 4 november 2024 Soap: Musgo Real - Classic Scent Brush: Semogue SOC Cherrywood Finest Badger 24mm Razor: Mühle R89 Blade: BIC Chrome Platinum 3rd Aftershave: Nivea Men Aftershave Balm Mijn 51e verjaardag scheerbeurt. Eindelijk mocht ik de Musgo Real aanraken. Daar waar hij in de kom vrij intens ruikt, is de geur heerlijk wanneer hij eenmaal is op geschuimd. Wat is de R89 een aangename krabber vergeleken met de R41. Heel m'n bakkes was schraal gisteren. Heeft iemand een idee hoe je dat wit gedoe kan weghalen uit de letters op de Semogue, zonder dat ik het hout beschadig? Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd en nog vele jaren (scheren) 1 1
Levi Posted November 5 Author Posted November 5 SvdD: 05/11/2024 Razor: Timeless .95 Scalopped Blade: Gillette Nacet, 2nd use Brush: Chisel & Hound 3024CC Molten G5A Soap: Saponificio Varesino Opuntia Puck Aftershave: Saponificio Varesino Opuntia Aftershave Fragrance: Saponificio Varesino Opuntia EdP - Shared from My Shave Den for iOS 12
koenfucius Posted November 5 Posted November 5 Yaqi Torqx Wizamet Super Iridium Alpha Rubberset 400 Tribute Saponificio Varesino Tundra Artica Nivea sensitive balsem 11
Julyan Posted November 5 Posted November 5 Alpha Shaving - Outlaw Mild Gillette Nacet Simpsons - Trafalgar T3 Dr. Selby Luxury 3x Concentrated Shaving Cream Witchhazel & Baume.be (ASB) 12
mifi Posted November 5 Posted November 5 SvdD 2024-11-05 Oef zeg. Het heeft even geduurd. Jaren. Maar vanmorgen heb ik een combinatie gevonden die ideaal lijkt te zijn, althans voor dit jaargetijde. Ik zoek al lang naar een goede aftershave voor bij de Martin de Candre - Fougère scheerzeep. Toen ik voor het laatst keek op hun site, hadden ze geen aftershaves. Vanmorgen heb ik me weer eens geschoren met deze zeep, en hem gecombineerd met een vers flesje balsem van TFS. De geur van de Zagara Gelsomino Latte Dopobarba van TFS uit de Linea Intenso serie blijkt heel goed te passen bij de Fougère van MdC. Top. Deze combinatie probeer ik te onthouden. Foto: barbieredifigaro.nl Krabber: Henson AL13-medium v2 Kwast: Yaqi 26 synthetisch Mes: Dorco Titan (1) Zeep: MdC - Fougère AS: TFS - Zagara Gelsomino Latte Dopobarba De wederhelft kwam aangesneld om te snuffelen. We deden de cheek-to-cheek test en de combi is geslaagd. 12
mifi Posted November 5 Posted November 5 21 hours ago, iwan073 said: Wat is de R89 een aangename krabber vergeleken met de R41. Heel m'n bakkes was schraal gisteren. Schrale bakkes. Ik heb er de laatste tijd ook regelmatig een beetje last van, zelfs met spullen die eerdere tests glansrijk hebben doorlopen in andere jaargetijden. Ik kan niet over jouw resultaten oordelen, uiteraard, maar bij mij ligt het aan de verandering van het weer. Hier in midden Nederland hebben we de laatste dagen uitbundige zon en geen mist, maar de temperatuur is niet hoog. 11C of zo. Binnen wordt het warmer, maar met zulke buitenlucht betekent dit dat de relatieve luchtvochtigheid in huis daalt. Mijn gezicht merkt het. Droge huid is gevoelig. Ik weet niet hoe jouw huid is, maar de mijne reageert op het seizoen. Ik merk het al jaren, want mijn oordelen over spullen, messen, zepen en dergelijke, veranderen met het jaargetijde. 3 1
dhr K Posted November 5 Posted November 5 @ iwan073 gefeliciteerd! Heb je de Semogue SOC geprobeerd te poetsen met een oude tandenborstel? Mijn scheerbeurt vanochtend: Gillette tech met Stirling greep Pol silver super iridium (3) Zenith boar 3P pre Panama 1924 zeep en ASB Francesca Bianchi Etruscan water EDP 11
iwan073 Posted November 5 Posted November 5 1 uur geleden, dhr K zei: @ iwan073 gefeliciteerd! Heb je de Semogue SOC geprobeerd te poetsen met een oude tandenborstel? Dank je wel. Nee nog niet. Ik ben bang dat ik het hout kras 1
Recommended Posts