Jump to content

Mijn nieuwe Mastro Livi scheermes

razorguy

Recommended Posts

Het is Christimas tijd, dus ik dacht dat het was het juiste moment om na te denken over een cadeau voor mezelf. Omdat ik een gepassioneerde traditionele scheerapparaat , met een passie voor Mastro Livi scheermessen , ik dacht dat dit was het beste cadeau ooit . Enkele weken geleden vroeg ik Mastro Livi om deze nieuwe scheermes te maken en vanmiddag hij eindelijk belde me en zei dat hij kon beginnen met het maken van mijn nieuwe scheermes . Het is de juiste kans om naar Mastro Livi 's werkplaats en enkele foto's van deze nieuwe scheermes te nemen , zowel voor mijn geheugen en voor het plezier van het delen van deze ervaring met u allen.

Daarom ben ik het posten van foto's van het maken van mijn nieuwe Mastro Livi scheermes en ik hoop dat u zult begrijpen en geniet ervan zo veel als ik doen .

Blade Deze nieuwe snede gaat een RWL34 roestvrij staal, 8/8 volledig holle met een Franse punt. Ik ben helemaal weg hoe Mastro Livi gebruikt RWL34 roestvrij staal en ik wilde deze nieuwe scheermes te worden gemaakt met deze stalen . Ik heb een andere Mastro Livi scheermes gemaakt van RWL34 staal en ik ben er erg blij mee : het is een prachtig scheermes waarbij altijd onberispelijk scheert . Daarom wilde ik deze nieuwe scheermes gemaakt van precies dezelfde staal.

Mastro Livi begonnen met het snijden van het blad en geeft deze de oorspronkelijke vorm . We besloten we zien elkaar weer morgen en hopelijk zal hij eindigen het maken van mijn nieuwe scheermes . Ik ben erg enthousiast om te weten dat ik zal binnenkort nog een buitengewone Mastro Livi scheermes , een opmerkelijke meesterwerk zoals alle scheermessen maakte deze grote Italiaanse ambachtsman en kunstenaar!

Voor het moment ben ik het posten van de foto's van het werk , hopelijk posten de rest morgen . Ik denk dat dit gaat om de beste kerstcadeau ooit!

[align=center]149552d1387320175-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-2013-12-17_19-40-08_hdr.jpg

De rauwe RWL34 roestvrij stalen staaf waaruit Mastro Livi snijd het mes voor mijn nieuwe scheermes. Hij eigenlijk gesneden twee bladen van deze bar. Ondermes gaat me mijn scheermes, zal bovenblad worden gebruikt voor het maken van een scheermes in opdracht van een andere cliënt

149553d1387320355-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-2013-12-17_19-41-43_hdr.jpg

Mastro Livi snijden de messen

149554d1387320501-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-2013-12-17_19-44-28_hdr.jpg

De twee messen snijden uit de ruwe stalen staaf. Het blad aan de onderkant gaat mijn Mastro Livi scheermes zijn[/align]

Wat mooi dat je het hele proces kan volgen! (Very special that you can see how your personal razor is made)

Mastro Livi altijd verwelkomt iedereen die wil zien hoe hij het ​​maken van een scheermes. Hij is heel open in dit en hij is altijd blij als zijn klanten naar zijn atelier om te zien hoe hij een scheermes. Dit is iets wat ik zou willen dat elke scheermes liefhebber minstens een keer ervaren. Het is werkelijk verbazingwekkend om te zien hoe je scheermes wordt gemaakt op basis van een ruwe stalen staaf. Gewoon geweldig!

Ik ben heel blij dat je waarderen mijn foto's. Ik weet dat er veel foto's en video's over industriële maken van een scheermes, dat is waarom ik zou graag een ander beeld van hoe een ambachtelijk scheermes wordt gemaakt geven. Voor mij is dit ook erg belangrijk omdat het scheermes waarvan u de creatie zie mijn scheermes zal zijn! :)

Ik ben erg blij om te lezen over uw waardering! Ik ben erg blij om je zo te zien mijn foto's (en meer zijn om spoedig te komen).

Natuurlijk kan ik een reis voor u naar Italië regelen, zodat u persoonlijk kunt ontmoeten Mastro Livi. Het zou prachtig zijn voor mij ook. Het is altijd leuk om iemand die je eigen passie deelt ontmoeten! Ik weet zeker dat we veel om over te praten en te delen. Maar overweeg ik spreek Italiaans en het Engels. :)

@DoubleB, carpoolen?

@Razorguy, can you arrange a journey to Italy :D ?

Guess about 25 people are glad to visit you...

+1 :D

Mooi verslag, hou ons op de hoogte van de vorderingen.

En het liefst met zo veel mogelijk foto's ;)

[align=center]149694d1387412841-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-501.jpg

tweede slijpen

149695d1387412849-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-502.jpg

derde slijpen

149696d1387412856-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-503.jpg

vierde slijpen

149697d1387412861-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-505.jpg

Vijfde Slijpen. Het blad is nu volledig holle. (Full Hollow)

149698d1387412869-my-mastro-livi-razor-last-wonderful-life-experience-508.jpg

Polijsten van de slijpen lijnen.

Op dit punt eindigde de dag en Mastro Livi besloten door te gaan en de afwerking van de scheermes morgen.[/align]