Jump to content

Recommended Posts

Posted

(h)svdd (3 daagse baardgroei)

Lambda Athena met een PermaSharp mesje.

Vandaag dan eindelijk de Lambda Athena mogen uitproberen.

Enigszins huiverig, want zero exposure en een minimale gap zijn over het algemeen niet krabbers waar ik erg warm van wordt (het zijn er weinig iig die mij kunnen bekoren.
Ondanks bovenstaande toch vertrouwen in de prestaties gezien de positieve verhalen.

Eerste ronde bleek ondanks de afwezigheid van mesgevoel toch meer dan genoeg haar te verwijderen, niet het niveau superslant l3++oc maar zeker voldoende efficientie.
Tegen de groeirichting in had ik het idee dat er weinig gebeurde maar toch werden de haren zonder moeite weggemaaid.

Voor de zekerheid ook een 2de keer moeten checken of dit wel klopte, en jawel hoor glad als een aal.
Heel frappant hoe een krabber met weinig tot geen blootstelling van het mes zo efficiënt kan zijn.
Wel vermoed ik dat mocht ik een week wachten met scheren je een keertje extra mag krabben en vervolgens alsnog alles zonder problemen wegmaaid.

(mensen toevallig ervaring met de Athena en de Ares?)
Hoeveel verschil zit er nou daadwerkelijk tussen.

SV7Juss.jpeg

• I like it 4
Posted

mijn Ares is in Zwitserland beland. foutje van de posterijen.

ik hoop dat de fysieke  douane check geen schade heeft opleverd.

nu moet ie eerst weer naar griekenland terug voordat ie deze kant op kan. dus het gaat nog even duren.

in het geval dat er schade of verlies is weet ik dat theodorus er voor zal zorgen dat er vervanging komt dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

• I like it 2
Posted
1 uur terug, Julyan zei:

mijn Ares is in Zwitserland beland. foutje van de posterijen.

ik hoop dat de fysieke  douane check geen schade heeft opleverd.

nu moet ie eerst weer naar griekenland terug voordat ie deze kant op kan. dus het gaat nog even duren.

in het geval dat er schade of verlies is weet ik dat theodorus er voor zal zorgen dat er vervanging komt dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Dat komt inderdaad wel goed, service van Lambda is erg goed!

• I like it 1
Posted

Okee ik heb de Athena al een tijd op het oog en de verleiding neemt steeds meer toe, wat is jullie ervaring met het brons qua patina en geur? 

• I like it 2
Posted

als je hem gewoon schoonmaakt met een microvezel doekje zal je waarschijnlijk geen patina krijgen. het type brons wat gebruikt word heeft aluminium in de legering. Het heeft dus een Hogere Corrosie Resistentie dan standaard brons.  indien nodig kan het brons schoongemaakt worden door een Juwelier (aldus Theodoros) wellicht kan je het zelf ook.

als je er 1 wil is geen betere tijd om te kopen als nu want zo vaak zijn ze niet op voorraad. (no pressure :D)

Tenzij je een ander metaal wilt het brons blijft wel de beste deal.

Ik heb uiteindelijk een SS gekocht omdat ik bang was voor Patina en Lui wou kunnen zijn maar uiteindelijk zit ik de SS net zo hard schoon te maken achteraf aangezien SS ook kan reageren op den duur en de krabber verdient gewoon om netjes te blijven.

en geur? alleen de houten box ruikt naar hout verder ruik ik niks YMMV

• I like it 3
  • Thanks! 1