Froop Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Beste heren, Ik roep uw expertise in om mij aan een nieuwe kwast te helpen. Ik ben onlangs jarig geweest, en heb een redelijk mooi bedrag gekregen om maar iets voor mezelf te kopen. Dat vond ik een goede keuze. Ik zit ondertussen op BdF te kijken naar kwasten, met een budget van €60. Ik zoek redelijk zachte dassenkwasten, en hoor veel goede verhalen over de Simpsons. ik zal de kwast voornamelijk gebruiken voor facelather. Mijn oog valt op de Colonel X2L Best en de Commodore X1 Best, en het zou fijn zijn als men ervaring met deze kwasten kan delen. Ter vergelijking, ik heb nu een Mühle Kosmo, met deze eigenschappen volgens Connaughtshaving; Handle: 55 mm x 35 mm Knot (at base): 21 mm Loft: 52 mm Een erg fijne kwast, waar ik de loft ook zeer fijn vind, maar wat minder te spreken ben over het handvat. Het biedt te weinig grip. Dus bij deze vraag ik jullie om aanraders. Andere kwasten mogen natuurlijk ook voorgesteld worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Ik heb de Colonel en de Commodore X2 en X3. De X3 en de Colonel voelen redelijk gelijk. De X2 gebruik ik bijna niet omdat ik hem te klein vind. Beide militairen hebben een goede grip, stevige backbone en voelen wel zacht. Voor iets meer heb je een Semogue SOC, daar is al genoeg over gezegd denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 (edited) Voor €6 meer heb je deze kwast: http://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_9&product_id=731 Ik heb hem sinds kort ook en hij is echt fantastisch. Op mijn avatar staat hij naast mijn Kosmo trouwens Edited December 18, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Voor iets meer heb je een Semogue SOC, daar is al genoeg over gezegd denk ik +1 Hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkverhaar Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Voor wat betreft grip en hanteergemak gaat er, wat mij betreft, niks boven deze vorm: Nadeel is dan weer wel dat 'ie niet kan staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Het oog wil óók wat Henk. Dat gaat 'm met deze niet worden, ben ik bang Tenzij je de deuren wilt schilderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Ik heb deze. En die kan wel staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
O.J. Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Mooi ding π, wat is het er voor een? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Die is van mijn Merkur Vision set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 Dus de Semogue SOC komt erbij, hoewel de kwaliteitsverschillen denk ik verwaarloosbaar zijn. Het verschil zal hem dan ook zitten in het handvat. Is er iemand die daar een betere kan aanwijzen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Dus de Semogue SOC komt erbij, hoewel de kwaliteitsverschillen denk ik verwaarloosbaar zijn. Het verschil zal hem dan ook zitten in het handvat. Is er iemand die daar een betere kan aanwijzen? Nee. Mijn wisselgeld: net als overige hardware en ook software is het allemaal ergs persoonsgebonden. Je weet het pas als je het zelf hebt geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Nee. Mijn wisselgeld: net als overige hardware en ook software is het allemaal ergs persoonsgebonden. Je weet het pas als je het zelf hebt geprobeerd. Dat is precies het punt; je zult een beetje moeten experimenteren voor je weet wat je eigenlijk wilt. Of je pakt het wat soberder aan, koopt gewoon één goed aangeschreven kwast en doet het daarmee tot-ie versleten is. Dat werkt uiteindelijk ook gewoon, is goedkoper en scheelt een stuk in de hoofdbrekens. Moet je wel minder nieuwsgierig voor zijn misschien.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts