-Danny- Posted October 12 Posted October 12 Door al die media reclames ben ik vaak m'n overzicht op premium (zeg maar hoog aangeschreven razors) krabbers kwijt. Misschien dat er leden hier kunnen noemen wat voor hun een zeer goede krabber(s) zijn die nooit weggedaan zal worden. Voor mezelf kijk ik uit naar een milde tot medium krabbers die zeer efficiënt werkt.
iwan073 Posted October 12 Posted October 12 Mühle Rocca - Na twee keer scheren al gelijk m'n favoriet. Welke variant je dan neemt is persoonlijke voorkeur. Giesen & Forsthoff 1354 - Heerlijk milde krabber met goede grip. Neem de 1354K als je iets agressiever wilt, maar toch niet té agressief zoals de Mühle R41. Rockwell Razors 6C / 6S - Prachtige krabber waarvan je zelf kan kiezen hoe mild of agressief je hem hebben wilt. Zelf vind ik de Gunmetal uitvoering erg mooi. Ik weet niet of je de Mühle R89 of Edwin Jagger DE89 hebt? Maar dit zijn natuurlijk wel erg fijne milde krabbers. 1 1
-Danny- Posted October 12 Author Posted October 12 55 minuten geleden, iwan073 zei: Mühle Rocca - Na twee keer scheren al gelijk m'n favoriet. Welke variant je dan neemt is persoonlijke voorkeur. Giesen & Forsthoff 1354 - Heerlijk milde krabber met goede grip. Neem de 1354K als je iets agressiever wilt, maar toch niet té agressief zoals de Mühle R41. Rockwell Razors 6C / 6S - Prachtige krabber waarvan je zelf kan kiezen hoe mild of agressief je hem hebben wilt. Zelf vind ik de Gunmetal uitvoering erg mooi. Ik weet niet of je de Mühle R89 of Edwin Jagger DE89 hebt? Maar dit zijn natuurlijk wel erg fijne milde krabbers. Ja, die gunmetal van Rockwell 6C is de mooiste. Maar helaas zal vroeg of laat die schroefdraad afbreken. Ik ga zeker sowieso naar Rockwell 6S aankopen in de komende maanden. Eerst ging mijn keuze naar Rockwell T2SS. Maar iemand zei dit niet te doen, wegens te grote lompe kop. 😆😃
Julyan Posted October 12 Posted October 12 12 minutes ago, -Danny- said: Ja, die gunmetal van Rockwell 6C is de mooiste. Maar helaas zal vroeg of laat die schroefdraad afbreken. Ik ga zeker sowieso naar Rockwell 6S aankopen in de komende maanden. Eerst ging mijn keuze naar Rockwell T2SS. Maar iemand zei dit niet te doen, wegens te grote lompe kop. 😆😃 De kop van de T2SS is dezelfde groote als de 6S. the stainless zou een verbeterde versie zijn van de T2 ik weet niet of dat ondertussen al gelijk getrokken is. ik heb zelf het gevoel dat de kop wat licht is in verhouding met het handvat. waarschijnlijk iets waar je aan kan wennen als je geduld hebt. Premium, teveel om op te noemen een paar: Lambda Razors (volgens mij zijn athena's brons momenteel op voorraad.) Alpha Shaving Atelier Durdan. Feather Tatara Zelf geen ervaring mee: Timeless Karve Shaving Wolfman razors 1
Sebas Wal Posted October 12 Posted October 12 Ik denk voor velen dan een Konsul of Ambassador al snel een krabber is welke de meesten houden. Ik ben hier dan niet een goed voorbeeld van want ik heb mijn konsul 2x gebruikt, ondanks de fijne scheer eigenschappen is een verstelbare krabber voor mij niet interessant😅 1
-Danny- Posted October 12 Author Posted October 12 De kop van T2SS razors kan ondertussen verbeterd zijn. Doch gaat m'n voorkeur uit naar 6S. Is ook gemakkelijker schoon te maken! 😃
iwan073 Posted October 12 Posted October 12 1 uur terug, -Danny- zei: Ja, die gunmetal van Rockwell 6C is de mooiste. Maar helaas zal vroeg of laat die schroefdraad afbreken. Ik ga zeker sowieso naar Rockwell 6S aankopen in de komende maanden. Eerst ging mijn keuze naar Rockwell T2SS. Maar iemand zei dit niet te doen, wegens te grote lompe kop. 😆😃 De 6S en C hebben ook een lompe kop hoor. Dat maakt de Rocca zo fijn. Daar heb het handvat juist wat gewicht. Als je gewoon normaal omgaat met je krabber zal dat afbreken wel meevallen, lijkt me zo. Bovendien; mooi excuus om een andere krabber te kopen wanneer hij wel afbreekt. 🥳 1 2
-Danny- Posted October 12 Author Posted October 12 2 uren geleden, iwan073 zei: @ -Danny- wat vind je “premium”? @ iwan073 hoog aangeschreven duurzame razors.
Coenetje Posted October 12 Posted October 12 Karve Overlander/ CB/ Bison Tatara Masamune (OC) Blackland Vector (Lite)/ Blackbird Lite Yates Manufacturing Timeless Niet "premium" maar wel een verdomd goede moderne krabber; Yaqi Ghost Ti 1
Ric325i Posted October 12 Posted October 12 Bedoel je niet een razor uit de duurdere prijsklasse met “premium”? Duurzaamheid (dit woord wordt echt te pas en te onpas gebruikt wat mij betreft) heeft eerder met materiaalkeuze te maken althans zo zie ik het. Afijn genoeg gelul mijn winnaars: -Karve Overlander -Aylsworth Apex (standaard plate) -Razorock Gamechanger 084 (nog geen ervaring met de 068) Verliezers (voor mij): -Feather = niet effectief/comfortabel genoeg -Hensson = ik vond em te licht in het gebruik en vraag me af of de dwingende vorm van die kop echt wat voor mij is. Te licht was ie sowieso -Merkur 39c = (geen premium razor wat mij betreft) ik kon er geen vrienden mee worden en mij te gevaarlijk letterlijk zeg maar. 1
Stoppel Posted October 13 Posted October 13 Ach wat is premium? Mijn EJ 89l gebruik ik inmiddels 11 jaar. Wordt alleen schoongemaakt bij wisselen van het mesjes. Scheert spekglad zonder enige vorm van irritatie en ik kan er geen gebruikssporen op ontdekken. ik denk dat boven een bepaalde grens de verbeteringen nog maar minimaal zijn, maar het prijsverschil erg groot. 3 4 1
mifi Posted November 1 Posted November 1 On 10/12/2024 at 10:45 AM, -Danny- said: Door al die media reclames ben ik vaak m'n overzicht op premium (zeg maar hoog aangeschreven razors) krabbers kwijt. Misschien dat er leden hier kunnen noemen wat voor hun een zeer goede krabber(s) zijn die nooit weggedaan zal worden. Voor mezelf kijk ik uit naar een milde tot medium krabbers die zeer efficiënt werkt. Ik begrijp je dilemma. Het onderscheid tussen marketing kletskoek en werkelijke kwaliteit is lastig, vooral als je online koopt. We kunnen bijna niet anders, vrees ik. Dat gezegd hebbend... Voor mij is een premium krabber een krabber van hoge kwaliteit. Dat betekent voor mij: 1) Hij is duurzaam, nauwelijks gevoelig voor slijtage en gebruikssporen, en 2) hij is zo precies gemaakt dat het mesje weinig speling heeft. De mesjes liggen er steeds weer keurig gecentreerd in, zonder dat je ze met de hand of op het oog hoeft uit te richten. Illustraties: Bij 1) wil ik als non-premium voorbeeld de special edition van de Fatip Piccolo noemen. De kop was mooi zwart, de steel ook, en de platen waren bronskleurig. Hij ziet er goed uit. Na verloop van jaren, begint het zwart van de kop af te slijten en daaronder komt metaal te voorschijn. Hij scheert prima. Bij 2) wil ik als non-premium voorbeeld de Nikkelen Fatip Piccolo noemen. Het mesje ligt er altijd anders in, als je niet oppast, de ene kant scheert daardoor anders dan de andere kant. Het is te verhelpen door bij het inleggen goed op te letten en het mesje, op het oog, zo symmetrisch mogelijk in te leggen voor je hem vast draait. Laat ik vooral opmerken dat dit, voor mij, absoluut geen diskwalificatie van de Fatip krabbers is. Ik heb twee piccolo's, die klein maar fijn zijn. Ze scheren uitstekend, ik prefereer de open kam, maar je moet aandacht hebben voor hoe je ze behandelt. Ze zijn klein, handzaam en cute (snoezig? bij gebrek aan Nederlands woord). Ik heb er niet voor niets twee. En dan de prijs. De special edition was beter, preciezer dan de nikkelen versie. De prijs van de Nikkelen uitvoering was 16 euro, dus je hoort mij niet mopperen. Met aandacht het mesje er in leggen en ik heb er een prima, comfortabel krabbertje aan voor op reis. Valt ie een keer, dan is er 16 euro overboord. Koffer kwijt? No big deal. Het is geen premium krabber en dat hoeft ook niet. Ook een eenvoudig krabbertje heeft zijn plaats. Eerlijk gezegd viel de slijtage aan de special edition me meer tegen, want 60 euro of zo iets voor een fancy uiterlijk dat afslijt. De Henson krabber is van een andere orde. Heel precies, betrouwbaar, geen gebruikssporen na een aantal jaren gebruik, meer premium dan dit hoeft niet voor mij. Als hij valt en er rijdt een vrachtwagen overheen, dan koop ik beslist een nieuwe. En de goedkope Fatip Piccolo zou ik ook opnieuw kopen. 3 1
-Danny- Posted November 1 Author Posted November 1 @ mifi heel hartelijk dank voor je toelichting. Het geeft mij beter zicht hierover, zeg maar. 👍 1
Recommended Posts