Jump to content

Nylon rondellekes

-Danny-

Recommended Posts

b4RaUCy.jpeg

ik had er 1 meegekregen met m'n Outlaw Evo Ti (links). die was perfect. behalve dat ie halfdoorzichtig is en ik met mijn aandachts tekort all meerdere malen op handjes en voetjes heb gezocht waar die nu weer heen is.

Daarna heb ik hem maar opzij gelegd als referentie

die ik in europa vond waren allemaal 1mm dik die van de outlaw is lekker dun. beste materiaal lijkt nylon (mischien bestaan ze ook in carbon)

Daarna heb een stel besteld van  "Allie"   eerst de verkeerde maat (Schhuifmaat verkeerd afgelezen 0 begon niet aan de rand 😆

die ik nu heb zijn wat dunner dan die bij de Outlaw Evo kwam 5x10x0.3.  ik denk dat m5x10x05. het prettigst is net wat steviger.

had ze van deze allie shop

https://nl.aliexpress.com/item/1005004445240654.html?

14 hours ago, koenfucius said:

niet systematisch - ik verlies die rot-dingen altijd.

En heel wat van mijn krabbers komen hoogstens enkele keren per jaar aan bod😆

ze hebben ze ook in het zwart werkt alleen niet met zwarte vloeren die zal er dan uimoeten.
ik heb ook wel is iemand gezien die rode had maar waar die vandaan kwamen geen idee.

wat betreft noodzaak.

het is niet nodig voor functionaliteit.

het voorkomt hoogstens wat markeringen die mogelijk in de loop van de tijd ontstaan waar handvat en kop samenkomen. normaal zou je zie niet echt kunnen zien omdat ze in principe onder je handvat zitten (lijkt mij, of niet?)

mogelijk helpt het wel bij Krabbers die "plated" zijn (is dat "verguld" of geld die term alleen voor edelmetalen?)

bij zulke krabbers kan te buitenste laag beschadingen als er te vaak te veel druk op word gezet zover ik begrijp.

in veel gevallen is het meer voor een goed gevoel dus en dat is ook een prima reden :)

• Thanks! 3

aanvullende term is "verchroomd" maar alles met een buitenlaag van een andere metaal/legering

ik denk dat m5x10x05.

ik bedoel M5x10x0.5 een halve cm zou wat dramatisch zijn.

diameter kan wellicht verschillen per krabber

vorige keer was verzenden een stuk sneller vanaf 10euro.  de eerste heeft er maanden over gedaan. dat kan onder tussen anders zijn.

• I like it 1
  • Thanks! 1