Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor de meeste DE mesjes geldt: 3-5 keer. 
voor Injector of AC type mesjes (schick of Kai) meestal rond 10-12 keer.

Kl@&% mesjes: na 1x in de prullenbak 😀

• I like it 2
Posted
41 minuten geleden, iwan073 zei:

Even voor de nieuwsgierigheid; hoevaak scheren jullie je met één enkel mesje?

5 á 7 keer. 👍 

Posted

En wanneer jullie van krabber veranderen, zet je het mesje dan over?

Of heb je in iedere krabber een mesje zitten?

Posted

Mesje over zetten, ik laat nooit een mesje in een krabber en spoel alles goed af na het scheren.

• Agreed 2
Posted
2 minuten geleden, iwan073 zei:

En wanneer jullie van krabber veranderen, zet je het mesje dan over?

Of heb je in iedere krabber een mesje zitten?

Ik zet de mijne over. Ik haal de mesjes na gebruik uit de razor en plaatst het terug in de wikkel tot de volgende dag. 

Posted

Goed idee @ Levi , zo blijft het lekker schoon. En het blijft overzichtelijk. Ik heb geen idee meer in welke krabber nou welk mesje zit en hoevaak gebruikt

• Agreed 1
Posted

ik laat nooit een mesje zitten.

de meeste tos ik bij 3xsoms doe ik een vierde als ik de tel weer eens kwijt ben.

soms gaat het nog of ik moet 'm toch wisselen.

ik vermoed dat ik feathers maar voor 2 beurten kan gebruiken dat geld sowieso voor de duurdere singleblade mesjes Feather FHS-10.

• I like it 1
Posted

Wizamet en feather professional, normaal 7 keer (kan waarschijnlijk nog wel meer, maar 7 vind ik wel voldoende); is ook handig, net 1 week (met elke dag een scheerbeurt). En ik zet het mesje over - het is eerder zelden dat ik meerdere dagen na elkaar dezelfde krabber gebruik

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted
20 uren geleden, iwan073 zei:

Vanaf morgen ga ik ook m'n mesje verwijderen. 😃

Is wel lastig scheren dan kan ik je verklappen!

• Haha 1
Posted
2 minuten geleden, bartje-p zei:

Is wel lastig scheren dan kan ik je verklappen!

Mooi man. Zo kan ik me wel 5x op een dag scheren

• Haha 1
Posted

Afhankelijk van merk DE-mesje én krabber; tussen de 4 tot 6 keer. Na de scheerbeurt gaat het mesje eruit en worden krabber en mesje met een oude tandenborstel en heet water gereinigd.

Ik scheer me afwisselend met een open messen of een krabber. Ik gebruik daarom een dobbelsteen bij het DE-mesje om bij te houden hoe vaak het DE-mesje is gebruikt. Dan is het in één oogopslag duidelijk.

Posted

3x per mesje en laat het in de krabber zitten na de krabber goed gereinigd met oude tandenborstel. Ik laat alles uit elkaar tot de volgende dag voor het scheren zet ik de krabber van de dag ervoor weer in elkaar met zn mesje. Ik hou het bij in een excel sheet

• 9 months later...
Posted

Grijze stevige stugge baardharen (45+ jaar). Ik scheer telkens een 2 daagse stoppelbaard. Ik kom niet verder dan 3 comfortabele scheerbeurten met gelijk welk mesje. Daarna worden ze opmerkelijk botter en zit er meer 'trek' op wat ik minder comfortabel vind.

• I like it 3
Posted
17 minuten geleden, Maurits zei:

Grijze stevige stugge baardharen (45+ jaar). Ik scheer telkens een 2 daagse stoppelbaard. Ik kom niet verder dan 3 comfortabele scheerbeurten met gelijk welk mesje. Daarna worden ze opmerkelijk botter en zit er meer 'trek' op wat ik minder comfortabel vind.

Hier ook zo: driemaal is voor mij het maximum voor een DE-mesje. Eigenlijk constateer ik ook weinig verschil tussen de verschillende merken, behalve dan wat hoe ze de eerste keer presteren betreft dan. Meestal verloopt de eerste keer wat stroef bij de meeste mesjes en komen ze beter uit de verf de tweede en derde keer. Uitzonderingen op die regel zijn de Personna Lab Blue en de Wilkinson Sword, die onmiddellijk doen wat ik van ze verwacht. Nog even zeggen dat de single edge mesjes die ik in mijn Blackland Vector gebruik moeiteloos het dubbel aantal scheerbeurten halen. Met een Feather ProGuard haal ik er zelfs tien.

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Hier man, 53 jaar. Ik doe 5x met een mesje, 2 beurten per scheerdag. Vaak 2-daagse stoppel, soms dagelijks. Heb geen heel zware baardgroei en gebruik overwegend milde krabbers, zowel SB als OC.

Posted

Ook ik scheer me standaard 3x met een mesje, daar heb ik tot nu toe maar een uitzondering op, dat is het mesje van KAI. Daar kan ik me wel zes keer mee scheren..

(die gebruik ik miet zo vaak)

Posted

Met de Tatara mesjes doe ik zo'n 3 á 4x, daarna een nieuwe. (2x scheren per week)

• I like it 1
Posted

Ik hou het niet altijd bij, maar dat verschilt toch wel tussen de verschillende merken. Hema en Bluebeards Revenge meestal meer dan 10 scheerbeurten. Derby en Bolano (niet te verwarren met Bolzano) vaak niet meer dan 3.

En ik heb het idee dat de mesjes langer meegaan als je ze buiten de badkamer bewaart. D.w.z. minder vochtig.

Posted
12 uren geleden, Pim 2 zei:

Ik hou het niet altijd bij, maar dat verschilt toch wel tussen de verschillende merken. Hema en Bluebeards Revenge meestal meer dan 10 scheerbeurten.

Tien keer met een DE-mesje? Waaw, lijkt mij een record.

Posted
41 minuten geleden, Tati1050 zei:

Tien keer met een DE-mesje? Waaw, lijkt mij een record.

nee hoor, op buitenlandse fora heb je ook wel topics over " 1 blade a month" uitdagingen, dus 28-31 keer met hetzelfde mesje. Maar dat gaat het hem bij mij ook niet worden. Met een Schick injector mesje heb ik een keer de 17 aangetikt, dat is mijn maximum.

• I like it 1
Posted
On 6/8/2025 at 2:24 PM, Magic666 said:

Met de Tatara mesjes doe ik zo'n 3 á 4x, daarna een nieuwe. (2x scheren per week)

Die Tatara-mesjes vind ik trouwens een aangename verrassing. Had een sample van 5 gekregen bij een aankoop en ondertussen vast onderdeel van mijn mesjes. Was mij onbekend, maar mag wat mij betreft in het rijtje van Permasharp 👌.

• I like it 2