Jump to content

Hoeveel scheerbeurten met één mesje?

Recommended Posts

Voor de meeste DE mesjes geldt: 3-5 keer. 
voor Injector of AC type mesjes (schick of Kai) meestal rond 10-12 keer.

Kl@&% mesjes: na 1x in de prullenbak 😀

• I like it 3

2 minuten geleden, iwan073 zei:

En wanneer jullie van krabber veranderen, zet je het mesje dan over?

Of heb je in iedere krabber een mesje zitten?

Ik zet de mijne over. Ik haal de mesjes na gebruik uit de razor en plaatst het terug in de wikkel tot de volgende dag. 

• I like it 1

ik laat nooit een mesje zitten.

de meeste tos ik bij 3xsoms doe ik een vierde als ik de tel weer eens kwijt ben.

soms gaat het nog of ik moet 'm toch wisselen.

ik vermoed dat ik feathers maar voor 2 beurten kan gebruiken dat geld sowieso voor de duurdere singleblade mesjes Feather FHS-10.

• I like it 2

Wizamet en feather professional, normaal 7 keer (kan waarschijnlijk nog wel meer, maar 7 vind ik wel voldoende); is ook handig, net 1 week (met elke dag een scheerbeurt). En ik zet het mesje over - het is eerder zelden dat ik meerdere dagen na elkaar dezelfde krabber gebruik

• I like it 2
  • Agreed 1

Afhankelijk van merk DE-mesje én krabber; tussen de 4 tot 6 keer. Na de scheerbeurt gaat het mesje eruit en worden krabber en mesje met een oude tandenborstel en heet water gereinigd.

Ik scheer me afwisselend met een open messen of een krabber. Ik gebruik daarom een dobbelsteen bij het DE-mesje om bij te houden hoe vaak het DE-mesje is gebruikt. Dan is het in één oogopslag duidelijk.

• I like it 1

3x per mesje en laat het in de krabber zitten na de krabber goed gereinigd met oude tandenborstel. Ik laat alles uit elkaar tot de volgende dag voor het scheren zet ik de krabber van de dag ervoor weer in elkaar met zn mesje. Ik hou het bij in een excel sheet

• I like it 1