Jorgen Posted August 8 Posted August 8 Telkens ik mij scheer (om de dag) Heb ik roodheid en kleine bubbels op dezelfde plaats in men hals. Heb dit al zeker +-1jaar. Maakt niet uit of ik scheer met open mes, safety razor of standaard Gillette. Telkens na het scheren met de aluinblok er over en uiteraard steeds een branderig gevoel Iemand de tip? 1
Magic666 Posted August 8 Posted August 8 Wat is je prep routine? Wat is je setup? Kunnen een aantal dingen zijn denk ik zo, iets meer info is welkom Wel had ik een beetje hetzelfde euvel: welk mesje of krabber ik ook probeerde: in mijn nek toch net ff teveel irritatie voor het leuke. Tot ik per ongeluk de term blade exposure tegenkwam; elke krabber die ik in bezit had, had een positieve blade exposure. Op de gok de Masamune van Tatara besteld omdat die een negative blade exposure heeft (en een vrij kleine blade gap, dus milde krabber) en oh oh oh, wat een genot! Mijn probleem is compleet weg. Let wel: YMMV! 1
bartje-p Posted August 8 Posted August 8 ik denk in eerste instantie inderdaad aan het scheren tegen de haarrichting in. Probeer dat te voorkomen op gevoelige plekken. Dus om de irritatie te bestrijden eerst aantal keren niet tegen de haarrichting in scheren. Als dat verbetering oplevert, kun je het alsnog weer eens proberen. Dan weet je snel genoeg of je die weg (letterlijk) moet bewandelen..... 1 1
Julyan Posted August 8 Posted August 8 ik krijg dat alleen als ik weer eens BBS probeer te gaan. ingegroeide haren. had het ook toen ik op vakantie was. waren nog wat andere factoren, het was warm, lag uren op een matras met een ipad en leunde mijn wang op mijn schouder (na het scheren). heeft vermoedelijk nog voor wat extra irritatie gezorgd had geen witchhazel en baume.be balm alleen wat Nivea balm (vind ik ook maar raar spul). had wel wat dagen nodig om er weer vanaf te komen mijn haar groeirichtingen zijn sowieso als een kaart van een tropische storm. dus over het algemeen doe ik een pas van boven naar beneden en een pas horizont alleen onder in mijn nek is de haargroei richting van beneden naar boven. het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn zoals een reactie op een product. de enige manier om daar achter te komen is een eliminatie van producten. 1
jos schenau Posted August 8 Posted August 8 Je beschrijving van je klachten wijzen op scheer irritatie ofwel razor burn. ( dus geen eczeem of zoiets) Bovenstaande tips van vam mijn mede forumleden zeer zinvol en het proberen waard. Wtg , goede balsem enz. Tip : zat een beetje te googelen en zag dat er op de website van de alpha men een artikel stond over razorburn.. Oorzaken ,wat te doen en vooralniet te doen , kortom een hoop tips. Zeker het lezen waard. Hoop dat je snel van je klachten af kan komen. Sterkte 2
mifi Posted August 8 Posted August 8 1 hour ago, Julyan said: het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn zoals een reactie op een product. de enige manier om daar achter te komen is een eliminatie van producten. Dat herken ik. Ik heb gemerkt dat ik allergisch reageer op twee verschillende aftershave balsems van Wholly Kaw. Jammer was dat, want de geuren waren geweldig. De andere produkten van hetzelfde merk heb ik niet geprobeerd. Allergie zou in theorie een oorzaak kunnen zijn, maar of het bij @ Jorgen zo is, weet ik niet. Met Nivea balm lijkt het me onwaarschijnlijk dat allergie een probleem is. Welke scheerzeep gebruik je @ Jorgen ? Zonder een goede scheerzeep wordt het een drama voor je huid, denk ik. Ik probeerde het laatst even op mijn bovenlip omdat ik een stukje vergeten was. Nou, dat werd niks, zelfs op een klein stukje. 1
Jorgen Posted August 10 Author Posted August 10 Op 8-8-2024 om 09:18, bartje-p zei: ik denk in eerste instantie inderdaad aan het scheren tegen de haarrichting in. Probeer dat te voorkomen op gevoelige plekken. Dus om de irritatie te bestrijden eerst aantal keren niet tegen de haarrichting in scheren. Als dat verbetering oplevert, kun je het alsnog weer eens proberen. Dan weet je snel genoeg of je die weg (letterlijk) moet bewandelen..... Bedankt voor de tip! Gisteren inderdaad eens goed bekeken en op die plek wat anders geschoren en enkel een minieme irritatie nog en geen branderig gevoel meer als ik er over ga met de aluinblok. 4
Recommended Posts