Jorgen Posted August 5 Posted August 5 Welke aftershave raden jullie aan? Vind vooral hydratatie belangrijk en waar de roodheid het meeste wegtrekt. Ik heb nu de nivea sensitive. En welke pre shave? Ik trim we wekelijks maar elke 2 dagen scheer ik men baard in model. Alvast bedankt 2
Magic666 Posted August 6 Posted August 6 Qua preshave heeft die van Martin de Candre de voorkeur maar ook die van TF&H is niet verkeerd. Qua aftershaves zijn voor mij alleen de balms zonder alcohol een optie. Nivea sensitive is altijd goed, een allemansvriend, maar ook de Proraso blauw vind ik zeer aangenaam. Heb ik een uitje gaat die van Dior (sauvage) op het gezicht. 3
mifi Posted August 6 Posted August 6 18 hours ago, Jorgen said: Welke aftershave raden jullie aan? Vind vooral hydratatie belangrijk en waar de roodheid het meeste wegtrekt. Voor hydratie moet je, denk ik, een balsem hebben, zoals @ Magic666 zegt. Zonder alcohol. Ik ben het met hem eens. Naast de producten die hij noemt zou ik zeker eens kijken op https://www.stirlingsoap.com/collections/post-shave-balm . Ze worden goed geïmporteerd in Europa en ze zijn meestal goed te krijgen via webshops in Nederland. Gewoon lokale verzending dus. Ik wil niet bevooroordeeld zijn over webshops, dus ik geef je geen concrete tips, maar je kunt er even op zoeken. Ik ben zelf een fan van de 'Ramblin Man' balm van Stirling, maar ze hebben nog veel meer geuren. De 'Mountain Man' balm heb ik ook en die vind ik erg lekker, en de geur is niet heel nadrukkelijk aanwezig. Hij ruikt als een vers bergbriesje. Perfect voor in het OV. Ik heb de 'Coniferous' van ze ook, en die doet precies wat ie beloofd: Coniferengeur en sterk. De geur is mij meestal te sterk voor dagelijks gebruik en om daarna in de trein te stappen, maar een enkele keer gebruik ik hem. The Stiriling Soap company heeft naast deze balsems ook de bijbehorende scheerzepen. Het is niet nodig om ze samen te kopen of te gebruiken, maar die zepen zijn uitstekend. 1 1
Julyan Posted August 6 Posted August 6 ik gebruik voornamelijk baume.be aftershave balsem niet de goedkoopste maar mijn eerste flesje heb ik 10 jaar mee gedaan. ik doe atijd eers een splash witchhazel (Hamamelis hydrolaat) en op een nog vochtig gezicht een klein beetje balm. deze balm heeft letterlijk uit de "brand" geholpen 2
Levi Posted August 6 Posted August 6 Om te weten welke aftershave je best kiest is het handig om te weten wat voor huid je hebt. Eens je dat weet kan je je keuze beter definiëren. Als je een vettige huid hebt kies je beter voor een alcoholhoudende aftershave of een lichte balm (bijvoorbeeld van Moon, dit is een lichte balm die heel snel opneemt). Heb je een droge huid dan neem je beter een balm die de huid goed verzorgd en lang inwerkt (bijvoorbeeld Stirling, Noble Otter,…). De seizoenen hebben ook invloed op je huid. In de winter moet ik meer een balm gebruiken omdat de koude mijn huid uitdroogt en in de zomer is het net omgekeerd dan moet ik meer een alcoholhoudende aftershave gebruiken om mijn huid droger te houden. Als ik je raad kan geven zou ik van elk iets kopen en zien hoe je huid op reageert, dan weet je het meteen. Ik raad vooral aan om geen olieachtige pre shave te nemen, dat is een gedoe. De olieachtige laag blijft overal wat achter. Proraso heeft een fijne pre shave die eigenlijk ook wel als aftershave balm kan gebruikt worden en is niet duur. 1 1
Recommended Posts