Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo,
Wat is je ultieme set-up voor de rest van je leven?
De mijne:

•    Safety Razor: Henson 2.0 AL13 Mild Aircraft Aluminium.
    •    Blade: Gillette 7 O’clock Black Super Platinum
    •    Kwast: Simpsons Trafalgar T2
    •    Scheerkom: Men Rock Porseleinen Scheerkom
    •    Pre Shaving Gel: Cella Milano 1899
    •    Scheercrème: TOBS Jermyn Street Collection Sensitive Skin
    •    Alluinblok: Haryali London
    •    Facial Toner: Thayers Original Astringent Facial Toner
    •    Aftershave Balsem: NIVEA MEN Sensitive

Met deze set-up zou ik me de rest van mijn leven kunnen scheren. Ben benieuwd naar jullie ultieme set-up.

Edited by Rockwell
Schrijffout
  • I like it 1
Posted

Je zult merken dat veel mensen het moeilijk vinden om een keuze te maken, of zelfs willen. Nog even los van het feit dat dat ook vaak verandert door de tijd een. Voor mij zijn al mijn huidige krabbers toppers…..

Er zijn wel vaker dit soort onderwerpen aan bod gekomen. Zoek maar eens op term als favoriet, of “een kiezen”.

• Agreed 1
  • Thanks! 1
Posted

Mijn “ultieme set” van vandaag zou al fiks verschillen met het lijstje wat ik 2 jaar geleden zou hebben opgesteld bovendien denk ik dat het leuk is om juist bv te wisselen tussen krabbers .In het begin was ik echt op zoek naar milde krabbers maar al scherende vind ik het prettig om een diversiteit aan milde/effectieve krabbers te hebben.

Qua zepen hetzelfde verhaal ik zou mezelf tekort doen om bij 1 merk/type zeep te blijven.

Dat gezegd hebbende hieronder mijn lijstje voor nu:

-Karve overlander/Razorock Gamechanger 0,84

-Stirling zeep bv bakersstreet

-Astra groen

-Semoque soc two band

-Saponificio varesino scheerkom 

• Thanks! 1
Posted

Als ik vandaag de keuze zou moeten maken zou het de volgende producten zijn:

Krabber: Overlander in RVS

Mesje: Gillette Platinum

Kwast: Oumo (dassenkwast)

Zeep + aftershave: deze keuze vind ik het moeilijkste omdat mijn voorkeur voor geuren ook veranderd met de seizoenen en daarom zou ik vandaag voor Opuntia van Saponificio Varesino kiezen. 

• Thanks! 1
Posted

Het enige wat ultiem is en blijft:
De Masamune van Tatara met eigen mesjes.
Kwast: Shavemac 

Kom: die van H&C

Preshave, zeep, as en asb wisselen.

• Thanks! 1
Posted

wat de fuk is een facial toner ...

en waarom is het een razor en een blade, maar dan niet een brush ...

Enfin. Merkur 37. Mesje, kwast, zeep boeien eigenlijk niet. Hooguit dat de zeep niet té sterk geurt. Kom heb je niet nodig, aftershave ook niet.

• Haha 4
Posted
2 uren geleden, efsk zei:

wat de fuk is een facial toner ...

en waarom is het een razor en een blade, maar dan niet een brush ...

Enfin. Merkur 37. Mesje, kwast, zeep boeien eigenlijk niet. Hooguit dat de zeep niet té sterk geurt. Kom heb je niet nodig, aftershave ook niet.

En dat antwoord van jou boeit mij niet!

wat de fuck ben jij een SUKKEL!!

• Agreed 1
  • Haha 2
Posted

Nou. Dat zal me leren mensen. Geef ik eens een keer behulpzaam antwoord op een vraag ...🤣

• I like it 1
  • Haha 2
Posted
32 minuten geleden, efsk zei:

Nou. Dat zal me leren mensen. Geef ik eens een keer behulpzaam antwoord op een vraag ...🤣

Behulpzaam antwoord, je bent gewoon een stomme boer iemand belachelijk willen maken om de lachers op je hand te krijgen. Domme LUL!

5 minuten geleden, ChrisVanMeer zei:

@ Rockwell  hier wordt niet gescholden. Bij deze een eerste waarschuwing.

Bij verder ongewenst gedrag grijp ik gelijk in.

Je doet maar…….

• Haha 1
Posted
1 hour ago, Magic666 said:

Zoals de Engelsen zo mooi kunnen zeggen: that escalated quickly!

Nogal ja.

Posted

Toch jammer dat iemand die probeert wat discussie te creëren zo snel het veld ruimt. 

Dan maar weer verdergaan met vergapen aan andermans scheerspullen. 

Overigens alle begrip, schelden  is nu eenmaal niet acceptabel. 

• Agreed 4
Posted

Tsja. Ik weet nog steeds niet wat Facial Toner is, over onnodig gebruik van het Engels heb ik me op dit forum al vaker geërgerd getoond en het enig ultieme wat ik ken bij het scheren is de Merkur 37. Waarom dat zou betekenen dat ik probeer mensen belachelijk te maken weet ik niet. Los van het feit dat persoon in kwestie ondertussen aangetoond heeft daar geen hulp bij nodig te hebben.

• Agreed 2
Posted

Een facial toner is een reiniger voor de huid die ook de huid zou voeden. De benaming komt bij de vrouwen vandaan die het gebruiken om hun make-up te verwijderen. Misschien is make-up een andere hobby van ‘m.

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

dus voor voordat je je makeup opdoet ^^

“Previous generations of toners were used to get rid of any residual impurities or extra oil left on your skin that weren’t able to be removed with a cleanser,” explains Dr. Vij. “They tended to be very high in alcohol content, which tends to be really drying. Today’s toners are more moisturizing and soothing. They prep your skin for additional cosmetics and products that come afterwards rather than just stripping away oil and grime.”

• I like it 1
Posted
On 7/22/2024 at 9:38 AM, Magic666 said:

Zoals de Engelsen zo mooi kunnen zeggen: that escalated quickly!

ah de Engelsen

• Haha 2
Posted

Ter transparantie:

Naar aanleiding van het blijven negeren van de waarschuwingen van de staf heeft @Rockwell een afkoelperiode opgelegd gekregen van drie dagen. Na deze drie dagen waren de eerste twee reacties (die onder moderatie stonden dus die hebben jullie niet bereikt) gelijk weer van een dusdanige aard dat ik heb besloten een permanente ban uit te delen.

• I like it 4
  • Agreed 7
  • Thanks! 4
Posted

En dat allemaal in mijn vakantie in Zuid-Frankrijk ...... waarin ik me welgeteld 1x heb geschoren met zeker niet de ultieme set-up.

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

Krabber: EJ 89l

Mesje: Gillette Platinum

Zeep: DVH

After Shave: Pitralon en soms als extra (in de winter) Nivea Men (blikje)

Ik heb de laatste jaren allerlei zepen/cremes geprobeerd maar eigenlijk geen een echt slechte weten te ontdekken.

Ook niet een die werkelijk beter was. Vandaar mijn keuze voor mijn zeep die ik al gebruikte toen ik me nog bezondigde aan cartridge/wegwerp mesjes.

• I like it 4