Levi Posted June 24 Posted June 24 SvdD: 24/06/2024 Razor: Karve Shaving Co. Overlander Blade: Gillette Nacet, 3rd use Brush: Shavemac Germania Silvertip Two Band Badger Soap: Gentleman’s Nod Johnny Puck Aftershave: Gentleman’s Nod Johnny Aftershave Balm: Gentleman’s Nod Johnny Balm - Shared from My Shave Den for iOS Een heel aangename combinatie van appel, citrus en hout, vooral de appel neemt de bovenhand. De geur heeft iets mee van Creed Aventus. De Shavemac kwast moet zeker nog verder ingebroken worden, die voelt nog steeds een beetje prikkerig aan waardoor mijn huid wat geïrriteerd was door het kopsoppen. Dus maar twee gangen (ATG) voorzien met de Overlander. Glad resultaat en goed ruikend ga ik de “zomer week” in. ✌️😎☀️ 11
koenfucius Posted June 24 Posted June 24 Blackland Dart Wizamet Super Iridium Pachamama Barbershop 26mm Proraso wit preshave Proraso wit Proraso aftershave sensitive balsem De proraso vind ik altijd erg verfrissend, vooral in combinatie met de preshave 11
Coenetje Posted June 24 Posted June 24 Goedemorgen allen, Karve Overlander Tatara #4 Shavemac 24mm G5C Moon Soaps "Trade Winds" zeep en A.S.B. 10
-Danny- Posted June 24 Posted June 24 Safety razor : Merkur Progress Mesje : Astra (blauw) Kwast: Mühle (M) Silvertip Fibre Scheerzeep : Arko stick Aftershave : Alka Crème Parfum : Gucci Guilty (sample) Eindelijk zomerse dagen, fijne dag allemaal! 👋😎👍 8
Tjebbe Posted June 24 Posted June 24 Stirling 26/54, Jack Dean met menthol druppels, Tedalus Velocity One, Feather (2), Murphy & McNeil Nanthala aftershave splash, Aloë Vera-gel. 9
Tati1050 Posted June 24 Posted June 24 SvdD: 24/06/2024 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 5th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Phoenix Artisan Accoutrements The Cube 2.0 Scentless Soap Soap: The Goodfellas Smile Pino Alpestre Cream Aftershave: The Goodfellas Smile Pino Alpestre Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag, iedereen! 10
dhr K Posted June 24 Posted June 24 Executive shaving Outlaw Feather (3) Kent BLK 12 3P pre GFT Limes Muhle Duindoorn ASB Lalique White EDT 10
Levi Posted June 25 Author Posted June 25 SvdD: 25/06/2024 Razor: Razorock Game Changer 0.84P Blade: Gillette Nacet, 4th use Brush: Simpson Chubby 2 Ebony Bowl: Hendrix Classics & Co. Straight Wall Bowl Soap: Moon Sorrento Puck Balm: Moon Sorrento Balm - Shared from My Shave Den for iOS 11
koenfucius Posted June 25 Posted June 25 TGS Bayonetta Wizamet Super Iridium Skaban two band badger 26mm Talbot Shaving Island in the Sun Talbot Shaving Island in the Sun Aftershave Frosted 11
bartje-p Posted June 25 Posted June 25 @ koenfucius is die TGS niet te mild voor je, aangezien je vaak van de wat meer stevigere krabbers houd? 1
Coenetje Posted June 25 Posted June 25 Goedemorgen allen, Razorock Hawk V3 Kai Captain Titan Mild #7 Oumo 27mm ST-1 Shaving Society Barrister and Mann "Arctique" zeep Superli Ice Eau de Cologne "Amsterdam" A.S. Fris en glad 🧊 11
Tjebbe Posted June 25 Posted June 25 Yaqi Timber Wolf, Stirling Gin Tonic on the Rocks, Tedalus Velocity One, Feather (3), Stirling Gin Tonic on the Rocks aftershave splash, Aloë Vera-gel. 11
Tati1050 Posted June 25 Posted June 25 SvdD: 25/06/2024 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 6th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wit Con Avena E Té Verde Cream Soap: Mitchell’s Wool Fat Puck Aftershave: Old Spice Original Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag! 12
dhr K Posted June 25 Posted June 25 RazoRock .68-P Feather Zenith boar Prep pre Cattie's bubbles Eau de thé Proraso wit ASB Vilhelm Dear Polly EDP 10
RvL Posted June 25 Posted June 25 Krabber: Laurel Vest Pocket open comb Mes: Astra Superior Platinum (3) Preshave: Proraso Groen Scheerzeep: Proraso Groen After care: koud water, aluin, Proraso Groen Het is een perfecte temperatuur voor Proraso Groen. Lekker verkoelend, lekker fris. Ondertussen is mijn oude fles leeg, daarom mag het nieuwe flesje vanaf heden figureren in mijn foto's. Zo'n volle fles, waar het etiket ook nog eens recht op zit, is toch een stukje fotogenieker. Vandaag gekozen voor de Laurel. Door de recente avonturen met de Gillette Tech was deze een beetje op de achtergrond geraakt. Onterecht, want ik heb hem ondertussen beter onder de knie dan de Tech. Een prima DFS scheerbeurt, geen irritatie, geen gedoe. 11
-Danny- Posted June 25 Posted June 25 Safety razor : Merkur Progress Mesje : Astra (blauw) Kwast: Mühle (M) Silvertip Fibre Scheerzeep : Blokzeep Sandelhout & May Shang Aftershave : Alka Crème Fijne avond nog! 👋😎👍 6
koenfucius Posted June 25 Posted June 25 10 uren geleden, bartje-p zei: @ koenfucius is die TGS niet te mild voor je, aangezien je vaak van de wat meer stevigere krabbers houd? ik vind hem best aangenaam - zit ergens tussen Blackbird and Yates H-plaat. Ik vind het persoonlijk een aanrader, ziet er goed uit, redelijke prijs en scheert goed 1 1
mifi Posted June 25 Posted June 25 SvdD 20240625 Oh, zo'n fijn scheerbeurtje vanmorgen. Heerlijk gewoon. Nieuw mesje van Dorco, zeepje van Noble Otter en rust in mijn lijf. De zon schijnt al vroeg door het raam naar binnen en de vogels zetten het op een zingen. Bron: www.nobleotter.com Krabber: Henson AL13-medium v2 Mesje: Dorco ST300 (1) Kwast: Yaqi 24 synthetisch Zeep: Noble Otter - Jack AS: Noble Otter - Jack splash Deze zeep heb ik gekregen van iemand die de geur niet sterk genoeg vond. Ik kan me daar iets bij voorstellen. Ik bedacht mij vanmorgen, tijdens het insoppen, dat deze zeep heerlijk ruikt als je hem vlak onder je neusgaten smeert. Mensen met snorren blijven waarschijnlijk te ver uit de buurt met de schuimkwast om de heerlijke geur te waarderen. De aftershave maakt dat weer goed, want die geurt duidelijk. De citrusvruchten komen me tegemoet, maar daar moet je van houden. Dit was een erg comfortabele scheerbeurt. Heerlijk rustig. Het gaat beter in de badkamer als de buitentemperatuur aangenaam is want het raam kan open en de vogels kwetteren al vroeg. In de felle eerste stralen van de dag (die schuin door het raam vallen), zie ik ineens overal stof liggen 🙄 Strijklicht verhult niets. 13
mifi Posted June 25 Posted June 25 On 6/24/2024 at 6:56 AM, koenfucius said: De proraso vind ik altijd erg verfrissend, vooral in combinatie met de preshave Die witte Proraso is lekker ja, dat vind ik ook. De geur komt op mij een beetje grassig over. Groene thee zeggen ze, geloof ik. Lekker en beschaafd. De geur is niet van de grootse gebaren maar ingetogen fris. Zo iets. Heerlijk spul 2 1
Levi Posted June 26 Author Posted June 26 SvdD: 26/06/2024 Razor: Razorock Game Changer 0.84P Blade: Gillette Nacet, 5th use Brush: Chisel & Hound 3354SC Jukebox Oumo SHD Soap: Noble Otter Orbit Puck Aftershave: Noble Otter Orbit Aftershave Balm: Noble Otter Orbit Balm Fragrance: Noble Otter Orbit EdP - Shared from My Shave Den for iOS De nodige verfrissing opgezocht na een zwoele nacht met weinig slaap 🥵. 15
koenfucius Posted June 26 Posted June 26 Alpha Spirit SE Feather Professional Zenith synthetic Proraso wit preshave Savonnerie du Nebbiu Proraso aftershave sensitive balsem 14
Tjebbe Posted June 26 Posted June 26 Alexander Simpson Trafalgar T3, Daisho Wetshavers 2021, Tedalus Velocity One, Lord Captain (1), Daisho Wetshavers 2021 aftershave splash, Aloë Vera-gel. Summer Breeze! 14
-Danny- Posted June 26 Posted June 26 Safety razor : Merkur Progress Mesje : Polsilver Kwast: Mühle (M) Silvertip Fibre Scheerzeep : Blokzeep Sandelhout & May Shang Aftershave : Baldforce crème Mooie zonnige dag allemaal! 👋😎👍 10
Coenetje Posted June 26 Posted June 26 Goedemorgen allen, Karve Overlander Feather #5 Chisel & Hound 26mm MIG Barrister and Mann "Oceana" zeep en A.S. 14
Recommended Posts