Tati1050 Posted June 10 Share Posted June 10 Geen vraag over DE-mesjes, wel over SE-mesjes. Onlangs kocht ik een doosje Feather Professional Light AC SE mesjes (lichtgroene verpakking). Ik wilde die wel eens testen en vergelijken met de Feather ProGuards. Nu blijkt dat die mesjes niet passen in mijn Blackland Vector en evenmin in mijn ATT SE1. Weet iemand van jullie voor welke krabbers deze mesjes dan wél bedoeld zijn? En - bijkomend vraagje - hoe kom je erachter of een mesje past in de SE-krabbers die je bezit? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted June 10 Share Posted June 10 Dit heeft te maken met de toleranties. Ik weet dat Blackland o.a. de Schick Proline AC mesjes niet meer aanbeveelt, volgens mij staan de Feather Professional Light ook niet meer op de lijst van hun aanbevolen mesjes. In principe zouden ze moeten passen maar dat kunnen ze dus niet garanderen. Hier hebben we het er ook al eens over gehad, wel balen voor je! Even los van welke mesjes wel of niet zouden moeten passen heb ik ook een hypothese waarom de Vector soms zo moeilijk is met mesjes. Als er geen mesje in geplaatst is en de boel wordt stevig aangedraaid dan kan de topcap een klein beetje krom buigen waardoor de posts/ pilaartjes waar het mesje overheen wordt geplaatst wat verder spreiden. Heel misschien is dit ook het geval met jouw Vector en zou middels voorzichtig recht buigen het e.e.a. te redden zijn! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 14 Share Posted August 14 Die Feather Lights hebben al vanaf het begin al niet gepast toen ik mijn Vector, 5 jaar geleden had gekocht. De Schicks Proline paste toen wel perfect. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted August 14 Author Share Posted August 14 Hebben jullie een idee in welke krabber die Feather Lights wél passen? Passen ze in een Hawk? In een ATT SE. 1 passen ze ook niet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 15 Share Posted August 15 Heb bij RR gekeken en de Light staat niet vermeld op hun lijst bij de HAWK dus ik zou dat risico maar niet nemen. De Schicks Proline schijnen volgens hun HAWK gebruikers wel perfect te passen, maar RR zelf heeft ze zelf niet getest. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted September 22 Author Share Posted September 22 Bij Mijnbaard.be adverteren ze de Razorock Hawk en daarbij wordt vermeld: ‘anderen kochten ook de Feather Professional Light’. Klopt dit? Passen de Lights in een Hawk? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts