Jump to content

Feather Professional Light

Recommended Posts

Geen vraag over DE-mesjes, wel over SE-mesjes. Onlangs kocht ik een doosje Feather Professional Light AC SE mesjes (lichtgroene verpakking). Ik wilde die wel eens testen en vergelijken met de Feather ProGuards. Nu blijkt dat die mesjes niet passen in mijn Blackland Vector en evenmin in mijn ATT SE1. Weet iemand van jullie voor welke krabbers deze mesjes dan wél bedoeld zijn? En - bijkomend vraagje - hoe kom je erachter of een mesje past in de SE-krabbers die je bezit?

• I like it 1

Dit heeft te maken met de toleranties. Ik weet dat Blackland o.a. de Schick Proline AC mesjes niet meer aanbeveelt, volgens mij staan de Feather Professional Light ook niet meer op de lijst van hun aanbevolen mesjes. In principe zouden ze moeten passen maar dat kunnen ze dus niet garanderen.

Hier hebben we het er ook al eens over gehad, wel balen voor je!

Even los van welke mesjes wel of niet zouden moeten passen heb ik ook een hypothese waarom de Vector soms zo moeilijk is met mesjes. Als er geen mesje in geplaatst is en de boel wordt stevig aangedraaid dan kan de topcap een klein beetje krom buigen waardoor de posts/ pilaartjes waar het mesje overheen wordt geplaatst wat verder spreiden. Heel misschien is dit ook het geval met jouw Vector en zou middels voorzichtig recht buigen het e.e.a. te redden zijn!

• I like it 2

• 2 months later...

Heb bij RR gekeken en de Light staat niet vermeld op hun lijst bij de HAWK dus ik zou dat risico maar niet nemen. De Schicks Proline schijnen volgens hun HAWK gebruikers wel perfect te passen, maar RR zelf heeft ze zelf niet getest.

• I like it 2

• 1 month later...