-Danny- Posted June 8 Posted June 8 Vraagje : wat zijn nu de verschillen tussen RazoRock BBS en de Gamechanger?
bartje-p Posted June 8 Posted June 8 Ik kan je niet helpne, GC ken ik wel, de BBS niet. Die eerste zijn wat mij btereft aanraders! 1 1
Chrispijn2 Posted June 9 Posted June 9 Op de website is het verschil te lezen. Het mesje is meer gebogen in de BBS dan in de GC. Er zijn overigens meerdere BBS'en, zoals er ook meerdere GC's zijn. Op de website staat ook ergens een schaal van mild naar agressief. Daar worden de verschillende Razorocks op aangegeven en onderaan de site staan ook nog een aantal populaire krabbers om de lezer wat vergelijksmateriaal te bieden. Ik ben erg gecharmeerd van Razorock krabbers. Zijn erg degelijk en je kunt bij een aantal (misschien wel alle) modellen extra plaatjes bestellen om hem iets milder of effectiever te maken. Bij de GC steekt de zijkant van het mesje niet uit, iets wat ik een belangrijk punt vind. Hoe dat bij de BBS zit, weet ik niet maar is vast achter te komen. 1 1
-Danny- Posted June 16 Author Posted June 16 Oké mannen, ik denk eraan om een GC te gaan bestellen op italianbarber. Alleen had ik even dubios gedachte over welke gap opening. Ik weet dat er drietal maten zijn. 0,68 - 0,76 en 0,84. Gezien ik normale huid heb en niet stugge baardgroei heb, zou ik voor de middelste gaan. Altijd goed neem ik aan? Is er misschien nog iets wat ik moet weten? Alvast bedankt voor de reacties.
bartje-p Posted June 16 Posted June 16 He Danny, ik denk dat je met geen enkele een flater gaat slaan. Ik heb (helaas) geen ervaring met de .76, wel met de andere 2. Als ik er 1 moest kiezen zou het de 68 worden, zowel in SB als in OC uitvoering ;-). Maar gelukkig hoeft dat niet. De 84 komt bij mij niet veel meer aan bod, maar dat komt vooral door mijn voorliefde voor wat mildere krabbers! Er zijn er genoeg (ik denk meer zelfs) wiens voorkeur andersom zou zijn. Oftewel...... blijft persoonlijk 2 1
Chrispijn2 Posted June 16 Posted June 16 Er is ook nog een 1.05 En open comb en jaws. Welk plaatje voor jou het beste is, is voor mij moeilijk te beoordelen. Het ligt denk ik (verbeter mij als ik het mis heb) ook aan het mesje dat je gebruikt. De .68 kun je denk ik het beste gebruiken met een scherp mesje. Een scherp mesje in de .84 kan iets te agressief worden. Dit is per persoon verschillend. Er zijn genoeg mensen die de .84 erg mild vinden. Het kopen van een krabber blijft daarom altijd voor een deel een gok als je het mij vraagt. Ik heb de .68, .76 en .84 en kan dus veel variëren met verschillende mesjes en plaatjes en ben voor het leven gesteld. Wel heeft dit grapje ongeveer € 200,- gekost. Ik gebruik vrijwel altijd de .76 met Rapira Platinum Lux. 56 minuten geleden, bartje-p zei: (...) De 84 komt bij mij niet veel meer aan bod, (...) Kan Danny er een optie op nemen? 1
Chrispijn2 Posted June 16 Posted June 16 Toevoeging: Ik vraag me ineens af of je een krabber wil toevoegen aan je verzameling en slechts sporadisch gebruiken of wil je een tool voor dagelijks gebruik? Als je het vooral doet voor de verzameling maakt het niet uit wat je koopt. Als je een krabber wil voor dagelijks gebruik zou ik met behulp van de scale die ik in een eerder bericht heb genoemd de best mogelijke inschatting maken. 1
-Danny- Posted June 16 Author Posted June 16 @ Chrispijn2 meer voor regelmatig gebruik. Deze object heeft vele goede recensies door de gebruikers. Helaas niet verkrijgbaar op Nederlandse webwinkels.
dhr K Posted June 17 Posted June 17 Waarom wil je die over de plas kopen terwijl ze in de eeg ook verkrijgbaar zijn zonder douane en minder verzendkosten? Trouwens de .68 is een uitstekende krabber: zeer effectief en voor niet stugge baardgroei geschikt. Ik heb ook de .84 en is zeker niet te agressief, je moet er iets meer bij opletten. Ik gebruik ze beide naar alle tevredenheid. Sterkte met je keuze. 1 1 1
Chrispijn2 Posted June 17 Posted June 17 Zelf koop ik niet in de USA maar ik kan in dit geval wel begrijpen waarom iemand dat doet. Meer voorraad en je kunt je favoriete steeltje erbij kiezen. Bij de EU webshops moet je het steeltje nemen wat zij aanbieden en je favoriet er los bij kopen, als die uberhaupt aangeboden wordt. 2
-Danny- Posted June 17 Author Posted June 17 Daar ben ik meer dan een half jaar op aan het wachten. Met andere woorden : daar komt niks meer van!
-Danny- Posted June 17 Author Posted June 17 @ Levi hoe bedoel je? Trouwens, ik had begrepen dat er geen invoerkosten betaald dient te worden over het bedrag van onder de €150,- dus enkel btw en inklaringskosten. 1
JvdK Posted June 18 Posted June 18 Goh Danny, wat ga jij bedrogen uitkomen als mijnheer PostNL of DHL aan je deur komt afrekenen. Ik zou de Website van de Belastingdienst of de zoekfunctie op dit forum maar eens gaan bestuderen 1
-Danny- Posted June 18 Author Posted June 18 @ JvdK had ik gedaan, heb ik misschien iets eroverheen gekeken. Zal straks nog eens nakijken. Bedankt voor je reactie.
Chrispijn2 Posted June 18 Posted June 18 Voor de aardigheid even aan het zoeken geweest maar de kosten waar JvdK op doelt zijn goed verstopt. Ik zou ook denken dat er bij product- en verzendkosten alleen nog douanekosten en btw komt. Danny, laat nog eens weten wat er allemaal bij komt aub. 1
JvdK Posted June 18 Posted June 18 Gewoon het woord “invoerrechten” in Google typen en laten zoeken. Dan is het gelijk de eerste hit bovenaan het scherm. Er staan zelfs rekenvoorbeelden van alle bijkomende kosten (BTW en administratiekosten) bij. Invoerrechten worden idd tot een bedrag van €150,= niet geheven (mijn fout, excusses) de BTW en administratieve kosten van PostNL of DHL betaal je altijd 1
JvdK Posted June 18 Posted June 18 Klopt, had even vergeten dat mijn laatste aankoop uit de USA ietsje meer dan €150,= was 😁 1 2
Julyan Posted June 18 Posted June 18 de vervoerder kan nogal lost gaan op inklaringskosten. ook heeft DHL het gepresteerd om over een pakketje met speaker kabels (die terug moesten omdat ze een fout gemaakt hadden en de verkeerde pluggen erop hadden gezet) gewoon weer belasting te rekenen over het (voor mij gratis) vervoer en dus ook weer inklaring kosten te rekenen. 1
Recommended Posts