Jump to content

Importeren vanuit Japan

Recommended Posts

Ik ben van plan iets te importeren uit Japan .

Heeft iemand hier ervaring mee ? Welke bezorgdienst zou ik het beste kunnen gebruiken?

Het is een pakketje van 30 x 25 x 2 cm.

Bedankt alvast,

Frank

• 1 month later...

Japan Post stuurde met hun EMS service inderdaad in 2 dagen het pakket naar NL.  Ik kon het pakket perfect volgen op hun site met de track- en trace code. Toen na 10 dagen bericht gekregen via POST NL van de inklaringskosten en die direct betaald.  Afgelopen zaterdag  zou de levering plaatsvinden. In de aangegeven tijdsperiode alles scherp in de gaten gehouden maar geen man van POST NL gezien. Ineens stond er bij track en trace dat het afleveradres onbekend was en  niet klopte en dat de zending daarom retour zou worden gestuurd naar Japan. Dit terwijl alle adresgegevens perfect in orde waren.

Toen nog vlug met het contactcenter van POST NL gebeld. Daar werd ik niet verder geholpen.  Nee mijnheer ,  een zending uit het buitenland wordt niet opnieuw aangeboden als het adres niet klopt. Mijn verhaal dat alle gegevens wel correct waren werd niet ter harte genomen. Bezwaar aantekenen of een klacht indienen kon ook niet. Dat is aan de afzender uit Japan! Hyper frustrerend zo iets . Ik denk dat het hier om een bezorger gaat die op zaterdagmiddag niet veel moeite wilde doen om mijn huis te vinden..

Claimen van gen onrechte betaalde inklaringskosten is ook niet te doen. De virtuele assistent geeft aan dat ik te laat ben.  Ik had binnen 6 weken moeten claimen. De belastingdienst  neemt na 6 weken geen claims meer in behandeling. Dit terwijl het pakket nog geen 14 dagen onderweg is geweest! 

Je moet de groeten van Kafka hebben. 

Heel frustrerend. 

Toevallig enkele uren geleden op dit forum geschreven dat ik geen pakketjes meer aan huis wil hebben. Dit gaat zo vaak fout en levert zo veel ergernis op. 

Ga eens de klantenservice van een pakketdienst bellen voor hulp of een klacht, je bloeddruk stijgt tot ongekende hoogte. Triest maar het is de werkelijkheid waarin we anno 2024 leven. 

• Agreed 1

Wat een pech zeg dit. En heel erg vervelend dat we tegenwoordig geen behoorlijk contact meer kunnen krijgen met Post NL.

• Agreed 1

Afgelopen maandag nog een uiterste poging gedaan .Telefonisch contact was niet mogelijk. Toen via de chat geprobeerd maar het mocht niet baten.

Ook de verzender uit Japan heeft het nog geprobeerd, ook  zonder resultaat.

Via dezelfde track-en tracecode zie ik nu hoe mijn pakket wordt voorbereid voor het terugsturen naar Japan.

Verzender en hele logistieke keten doen er alles aan om jou snel je pakketje te doen ontvangen. Die }#}]•! van de last mile verziekt alles op het laatste moment en de organisatie/pakketdienst is niet bij machte hier iets aan te doen. En zo herhaalt dit zich dag in, dag uit. 

• I like it 1

De geneugten van het privatiseren van onze nutsvoorzieningen (telefonie, posterij, energiebedrijven, drinkwatervoorzieningen enz). Het kon allemaal beter en vooral goedkoper. Vooral de consument zou hier maximaal van profiteren. Uiteindelijk is duidelijk geworden dat als deze overheidsbedrijven geprivatiseerd worden, zonder dat diezelfde overheid zorgt voor een daadkrachtige toezichthouder, het vooral de aandeelhouders zijn die hier maximaal van profiteren en niet de betalende consument. We zijn zó doorgeslagen dat zelfs onze eigen overheid niets meer over onze nutsvoorzieningen te zeggen hebben. Hierdoor is er de laatste 35 a 40 jaar niets meer in deze netwerken geïnvesteerd, alles voor de winst en voor de aandeelhouders. En nu bijvoorbeeld het electriciteitsnet met spoed gerenoveerd moet worden mag de gewone burger weer voor deze kosten opdraaien….. 

Het allerergste vind ik nog wel dat, zoals in de posts van @ Frank  blijkt, je als eenvoudige consument niet meer in staat bent om op een normale manier met deze bedrijven te communiceren. In hun doorgeslagen bezuinigingswoede om winsten te maximaliseren was de klantenservice het eerste slachtoffer. 

• I like it 1
  • Agreed 1