-Danny- Posted May 17 Posted May 17 Ik wil graag een kwaliteits scheerzeep gaan kopen. Mijn selectie is gevallen op Taylor of Old Bond Street Sandalwood en Officina Artigiana Milan 5 Oli del Benessere met natuurlijk het bijpassende aftershave lotion. Misschien dat jullie mij mee kan helpen tot de juiste keuze door commentaar, recensie of tips kan geven. Bij voorbaat hartelijk dank allemaal. 👋😀👍
bartje-p Posted May 17 Posted May 17 Ik kan je hierbij niet adviseren, heb beide merken niet gebruikt. Ben wel benieuwd waarom je je wilt beperken tot deze 2 en geen andere merken? 1 1
Julyan Posted May 17 Posted May 17 de TOBS Ken ik niet O.A.M Oli del Benessere is naar mijn mening de beste keus (geur) van de vier scheerzepen die ze hebben scheereigenschappen zijn prima. het is meer een croap zit dus tussen een harde zeep en een creme 1 1
-Danny- Posted May 17 Author Posted May 17 7 minuten geleden, bartje-p zei: Ik kan je hierbij niet adviseren, heb beide merken niet gebruikt. Ben wel benieuwd waarom je je wilt beperken tot deze 2 en geen andere merken? Oohhh nee, t'is geen echt beperken tot deze twee geselecteerde. Sta open voor andere opties, maar deze twee zijn zeer bekende in de Nederlandse webwinkels.
Levi Posted May 17 Posted May 17 Ik zou niet voor TOBS gaan, lekker geurtje wel maar de prestaties van de scheercrème vind ik persoonlijk maar middelmatig. Daarom zou ik deze ook niet onderbrengen als een kwalitatieve zeep/crème. Met Officiana Artigiana heb ik geen ervaringen. 1 1
-Danny- Posted May 17 Author Posted May 17 6 minuten geleden, Julyan zei: Mijn eerste keus zal altijd zijn martin de Candre Original. Die zijn zeer prijzig ( +€50,-) en hebben geen bijpassende aftershaves in hun producties. Tenzij ik vergis.
Julyan Posted May 17 Posted May 17 het lijkt prijzig maar het gaat enorm lang mee. als een bijgaande geur belangrijk voor je is dan is wellicht een zeep van Saponificio Varesino interessant. (ik ben zelf niet echt van de aftershaves ik ben meer op zoek naar een interessante/ plesante ervaring tijdens het scheren, een andere insteek dus.) 1 1 1
-Danny- Posted May 17 Author Posted May 17 7 minuten geleden, Julyan zei: het lijkt prijzig maar het gaat enorm lang mee. als een bijgaande geur belangrijk voor je is dan is wellicht een zeep van Saponificio Varesino interessant. (ik ben zelf niet echt van de aftershaves ik ben meer op zoek naar een interessante/ plesante ervaring tijdens het scheren, een andere insteek dus.) Zo heb ik dat nog niet bekeken. Interessant. Zet me toch aan denken. Bedankt.
Niek Posted May 17 Posted May 17 @ -Danny- Ik zou zeker niet voor ToOBS gaan. Ik zeg niet dat ze slecht zijn maar er zijn veel betere. Daarnaast zijn hun crèmes beter dan hun harde zepen. Ik heb alle vier de zepen van Officiana Artigiana geprobeerd / gehad en uiteindelijk is de door jou genoemde Oli de Benessere en Najran overgebleven van dat merk en die ik ook nog steeds gebruik. Over de kwaliteit valt alleen maar te zeggen dat het een hele fijne, goed verzorgende zeep is met een heel fijn "na het scheren gevoel". Hun aftershaves.... tja daar moet je van houden. Ik heb ze uuuuhhhhh heel snel "opgemaakt". Als prijs een probleem is en je wilt kwalitatief een goede harde zeep, dan is Musgo Real best wel n goede zeep die ook erg lang mee gaat. (ze hebben ook crèmes). Als t alleen om kwaliteit gaat is inderdaad MdC een goede keus voor n harde zeep die lang mee gaat maar.......... Castle Forbes is, op zijn minst gezegd, dan een evenknie !! Nadeel zou kunnen zijn dat dat Castle Forbes geen harde zeep is en wat sneller op zal zijn alhoewel je er heel weinig van nodig hebt. Voor alle zepen geldt natuurlijk..... de geur....... dat is zo ontzettend persoonlijk en moeilijk te adviseren. 1 1
Levi Posted May 17 Posted May 17 Iemand die iedere dag scheert met eenzelfde pot van MDC kan een goed jaar weg met die pot. Als je dan uitrekent hoeveel één scheerbeurt kost (nog geen 0,15€!) dan weet je genoeg. Ik heb zepen aangekocht die +- 25€ kosten maar die maar 30-40 beurten meegaan. 2 2
-Danny- Posted May 17 Author Posted May 17 19 minuten geleden, Levi zei: Iemand die iedere dag scheert met eenzelfde pot van MDC kan een goed jaar weg met die pot. Als je dan uitrekent hoeveel één scheerbeurt kost (nog geen 0,15€!) dan weet je genoeg. Ik heb zepen aangekocht die +- 25€ kosten maar die maar 30-40 beurten meegaan. Ik heb een beetje zoekwerk gepleegd. Met de MDC neutrale geur (blauwe pot). Doe je met zo'n ene pot zeker jaren mee met dagelijkse scheerbeurt. En met deze zeer hoge kwaliteit scheerzeep kun je aftershaves gebruiken welke je maar wilt. Dit vindt ik wel interessant! 1
Mathieu Posted May 17 Posted May 17 Ben het eens met Levi, ik TOBS is ook naar mijn mening niet echt een top zeep/creme. Dan is MDC beter en SV (4.3) nog beter. 2
Sebas Wal Posted May 17 Posted May 17 4 uren geleden, Julyan zei: Mijn eerste keus zal altijd zijn martin de Candre Original. Hier ook martin de cande kwa premium zepen favoriet! 1 2
mifi Posted May 18 Posted May 18 (edited) 22 hours ago, Julyan said: het lijkt prijzig maar het gaat enorm lang mee. Dat kan ik bevestigen. Ik heb twee geuren van ze al enige jaren. Ik had een foto moeten maken, want het niveau in de pot daalt nauwelijks. Uitstekende zeep, bovendien. Ik heb ook zepen van andere merken waar ik aanmerkelijk meer van op de kwast moet laden voor een drie gangen scheerbeurt. Dat diskwalificeerd de andere niet, overigens, maar het zegt dat de prijs van MdC gerechtvaardigd is, in mijn ogen. Er zijn overigens ook kleinere potten, van 50g zeep. Die van ruim 50 euro is 200g. Kijk maar eens hier: https://martin-de-candre.com/fr/15-savons-a-raser Ik heb twee potten van 200g, Fougère en Rose, en daar doe ik waarschijnlijk de rest van mijn leven nog mee. De geur Rose is heel populair bij het vrouwelijke deel van het huishouden. "De badkamer gaat er zo lekker van ruiken." 😊 Dat zegt natuurlijk helemaal niet dat er ook andere uitstekende zepen zijn, maar MdC verdient verdedigd te worden. Edited May 18 by mifi toegevoegd over de inhoud van de pot en wat ik zelf gebruik 2 2 1
-Danny- Posted May 18 Author Posted May 18 @ mifi Bedankt voor je toelichting. Ik overweeg een grote pot van MdC Nature aan te schaffen. Deze is geurloos, hiermee kan ik aftershaves/balsems gebruiken naar believen. 👋😀👍 2
Tati1050 Posted May 18 Posted May 18 Op 17-5-2024 om 18:27, -Danny- zei: Oohhh nee, t'is geen echt beperken tot deze twee geselecteerde. Sta open voor andere opties, maar deze twee zijn zeer bekende in de Nederlandse webwinkels. Voor mij ook MdC Original. Ben ook zeer tevreden over de Aqua Di Parma zeep en aftershave balsem. Ze zijn wel niet goedkoop, maar ze gaan een eeuwigheid mee, zodat de prijs per scheerbeurt best meevalt. In de marge van deze vraag: ik zie hier heel regelmatig allerlei Sterling zepen de revue passeren. Vooral onlangs nog in de Sterlingthemaweek bij SvdD. Ik heb er maar één: de Sterling Campania. Ik vraag me af waarom deze zepen zo populair zijn. Ik vind de Campania veel water nodig hebben om tot een goed schuim te komen en de prestaties en geur zijn IMO ook maar middelmatig. Maar misschien heb ik net een minder presterende Sterling? UEKAZ natuurlijk. 2
Levi Posted May 19 Posted May 19 4 uren geleden, Tati1050 zei: In de marge van deze vraag: ik zie hier heel regelmatig allerlei Sterling zepen de revue passeren. Vooral onlangs nog in de Sterlingthemaweek bij SvdD. Ik heb er maar één: de Sterling Campania. Ik vraag me af waarom deze zepen zo populair zijn. Ik vind de Campania veel water nodig hebben om tot een goed schuim te komen en de prestaties en geur zijn IMO ook maar middelmatig. Maar misschien heb ik net een minder presterende Sterling? UEKAZ natuurlijk. Voor een Amerikaanse zeep heeft Stirling de beste prijs. Als je berekent hoeveel zeep je krijgt voor een pot in vergelijking met andere producenten dan weet je het meteen. Zoals de meeste Amerikaanse zepen hebben ze veel meer water nodig om een vol glanzend schuim te bekomen. De formule is ook niet gewijzigd in vergelijking met andere producten die er soms een spelletje van maken om een nieuwe basis op de markt te zetten. Stirling heeft een heel goede prijs en kwaliteit verhouding en is overal te koop en voor mij is dit net de reden waarom ze zo populair zijn. 4 3
bartje-p Posted May 19 Posted May 19 Daarop aanhakend, behalve de aantrekkelijke prijs en beschikbaarheid, biedt Stirling ook een enorme hoeveelheid aan geuren en is van zodanige kwaliteit, dat ik hier prima mee uit de voeten kan. Tip: probeer ook hun zepen eens, gebaseerd op talg van schaap ipv rund! 3
Frank Posted May 19 Posted May 19 17 uren geleden, -Danny- zei: @ mifi Bedankt voor je toelichting. Ik overweeg een grote pot van MdC Nature aan te schaffen. Deze is geurloos, hiermee kan ik aftershaves/balsems gebruiken naar believen. 👋😀👍 Ik sluit me aan bij de overige MDC-gebruikers. Hij lijkt duur maar is feitelijk goedkoop doordat hij echt ontzettend zuinig in gebruik is. Ik heb me nu al ruim 200 maal geschoren met de MDC Agrumes die ik in juli 2019 heb aangeschaft. De pot zit nog voor 2/3 vol.. Geur blijft ook na 5 jaar nog mooi aanwezig. Verder ben ik ook een liefhebber van de Castle Forbes zepen. 4
dhr K Posted May 19 Posted May 19 MdC vind ik ook een van de betere zepen (zonet de beste) die er bestaan. TOBS is bekend slecht. Hun scheercrimes zijn van iets betere kwaliteit maar niets bijzonders. Over de geuren: Zowel de geur van de zeep alsook van de AS vervliegt snel. Als je echt voor lange tijd wil ruiken dan is een EDT of EDP het meest aangewezen spul. Je kan dan een geurloze (Nivea) AS gebruiken en de geur van de zeep combineren met een EDT of EDP. Succes met de zoektocht 3 1 1
Tati1050 Posted May 19 Posted May 19 Oh ja, effe uit het oog verloren. Nog zo'n toppertje : Tabac Original. Prima zeep en overal in de Nederlanden vlot verkrijgbaar... 3
iwan073 Posted August 27 Posted August 27 Wie wil er nou een zeep die jaren mee gaat?! Dan duurt het eeuwen voordat je weer iets anders leuks kan gaan kopen! 🤣 Ik ga vanmiddag even langs scheersalon.nl om het een en ander te ruiken en bewonderen. Zit hier 30 minuten vandaan. Beter dan alles op de gok te bestellen. @ -Danny- Wat was het voor jou geworden? Toch de Martin de Candre naturel? Ik ga de Original en Fougere ruiken straks. De rest ook natuurlijk, maar voornamelijk die. De Taylor of Old Bond Street Sandalwood ruikt fantastisch. Maar echt goed is de zeep inderdaad niet als ik eerlijk moet zijn. De cremes zijn wel fantastisch. 1
Niek Posted August 27 Posted August 27 @ iwan073 snuffel eens aan Castle Forbes of Mondial 1908 of Officina Artigiana. Dit zijn zachte, cremeachtige hele fijne en verzorgende zepen. Inderdaad ze gaan sneller op dan MdC maar och.......het argument van zuinige zeep...... speelt dat wel n rol als je vaker nieuwe zepen koopt of wilt kopen ??
Recommended Posts