Jump to content

Recommended Posts

Posted

@ Ric325i , @ Tati1050 :

MdC is idd duur maar erg zuinig, je doet er dus lang mee. Olie die "boter" wordt als het koud is en water als het warm is. :D 
Dat is even wennen maar ansich zijn de eigenschappen prima. Zou ik hem nog eens kopen? Eerlijk gezegd niet, daarvoor is de Beardbury crème te goed (voor mij).

Het is echt een crème dus ruim dikker dan MdC maar weer niet zo grof als een Proraso.
1 of 2 pompjes en smeren maar, zit een licht fris gevoel in, wast makkelijk van de handen.

4 of 5 minuten wachten totdat ie compleet is ingetrokken, in de tussentijd dus zeep kloppen, mesje klaar leggen etc etc. Daarna merk je niet dat je gesmeerd hebt eigenlijk.
Wel staan de haren strakker/stijfer naar mijn idee dus dat scheert best lekker. En de verzorging is top, geen burn niks. Zacht huidje.
Ik heb nog geen zeep gehad die ruzie had met deze crème, dat was bij de proraso (blauwe versie) wel eens anders.

Gekocht bij mannenzaak als ik het goed heb.

• I like it 1
Posted

Inmiddels heb ik de Castle Forbes Pre Shave een paar keer gebruikt. Ik vrees dat het geen blijvertje is: het is een gel, maar dan een heel vloeibare, volledig reukloos en ik ben er niet uit of hij iets wezenlijks toevoegt aan mijn scheerervaring. Maar ja, ik was verwend met die Noxzema. Goed te horen dat de Beardbury wel bevalt. Ik ga toch ook nog eens op zoek naar een paar flesjes Myrsol Emulsion. Die zou bij Gifts and Care te krijgen zijn, maar met hen heb ik geen ervaring. Jullie wel? Vlotte levering en geen ‘zotte’ prijzen? (Ik zag dat voor een flesje Myrsol Emulsion bij een andere Spaanse cosmetica zaak 67 euro aangerekend werd). Enfin, ik hoor het wel van jullie.

Posted
5 uren geleden, iwan073 zei:

Mijn pre-shave is een warme douche

Was bij mij vroeger ook zo, tot ik een goede preshave ging proberen, eerst voor de lol, want als cadeautje meegeleverd bij een bestelling. Dat was een olie van TOBS, dus vettige pootjes na gebruik, vervelend… Maar de prestaties van mijn krabber werden stukken beter. Later via de crèmes van Proraso bij Noxzema uitgekomen. De echte top! Gevolg: nu kan ik niet meer zonder. Mijn drama is dat als ik eindelijk het product gevonden heb dat perfect bij mijn scheerroutine past, het niet meer in de handel is of niet meer geproduceerd wordt (bv. ook het geval met Proraso Wood and Spice, nog zo’n topper).
Mijn gouden tip: als je niet in de val van de preshaves wil lopen, houd het dan maar bij die warme douche. Al weet je natuurlijk niet wat je mist. 😊😊

• Haha 2
Posted
6 uren geleden, Levi zei:

IMG_2984.png.249ed17691dd859df9d3e99a406c76e2.png

Iets nieuws om te proberen? 👆

Wellicht een preshave zeep? Misschien wel eens te proberen. Ik ken nook nog The Cube, ook een preshave soap, maar daar ben ik niet zo’n liefhebber meer van.

Posted

@ Tati1050  Gifts & care is een van de hele grote winkels op scheergebied. Werkt uitstekend en zeer vriendelijke service. De verzendkosten zijn redelijk (niet zo geweldig als de rasoigoodfellas).  Ze hebben wel redelijk veel producten die gratis verzending hebben binnen Europa. Als je een van die producten in je mandje hebt geldt de gratis verzending voor al je aankopen (waarmee je waarschijnlijk veel te veel koopt, maar dat overkomt mij sowieso zeer regelmatig...) Kortom m.i. een prima winkel, UEKAZ.

• I like it 2
Posted

Bij Gift en Care  moest ik iedere keer achteraf om de Tracking code Vragen, ik kreeg hem nooit automatisch.
geen idee waarom, mischien is m'n account Bugged of is dat normaal?

verder prima 

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted

Bij Gifts&Care de Myrsol Emulsion en een Agua Balsamica gekocht. Goede service: mijn bestelling was er binnen de twee dagen en tegen dezelfde verzendingskosten die maar één euro duurder is dan wanneer ik normaliter een pakje naar Nederland stuur. Zeer tevreden dus. Morgen probeer ik de Myrsol uit. Benieuwd.

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted
Op 17-6-2025 om 11:30, dhr K zei:

@ Tati1050 Told you.. G&C is een prima plek. Blij dat dat ook jouw ervaring is. Veel plezier met Myrsol

Even iets meer over de Myrsol Emulsion. Zeker niet het beste preshave product dat ik ooit gebruikt heb (dat blijft Noxzema) maar toch behoorlijk wat de prestaties betreft. De Emulsion draagt bij tot een mooi gladde scheerbeurt en dat is de hoofdbedoeling. Alleen vind ik de geur niet zo lekker, zeker als je die vergelijkt met - weer - de Noxzema. 

• I like it 1
Posted

Vandaag even terug naar af: in mijn laatje vond ik nog een restantje van The Cube 2.0 van PAA, al maanden niet meer gebruikt en zo goed als op (van de kubus van 10 op 10 cm is er maar 1 cm meer over). Maar wat een goede hernieuwde kennismaking werd het toch. De Cube is dan wel een bijzonder onhandig ding in het gebruik: hij werd aangeleverd in een simpel kartonnen doosje dat al na twee keer gebruik uit elkaar valt en je hebt je handen letterlijk vol aan de kubus zeep die erin zit, zeker als je handen nat zijn. Ik pakte hem in met een laagje aluminiumfolie om toch een beetje grip te hebben. Maar de kwaliteiten van de Cube zijn niet te onderschatten: laagje over je stoppels aanbrengen, met natte handen even inmasseren, scheerzeep erover en scheren maar. Het ging prima. Ik gebruikte de reukloze versie van The Cube (er bestaat ook een straffe mentholversie), die toch ook wel een vleugje menthol bevat en dus in deze warme dagen heerlijk verkoelend aanvoelt. Na de wat tegenvallende prestaties van de preshaves van Castle Forbes en Myrsol is dit een echte verademing. Ik ga hem de volgende dagen volledig opgebruiken. Zo spijtig dan ook, dat hij zo elementair als ‘brute zeepklont’ aangeleverd wordt, want als dat anders was, kocht ik hem meteen opnieuw.

• I like it 4