Jump to content

Pre shave, wel of niet?

Recommended Posts

Wanneer ik zo door de SvdD blader, valt het me op dat er maar weinig natscheerders zijn die een pre shave gebruiken. Ikzelf doe dat al enkele jaren wél, maar ik heb me ook jaren geschoren zonder. Ik vind dat met preshave de meeste van mijn krabbers een soepelere scheerbeurt opleveren, maar UEKAZ.

Ben wel benieuwd hoe jullie hier tegenaaankijken: waarom gebruik je wel of net niet een pre shave? En bij wel, welke producten vinden jullie de moeite waard? (Mijn Baume.Be pre shave gel is net op…, vandaar😉😉) Ik hoor het graag.

• I like it 2

Ik heb een vrij droge huid, werken in een omgeving waar veel oplosmiddelen hangen is niet bevordelijk zeg maar, dus ik zweer bij een preshave.
Heb de proraso's, die van TF&H en die van MdC in het bezit.

De beste voor mij is die van MdC op de voet gevolgd door die van TF&H, de proraso's zijn ook niet verkeerd maar die smeren wat "lastiger".
Eervolle vermelding is die van Noxzema: vrij goedkoop en net genoeg menthol voor het frisse gevoel, maar bij mij droogt ie vrij snel op en verliest daardoor zijn nut.

Ik blijf daarom bij die van MdC, is wel duurder maar je hebt weinig nodig en werkt echt top.
Heb op een blauwe maandag ook nog zelf zitten prutsen met oliën van de Tuinen maar daar kreeg ik niet het gewenste effect mee.

• I like it 3
  • Thanks! 1

ik gebruik eigenlijk nooit iets al loont het wel om te douchen.
de Baume aftershavebalm heb ik 10 jaar mee gedaan maar die eerder versie was nog iets vetter en als je het op een vochtig gezicht aanbracht had je nog niet eens een half erwtje nodig.
van de huidige versie heb je nog steeds niet echt veel nodig.

bij mdc zelf hebben ze de grote 180ml pot op voorraad lijkt het (4x zoveel voor minder dan het dubbele geld) scheelt nogal
https://martin-de-candre.com/gb/face-and-body-oils/259-coprah-oil-camomille-and-lemon-180-ml.html

• I like it 2

5 uren geleden, Magic666 zei:

Ik heb een vrij droge huid, werken in een omgeving waar veel oplosmiddelen hangen is niet bevordelijk zeg maar, dus ik zweer bij een preshave.
Heb de proraso's, die van TF&H en die van MdC in het bezit.

De beste voor mij is die van MdC op de voet gevolgd door die van TF&H, de proraso's zijn ook niet verkeerd maar die smeren wat "lastiger".
Eervolle vermelding is die van Noxzema: vrij goedkoop en net genoeg menthol voor het frisse gevoel, maar bij mij droogt ie vrij snel op en verliest daardoor zijn nut.

Ik blijf daarom bij die van MdC, is wel duurder maar je hebt weinig nodig en werkt echt top.
Heb op een blauwe maandag ook nog zelf zitten prutsen met oliën van de Tuinen maar daar kreeg ik niet het gewenste effect mee.

Die Noxzema kwam ik vroeger hier meer tegen dan de laatste tijd. Heeft nog iemand er ervaring mee?

• Agreed 1

6 uren geleden, Sebas Wal zei:

Dit is een mooie prijs vergeleken met wat ik gewend ben!

Zo mooi dat ik hem maar gelijk besteld heb :D 

• Haha 2

Ik heb ook wel pre-shave gebruikt, maar ik heb ondervonden dat ik mezelf gladder scheer zonder.

Een goede voorbereiding vind ik wel belangrijk. Bij een baard van twee dagen of langer douche ik me even. Anders maak ik m'n gezicht goed nat en was hem met een baard/gezicht shampoo om de baardharen wat zachter te maken. 

Een goede zeep vind ik ook belangrijk. Het meest funest bij mij is inzepen met te veel water.

• I like it 1

Ik ben zelf niet van de pre shave maar ik weet dat Myrsol Emulsion zowel pre- alsook als aftershave wordt gebruikt. Als aftershave balm bevalt het mij in ieder geval zeer goed!

• I like it 2

Omdat ik douche na het scheren gebruik ik altijd pre. Noxzema is uitstekend en niet duur. Emulsion Myrsol vind ik ook goed net als de proraso in de verschillende kleuren. 3P heeft iets te veel menthol, alsook Prep

• I like it 3

Ik heb geen idee wat een pre-shave zou moeten doen.

Ik heb nog nooit een preshave gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het uitmaakt als je je niet iedere dag scheert. De meerdaagse stoppels zijn steviger dan de eendagsvliegen en ik kan me goed voorstellen dat het dan verschilt.

Ik scheer me iedere dag, want dat vind ik leuk. Rustig begin van de dag. Ik ben niet echt goed in wakker worden, dus de rust voor de gekte bevalt mij goed. Daardoor heb ik nooit een meerdaagse stoppelbaard.

Zou het wat uitmaken?

• I like it 5

7 uren geleden, mifi zei:

Ik heb geen idee wat een pre-shave zou moeten doen.

Ik heb nog nooit een preshave gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het uitmaakt als je je niet iedere dag scheert. De meerdaagse stoppels zijn steviger dan de eendagsvliegen en ik kan me goed voorstellen dat het dan verschilt.

Ik scheer me iedere dag, want dat vind ik leuk. Rustig begin van de dag. Ik ben niet echt goed in wakker worden, dus de rust voor de gekte bevalt mij goed. Daardoor heb ik nooit een meerdaagse stoppelbaard.

Zou het wat uitmaken?

Ik scheer me ook dagelijks, heb een stevige baardgroei en een preshave zorgt ervoor dat mijn mes toch comfortabeler over de wangen glijdt. Ik heb ook jarenlang geen preshave gebruikt, tot ik een flesje pre shave oil van TOBS cadeau kreeg bij een andere bestelling. In het begin vond ik dat een heel gedoe: ik kreeg wel een prettiger scheerbeurt, maar de olie zorgde vooral voor plakkerige handen… Uiteindelijk toch maar doorgezet en ook eens de pre shaves van Proraso gebruikt (vooral de Wood&Spice) en die trokken me definitief over de streep. Nu kan ik niet meer zonder…

• I like it 3
  • Thanks! 1

Ik scheer me meestal nadat ik gedoucht heb. De douche staat blijkbaar warm genoeg om ook als pre-shave te werken. Ik heb wel een pre-shave geprobeerd maar dat vond ik nogal een gedoe. Vooral je scheergerei (scheergerief voor de Belgische vrienden) schoon krijgen vond ik met een pre-shave lastiger. Voor m’n gevoel had ik er meer last van dan gemak. 

• I like it 2
  • Agreed 1
  • Thanks! 1