Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu vind ik scheerkwasten niet meteen de meest sexy bestanddelen van mijn scheerpraktijk, maar toch ben ik op zoek naar een degelijke kwast voor op reis… 

Ik bedoel dan zo’n demonteerbare kwast die tijdens de reis in een aluminium koker verblijft en bij gebruik boven op die koker geschroefd kan worden. Bekendste modellen komen van Muhle en Erwin Jagger… maar misschien zijn er nog betere exemplaren. Ik ben gewoon aan een stevige kwast (Simpson Trafalgar T3, maar Simpson heeft geen reiskwasten) en vind zowel de Muhle als de EJ nogal ‘smalletjes’ als ik de specificaties in de beschrijvingen lees.

Hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie me aanraden?

• I like it 1
Posted

Als het een synthetische kwast is dan gaat deze van mij gewoon mee in de toilettas, nooit geen probleem mee gehad. ✌️😎

Posted

Simpson verkoopt plastic reiskokers waar de Trafalgar T3 gewoon in past.

Posted
4 hours ago, Tati1050 said:

Nu vind ik scheerkwasten niet meteen de meest sexy bestanddelen van mijn scheerpraktijk, maar toch ben ik op zoek naar een degelijke kwast voor op reis… 

Ik bedoel dan zo’n demonteerbare kwast die tijdens de reis in een aluminium koker verblijft en bij gebruik boven op die koker geschroefd kan worden. Bekendste modellen komen van Muhle en Erwin Jagger… maar misschien zijn er nog betere exemplaren. Ik ben gewoon aan een stevige kwast (Simpson Trafalgar T3, maar Simpson heeft geen reiskwasten) en vind zowel de Muhle als de EJ nogal ‘smalletjes’ als ik de specificaties in de beschrijvingen lees.

Hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie me aanraden?

Ik heb een Simpson's T2 die geschikt is en daar is inderdaad een reiskoker voor te krijgen. Hij kan niet op de koker geschroefd worden.

Ik heb een nog kleinere, maar eveneens niet op te schroeven: Il Ceppe Firenze 1964. Dat is een kleine kwast, maar hij werkt uitstekend! Het schuim loopt over de handgreep en je handen, zo klein, maar kopsoppen doet ie geweldig. Ik heb er geen koker of verpakking voor, maar ik heb een klein doosje van karton.

Posted
7 uren geleden, Woodface zei:

en anders toiletrol aan de onderkant dichtmaken. Werkt prima

Ja, werd hier al eens eerder aangegeven, maar of je dat serieus moet nemen?

Posted
8 uren geleden, Tati1050 zei:

Er is een gezegde: "If it looks stupid but it works, it ain't stupid" ;)

• Haha 2
Posted
14 uren geleden, Tati1050 zei:

M'n syntheet neem ik los mee in de tas.  Heb de toiletrol gebruikt en werkte bij prima

• I like it 1
Posted

Stukje PvC buis, 2 eindkappen, wat lijm en gaten geboord in de kappen tbv wat verse lucht voor achtergebleven druppels. Werkt perfect!

• I like it 1
Posted

Prettig stevig kokertje voor om de Simpson Trafalgar kwast. Zo gaat je scheerkwast, als het moet, zonder problemen mee de hele wereld over. Muhle of Jagger reiskwasten zijn, naar mijn mening, (te) duur en (te) klein en je gebruikt ze waarschijnlijk (te) weinig…

IMG_1103.thumb.jpeg.964e726ee60db8b8d01a6fa0dfa47bc6.jpeg

• I like it 2
  • Agreed 1
Posted

In dat geval is een ritje naar de Gamma of Praxis voor wat PVC buis en doppen een stuk sneller (en ws goedkoper).

Met hetzelfde spul heb ik jaren lang mijn aluminium thermosfles en PeakOne beschermd en snel in en uit m’n rugzak gekregen. Niets zo vervelend als een thermos die door deuken niet meer werkt of die je niet snel in je volle rugzak krijgt….

• I like it 2
  • Agreed 1