Tati1050 Posted May 2, 2024 Posted May 2, 2024 Nu vind ik scheerkwasten niet meteen de meest sexy bestanddelen van mijn scheerpraktijk, maar toch ben ik op zoek naar een degelijke kwast voor op reis… Ik bedoel dan zo’n demonteerbare kwast die tijdens de reis in een aluminium koker verblijft en bij gebruik boven op die koker geschroefd kan worden. Bekendste modellen komen van Muhle en Erwin Jagger… maar misschien zijn er nog betere exemplaren. Ik ben gewoon aan een stevige kwast (Simpson Trafalgar T3, maar Simpson heeft geen reiskwasten) en vind zowel de Muhle als de EJ nogal ‘smalletjes’ als ik de specificaties in de beschrijvingen lees. Hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie me aanraden? 1
Magic666 Posted May 2, 2024 Posted May 2, 2024 Gewoon een bestaande en die meenemen in de koker waarmee die geleverd werd 1
Woodface Posted May 2, 2024 Posted May 2, 2024 en anders toiletrol aan de onderkant dichtmaken. Werkt prima 1
Levi Posted May 2, 2024 Posted May 2, 2024 Als het een synthetische kwast is dan gaat deze van mij gewoon mee in de toilettas, nooit geen probleem mee gehad. ✌️😎
JvdK Posted May 2, 2024 Posted May 2, 2024 Simpson verkoopt plastic reiskokers waar de Trafalgar T3 gewoon in past.
mifi Posted May 2, 2024 Posted May 2, 2024 4 hours ago, Tati1050 said: Nu vind ik scheerkwasten niet meteen de meest sexy bestanddelen van mijn scheerpraktijk, maar toch ben ik op zoek naar een degelijke kwast voor op reis… Ik bedoel dan zo’n demonteerbare kwast die tijdens de reis in een aluminium koker verblijft en bij gebruik boven op die koker geschroefd kan worden. Bekendste modellen komen van Muhle en Erwin Jagger… maar misschien zijn er nog betere exemplaren. Ik ben gewoon aan een stevige kwast (Simpson Trafalgar T3, maar Simpson heeft geen reiskwasten) en vind zowel de Muhle als de EJ nogal ‘smalletjes’ als ik de specificaties in de beschrijvingen lees. Hebben jullie hier ervaring mee en wat zouden jullie me aanraden? Ik heb een Simpson's T2 die geschikt is en daar is inderdaad een reiskoker voor te krijgen. Hij kan niet op de koker geschroefd worden. Ik heb een nog kleinere, maar eveneens niet op te schroeven: Il Ceppe Firenze 1964. Dat is een kleine kwast, maar hij werkt uitstekend! Het schuim loopt over de handgreep en je handen, zo klein, maar kopsoppen doet ie geweldig. Ik heb er geen koker of verpakking voor, maar ik heb een klein doosje van karton.
Tati1050 Posted May 2, 2024 Author Posted May 2, 2024 7 uren geleden, Woodface zei: en anders toiletrol aan de onderkant dichtmaken. Werkt prima Ja, werd hier al eens eerder aangegeven, maar of je dat serieus moet nemen?
Magic666 Posted May 3, 2024 Posted May 3, 2024 8 uren geleden, Tati1050 zei: Ja, werd hier al eens eerder aangegeven, maar of je dat serieus moet nemen? Er is een gezegde: "If it looks stupid but it works, it ain't stupid" 2
Tati1050 Posted May 3, 2024 Author Posted May 3, 2024 Niemand hieronder ervaringen heeft met zo’n Muhle of Jagger ?
Woodface Posted May 3, 2024 Posted May 3, 2024 14 uren geleden, Tati1050 zei: Ja, werd hier al eens eerder aangegeven, maar of je dat serieus moet nemen? M'n syntheet neem ik los mee in de tas. Heb de toiletrol gebruikt en werkte bij prima 1
Julyan Posted May 3, 2024 Posted May 3, 2024 ik had mn T3 gewoon in een toilettas, ging prima. als ik het ergste zou vrezen dan zou ik gewoon een goedkope Yaqi halen zoals de timberwolf die is nu 16 eur inc https://nl.aliexpress.com/item/32853962477.html? als je dan je bagage kwijtraakt is het gewoon meh ..whatever 2
jampot Posted May 3, 2024 Posted May 3, 2024 Stukje PvC buis, 2 eindkappen, wat lijm en gaten geboord in de kappen tbv wat verse lucht voor achtergebleven druppels. Werkt perfect! 1
JvdK Posted May 3, 2024 Posted May 3, 2024 Prettig stevig kokertje voor om de Simpson Trafalgar kwast. Zo gaat je scheerkwast, als het moet, zonder problemen mee de hele wereld over. Muhle of Jagger reiskwasten zijn, naar mijn mening, (te) duur en (te) klein en je gebruikt ze waarschijnlijk (te) weinig… 2 1
Levi Posted May 9, 2024 Posted May 9, 2024 Bij Rasoigoodfellas bieden ze nu Simpson reiskwasten met koker aan. 5
Magic666 Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 Wie heeft er een 3D printer? Ik voel een groupbuy aankomen....
JvdK Posted May 10, 2024 Posted May 10, 2024 In dat geval is een ritje naar de Gamma of Praxis voor wat PVC buis en doppen een stuk sneller (en ws goedkoper). Met hetzelfde spul heb ik jaren lang mijn aluminium thermosfles en PeakOne beschermd en snel in en uit m’n rugzak gekregen. Niets zo vervelend als een thermos die door deuken niet meer werkt of die je niet snel in je volle rugzak krijgt…. 2 1
Recommended Posts