Jump to content

Even voorstellen

Sebas Wal

Recommended Posts

Goedendag allen,

Ik scheer me al geruime tijd met een krabber en soms een feather dx.

voor het hoofd gebruik ik als ik snel moet soms de leaf shave.

In de laatste 2 jaar ben ik van ongeveer 50 krabbers naar een 30 stuks gegaan en probeer ook niet al te gek in te slaan.
Al lukt dat niet altijd even goed en soms zie je weleens wat mooie krabbers voorbijkomen welke je dan moet hebben.
Kwa zeepjes heb ik waarschijnlijk ook iets te veel (ongv een 30st).

Daarnaast ben ik vegan en moet ik er altijd goed op letten dat de zeepjes welke in aanschaf geen dierlijke producten bevatten.
Hierdoor heb ik ook alleen maar synthetische kwasten.

0?ui=2&ik=cc2fc885cc&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r6926171879755930522&th=18f1b22f7a80a4bf&view=fimg&fur=ip&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ-jtLVoQUlnGAckIVj_mt9j4IS7lTSJUJ9FrBgpahD08_v6eeea7mMhuFNKRWXxdcD55iyJRfoAEg21izXeZ5OFyWCGgRGiEfS_smfANd9t6mrbVZrgceC7B5I&disp=emb&realattid=18f1b22db1f4012ef881

• I like it 2

Posted (edited)
7 minuten geleden, Chrispijn2 zei:

Welkom Sebas.

Welke zeepjes gebruik jij als ik vragen mag?

Hallo Chris,

Zo uit mijn hoofd zijn er een paar merken welke ik gebruik waarvan een aantal sowieso vegan zijn en er een aantal ook met talg te koop zijn.

Martin de Cande (vegan) Uitstekende zepen. Duur in aanschaf maar zuinig in gebruik.
Southern Witchcrafts (vegan) Favoriet als het gaat om de geuren maar ook de prestaties zijn erg goed.
Officina artigiana milano volgens mij ook allemaal vegan.

Zeepziederij borssenburg vegan variant beschikbaar.
Scheermonnik.

Tabac (nieuw recept).

Goodfella smile.

Paa.

En zo zijn er nog wel wat zeepjes:p

Edited by Sebas Wal
  • I like it 1

Dank voor je antwoord. 

Ik ben geen vegan of iets dergelijks maar wil wel iets bewuster gaan consumeren. 

De zeep die ik toch al graag wilde proberen, MdC Original, is bij nader inzien vegan dus dat is mooi. 

• I like it 1
  • Haha 1

8 minuten geleden, Chrispijn2 zei:

Dank voor je antwoord. 

Ik ben geen vegan of iets dergelijks maar wil wel iets bewuster gaan consumeren. 

De zeep die ik toch al graag wilde proberen, MdC Original, is bij nader inzien vegan dus dat is mooi. 

Daarnaast doen deze zepen ook niet onder voor de andere premium merken waar talg in verwerkt zit.

• I like it 1

Het doet me deugd te lezen dat je bewust geen dierlijke kwasten koopt. Nogmaals, ik ben geen vegan of iets wat er op lijkt maar de pelsdierenfokkerij in stand houden voor scheerkwasten gaat mij wel iets te ver. 

Vegan zou misschien ook een interessant onderwerp zijn om over te discussiëren op dit forum. 
Een beetje discussie mis ik wel hier. 

• I like it 1
  • Haha 1

Posted (edited)
2 uren geleden, Chrispijn2 zei:

Het doet me deugd te lezen dat je bewust geen dierlijke kwasten koopt. Nogmaals, ik ben geen vegan of iets wat er op lijkt maar de pelsdierenfokkerij in stand houden voor scheerkwasten gaat mij wel iets te ver. 

Vegan zou misschien ook een interessant onderwerp zijn om over te discussiëren op dit forum. 
Een beetje discussie mis ik wel hier. 

Mocht ik in de nabije toekomst meer tijd hebben start ik misschien wel een topic 😛 momenteel tot ten minste juli is mijn schema overvol helaas.
Daarnaast vind ik het persoonlijk belangrijk dat ik er op let echter, ik maak me nog niet zo druk om hoe anderen dat doen:p

Edited by Sebas Wal
  • I like it 2