Levi Posted April 22 Posted April 22 SvdD: 22/04/2024 Razor: Razorock Game Changer 0.84P Blade: Rapira Platinum Lux, 2nd use Brush: Alpha Shaving El Gordo Silver G5 Bowl: Hendrix Classics & Co. Straight Wall Bowl Soap: Saponificio Varesino Opuntia Puck Aftershave: Saponificio Varesino Opuntia Aftershave Fragrance: Saponificio Varesino Opuntia EdP - Shared from My Shave Den for iOS Helaas geen vintage spullen in scheerkast. De GC 0.84 in combinatie met een Rapira Platinum Lux mesje voelde licht trekkerig aan maar ik verkreeg wel een glad resultaat. De producten van SV zijn topkwaliteit, dat merk je doorheen heel de scheerbeurt. Verzorgend en heel fijn ruikend! 😎✌️ 13
koenfucius Posted April 22 Posted April 22 Darwin Wizamet Super Iridium Drake Darwin two band badger Le P'ti Meusien Nivea sensitive balsem 14
-Danny- Posted April 22 Posted April 22 Safety razor : Merkur Progress Mesje : Astra (blauw) Kwast: Mühle (M) Silvertip Fibre Scheerzeep : Blokzeep Sandelhout & May Shang Aftershave : Alka Crème Parfum : Armaf Ventana Mooie blauwe maandag iedereen! 👋😀👍 8
Tati1050 Posted April 22 Posted April 22 SvdD: 22/04/2024 Razor: Schick Injector E3 Blade: Schick Injector, 8th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Green Cream Soap: Shulton Old Spice Stick Aftershave: Pitralon Classic Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fijne maandag, iedereen! 14
Tjebbe Posted April 22 Posted April 22 Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Kepkinh Ares, Tedalus Velocity One, Feather (2), Kepkinh Ares aftershave splash, Aloë Vera-gel. 14
Tjebbe Posted April 22 Posted April 22 @ -Danny- Toch even een vraag hier op een vreemde plek, maar ik vind je systematisch liken van oude Scheerbeurten van de Dag (tot wel meer dan 10 jaar geleden) ook wat vreemd. Wat bereik je hiermee? Ik snap de meerwaarde niet, niet voor jou, niet voor mij, niet voor dit forum. 1 2 1
Coenetje Posted April 22 Posted April 22 Goedemorgen allen, Okee okee vandaag start vintage week en ik wijk meteen al af. Vandaag zo'n ochtend gehad waarop alles anders loopt dus dit mag van mij ook wel, toch?! Razorock Game Changer .68 Wizamet Super Iridium #6 Shavemac 24mm G5C Stirling "Deep Blue Sea" zeep en A.S. Fijne dag gewenst! 13
-Danny- Posted April 22 Posted April 22 55 minuten geleden, Tjebbe zei: @ -Danny- Toch even een vraag hier op een vreemde plek, maar ik vind je systematisch liken van oude Scheerbeurten van de Dag (tot wel meer dan 10 jaar geleden) ook wat vreemd. Wat bereik je hiermee? Ik snap de meerwaarde niet, niet voor jou, niet voor mij, niet voor dit forum.
-Danny- Posted April 22 Posted April 22 Oké, zal (proberen) stoppen met knoppen te drukken. Ga nog alleen de recente rubrieken bekijken. Bedankt voor je reactie. Fijne dag nog. 👋😀 2
dhr K Posted April 22 Posted April 22 Executive shaving Outlaw Wizamet super iridium (2) Kent BLK 12 Myrsol emulsion pre GFT Limes TOBS Jermyn str AS Guerlain Mouchoir de monsieur EDT 14
RvL Posted April 22 Posted April 22 Vintage week! Van de 4 scheermessen die ik heb zijn er 3 vintage, komt dat even goed uit. Dus dan is het logisch dat je degene waar je nog nooit mee hebt geschoren uit gaat proberen. Degene waar je behalve de instructies in de gebruiksaanwijzing niets van weet. Degene waarvan je niet eens weet of het mes wel scherp genoeg is. Krabber: Rolls Razor/Merkur 34C Mes: Feather Hi Stainless Kwast: een simpele Wilkinson Preshave: Werfzeep scheerzeep Scheerzeep: Proraso Groen Aftershave: koud water, aluin, Proraso Groen AS Ik heb het dan uiteraard over de Rolls Razor die ik nog niet zo lang geleden op de kop heb getikt. Op het oog lijkt het mes wel scherp, maar de aanwezigheid van de Merkur 34C op de foto verraad waarschijnlijk al wel dat dat niet zo is 😂 Honen in de bijbehorende behuizing is er niet meer bij aangezien de steen gebroken is. Ik heb helaas geen wetstenen dus zelf slijpen gaat me niet lukken. Dus vooralsnog zal de Rolls een plekje in de vitrinekast met curiosa krijgen. Na een pass WTG leek het me niet verstandig om verder te gaan met de Rolls. Dus de Feather in de 34C gestoken en de scheerbeurt zo goed mogelijk afgemaakt. Maar vooralsnog zijn de Feather en ik geen vriendjes. Morgen/de volgende scheerbeurt krijgt de Feather nog een kans, dit keer in de Laurel. 14
bartje-p Posted April 22 Posted April 22 1 uur terug, RvL zei: Dus de Feather in de 34C gestoken en de scheerbeurt zo goed mogelijk afgemaakt. Maar vooralsnog zijn de Feather en ik geen vriendjes. Dat kan hoor, jebent niet de enige. Kan te maken hebben met techniek, krabber, of simpelweg omdat het mesje niet prettig is voor jouw huid. Maar bewaar ze gerust, kan goed zijn dat je er over jaar anders over denkt. En ja...... ik spreek uit ervaring, ik vond ze in het begin ook totaal niet comfortabel. 4 4
UnShaven Posted April 22 Posted April 22 Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Valynor Blade: Willy’s Soap: Faena Menthosycus Brush: Yaqi Barber Pole Style 24mm Two Band Badger Knot Shaving Brush Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN Aftershave: Faena Aftershave Lotion Menthosycus Aftershave: Faena Aftershave Balm Menthosycus 11
Levi Posted April 23 Author Posted April 23 SvdD: 23/04/2024 Razor: Karve Shaving Co. Christopher Bradley Blade: Rapira Platinum Lux, 3rd use Brush: Simpson Chubby 3 Coral Bowl: Hendrix Classics & Co. Round Wall Bowl Soap: Truefitt & Hill 1805 Cream Balm: Truefitt & Hill 1805 Balm - Shared from My Shave Den for iOS 12
koenfucius Posted April 23 Posted April 23 Mirabilia Wizamet Super Iridium Dscometic Peking Opera G7 Strop Shoppe Baker Street Nivea sensitive balsem 11
Coenetje Posted April 23 Posted April 23 Goedemorgen allen, Gillette Aristocrat 66 Personna Platinum #1 Shavemac 24mm G5C Zingari Man "Mousse Illuminee" zeep en A.S. Een prima scheerbeurt, de 66 één van mijn favoriete vintage Gillette's! 12
Tjebbe Posted April 23 Posted April 23 Stirling 26/54, Daisho Wetshavers 2021, Henson Shaving Ti22++, Feather (3), Daisho Wetshavers 2021 aftershave splash, Aloë Vera-gel. 11
-Danny- Posted April 23 Posted April 23 Safety razor : Merkur Progress Mesje : Astra (blauw) Kwast: Gillette king C Scheerzeep : Caribbean Holiday Aftershave : Alka Crème Parfum : JP Gaultier Le Male Deze scheerzeep is een tegenvaller, heeft een lichte bruinachtige platte schuim. Persoonlijk vind ik ook niet echt lekker ruiken. Mooie dag iedereen! 👋😀👍 8
Tati1050 Posted April 23 Posted April 23 SvdD: 23/04/2024 Razor: Schick Injector E3 Blade: Schick Injector, 1st use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wood & Spice Cream Soap: Proraso Wood & Spice Cream Balm: Proraso Wood & Spice Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fragrance: Prorazo Wood & Spice EdC Gisteren trok het mesje… Vandaag pico bello. Comfortabele scheerbeurt. Geniet van je dag. 12
RvL Posted April 23 Posted April 23 Krabber: Laurel open comb Mes: Feather Hi Stainless (3) Kwast: een simpele Wilkinson Preshave: Werfzeep scheerzeep Scheerzeep: Proraso Groen Aftershave: koud water, aluin, Proraso Groen AS Een 'snelle' scheerbeurt vanmorgen, want weinig tijd. Ik heb mezelf toch aan het ritueel gehouden: warm water, inzepen met de Werfzeep, Feather in de Laurel geladen en goed uitlijnen, Proraso opgeschuimd, lekker inzepen en gaan. Een prima scheerbeurt. De Feather deed het eigenlijk prima in de Laurel. Wel opletten dat ik de hoek juist houdt, iets meer op de kap i.p.v. de kam. Nu was de baardgroei na de scheerbeurt van gisteren nog niet dusdanig dat het echt nodig was, maar dit lijkt toch wel een fijne combi. Lekker glad en geen irritatie. En dan zit je in de auto en voel je één enkel haartje. Één haartje wat aan het mes ontsnapt is. En daar zit ik me dan GRUWELIJK aan te ergeren 😂. Uiteindelijk het kreng tussen de nagels weten te krijgen en alsnog weten te verwijderen. Morgen weer eens met de Gillette Tech proberen. 6 4
Niek Posted April 23 Posted April 23 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium Mesje: Gillette; Platinum Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: Castle Forbes; 1445 Aftershave: Nivea; Sensitive balsem Geweldige zeep !! Niet zo'n hele sterke geur en daar ben ik ook geen liefhebber van. Maar het effect van die zeep.... geweldig !! ( wel dorstig, dat dan weer wel). 11
mifi Posted April 23 Posted April 23 Zooooww vintage week, nietwaar? Ik had het gisteren gezien, maar toen was ik al te laat. Dus ik heb gisterenavond mijn spullen vast klaar gelegd voor vanmorgen. Vintage is het niet echt, maar deze spullen worden al wel heel lang gemaakt. De krabber is de Merkur 500C Progress, gemaak sinds 1950 of zo iets, als ik me niet vergis. Het ontwerp gaat al even mee en terecht met success. Het was de eerste krabber die ik kocht en ik heb er nooit spijt van gehad. De zeep is ook een oudgediende. De Cella-Milano rood wordt al gemaakt sinds 1899, maar ik heb een verser potje hier. De amandelolie zorgt voor een sterke geur tijdens het scheren. Ik vind het erg lekker, want ik sta de hele tijd aan bitterkoekjes te denken. De aftershave was de Pitralon Classic, gemaakt sinds 1927, met een heerlijk verfrissend effect op de wangen. Alles bij elkaar een zeer aangename scheerbeurt. Comfortabel en klassiek. Krabber: Merkur 500C Progress op stand 3 Mesje: Wilkinson Sword (3) Kwast: Yaqi 26 syntheet (die had ook nog wat klassieker gekund; heb ik niet aan gedacht) Zeep: Cella-Milano rood AS: Pitralon Classic AS: Cella-Milano rood balsem De mesjes van Wilkinson Sword blijven me verbazen. Ik heb een soort haat/liefde verhouding met ze. Deze doet het heel fijn, maar soms heb ik slechte ervaringen, met een ander exemplaar uit hetzelfde doosje. Deze is weer gewoon heerlijk comfortabel en scherp. Wat gek is dat toch? Zou het aan mijn huid liggen? Zou het aan mijn touch liggen? Zouden ze een variabele kwaliteit hebben? 9
mifi Posted April 23 Posted April 23 3 hours ago, Coenetje said: Gillette Aristocrat 66 Personna Platinum #1 Shavemac 24mm G5C Zingari Man "Mousse Illuminee" zeep en A.S. Komt er licht uit die scheerzeep? Het is een boeiende naam, "Illuminée". Heb jij kunnen ontdekken waar het op slaat? 2 1
dhr K Posted April 23 Posted April 23 Tatara masamune Wizamet super iridium Zenith boar Scheermonnik Beau Brummell Panama 1924 ASB Violet Sketch EDP 9
Coenetje Posted April 23 Posted April 23 3 uren geleden, mifi zei: Komt er licht uit die scheerzeep? Het is een boeiende naam, "Illuminée". Heb jij kunnen ontdekken waar het op slaat? Olfactory profile: Aromatic | Mossy | Green Mousse Illuminee is resinous, mossy and bitter-green. Enter a dreamlike forest where the green lichen emanates a bright, silvery glow. Notes include: Treemoss, Frankincense, Green Cypress, Artemisia, Laurel Leaves, Cedar, White Floral Notes, White Musk. Link naar Rogue Perfumery Heb ik nu lichtgevende korstmos op mijn kaken? Zouden mijn collegae dat bedoelen met "je ziet er stralend uit"? Nee maar de geur is echt uniek, voor mij heel veel eikenmos, muskus en jasmijn. 2 4
Recommended Posts