Levi Posted April 15 Posted April 15 SvdD: 15/04/2024 Razor: Timeless .95 Scalopped Blade: Gillette Platinum , 3rd use Brush: Shavemac Black 386 Bowl: Hendrix Classics & Co. Round Wall Bowl Soap: Barrister And Mann Reserve Lavender Puck Aftershave: Barrister And Mann Reserve Lavender Aftershave - Shared from My Shave Den for iOS Als ik één favoriete krabber moet uitkiezen dan is het de Scalopped 0.95 van Timeless, comfortabel en heel efficiënt. 14
koenfucius Posted April 15 Posted April 15 Blackland Blackbird Wizamet Super Iridium Zenith Rosso Best Badger Lodrino Sandalwood Lodrino Sandalwood Aftershave Lotion Lodrino Sandalwood Aftershave Balsem De Blackbird is waarschijnlijk mijn beste krabber, maar ik heb er zoveel goeie dat ik mij niet tot 1 krabber zal beperken deze week. 14
-Danny- Posted April 15 Posted April 15 Safety razor : Gillette king C Mesje : Gillette king C Kwast: Gillette king C Scheercrème : Palmolive Aftershave : Alka Crème Parfum : Armaf Club de Nuit Intense Fijne maandag allemaal! 👋😃👍 7 1
Coenetje Posted April 15 Posted April 15 Goedemorgen allen, Mijn favoriete krabber... Ik heb er meerdere 😅 sinds ik de Overlander heb is dit snel mijn meest gebruikte krabber geworden. Karve Overlander Gillette Nacet #7 Simpson Trafalgar T3 Zingari Man "the Master" zeep en A.S. 13
Tjebbe Posted April 15 Posted April 15 Stirling 26/54, Saponificio Bignoli Violetta di Parma, Karve Overlander, Treet Dura Sharp (1), Weleda aftershave balsem. 12
JvdK Posted April 15 Posted April 15 Scheerbeurt 073/2024 Krabber: Blackland Blackbird DE-mesje: Gillette Platinum (2) Scheerkwast: Simpson Trafalgar T3 sovereign fibre Scheerzeep: TOBS The St. James Collection Scheerkom: Goodfellas Smile hout Voor het scheren: Warm Water Na het scheren: Koud Water Splash: Alcolado Glacial Een scheerbeurt met, op de zeep na, m’n favorieten. De zeep is zeker niet slecht maar zit in het opmaakprogramma. 11
Tati1050 Posted April 15 Posted April 15 SvdD: 15/04/2024 Razor: Above The Tie SE1 Blade: Schick Proline P-30 SE, 11th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Martin De Candre Huile Végétale - Camomille et Citron Oil Soap: Saponificio Bignoli Violetta Di Parma Cream Aftershave: Myrsol Don Miguel 1919 Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettig begin van de week gewenst! 12 1
mifi Posted April 15 Posted April 15 SvdD 20240415 Favo scheermes week? Hmmm 🤔 Zal dat? Of toch? Oww, en die dan? Dilemma's. Maar eerst een kleine persoonlijke indruk. Ik had vorige week dat mesje van Marque Repére in mijn Henson AL13 zitten. Misschien hebben jullie het gezien. Een pakje van 10 mesjes voor 1,06 euro. Geen geld. "Dat zal wel niks zijn" verwachtte ik, maar het viel erg mee. Gisteren had ik er mijn laatste scheerbeurt mee, dus het is precies 7 scheerbeurten mee gegaan. Niet slecht voor die prijs. Het begon tamelijk comfortabel, maar gisteren was het echt de laatste dag. Het optimum ligt bij vier dagen, denk ik. Vanmorgen heb ik een Shark Super Chrome mesje in de Razorock German 37 slant krabber gezet. Dat was niet omdat dit mijn favoriete mesje is, maar omdat ik het thema van deze week nog niet gezien had. Foto: scheersalon.nl Krabber: Razorock German 37 slant Mesje: Shark Super Chrome Kwast: Yaqi 26 synthetisch Zeep: Stirling Executive Man AS: Pinaud Clubman - Classic Vanilla Deze aftershave van Pinaud is heftig. De geur is nauwelijks waar te nemen, maar het alcoholgehalte des te meer. Laten we zeggen dat mijn wangen goed gedesinfecteerd zijn vanmorgen. Ik denk dat als ik hiermee meteen in de file zou gaan staan, dat ze twee auto's achter mij nog zouden denken dat ik aan de vodka ben, of zo. Gelukkig verdampt dat snel. Deze krabber is weer eens wat anders. Hij heeft een veel directer karakter dan mijn favoriete Henson en hij is een stuk zwaarder, maar ik had daar zin in. De combinatie met het verse mesje van Shark was prima. Ik kan niet klagen over deze scheerbeurt, alhoewel het goed was dat ik na het affakkelen met de Pinaud nog een beetje crème heb gebruikt. Een klein beetje extra vocht kon mijn huid wel gebruiken na die alcoholbehandeling. Ik weet nu hoe mijn kozijn zich voelt als ik met de verfafbijt aan kom lopen. 10 4
bartje-p Posted April 15 Posted April 15 geweldig relaas weer @ mifi (in gedachten zat ik achter je in de file en inderdaad..... !) 2 1
Niek Posted April 15 Posted April 15 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium Mesje: Astra; Superior Stainless Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: Castle Forbes; 1445 Aftershave: N.N. 12
bartje-p Posted April 15 Posted April 15 Weet niet zeker of het mijn favoriete krabber is, maar zeker wel een van de.... SvdD 15-4 Tatara - Masamune SB Dorco - Prime Platinum Simpson - Trafalgar T3 Martin de Candre - Nature Tabac - Original AS Balea - Men Sensitive ASB 12
Tjoolder Posted April 15 Posted April 15 Prettige avond iedereen. Voordeel van niet veel verschillende te hebben is dat het niet moeilijk kiezen is. 8 3
UnShaven Posted April 15 Posted April 15 Razor: Merkur 37 Blade: Willy’s Soap: Faena Menthosycus Brush: Yaqi Barber Pole Style 24mm Two Band Badger Knot Shaving Brush Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN Aftershave: Faena Aftershave Lotion Menthosycus Aftershave: Faena Aftershave Balm Menthosycus 12
Levi Posted April 16 Author Posted April 16 SvdD: 16/04/2024 Razor: Timeless .95 Scalopped Blade: Gillette Platinum , 4th use Brush: Chisel & Hound 3354SC Jukebox Oumo SHD Bowl: Hendrix Classics & Co. Round Wall Bowl Soap: Noble Otter Orbit Puck Aftershave: Noble Otter Orbit Aftershave Balm: Noble Otter Orbit Balm Fragrance: Noble Otter Orbit EdP - Shared from My Shave Den for iOS Fris, glad en goed ruikend de dag in! 11
koenfucius Posted April 16 Posted April 16 Knockout Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Martin de Candre Original Nivea sensitive balsem De Knockout is één van mijn beste vintage krabbers. Een krabbertje die "punches above his weight" (pun intended). En dat in combinatie met de fijne Martin de Candre en de Simpson kwast levert een heerlijke scheerbeurt op. 11
-Danny- Posted April 16 Posted April 16 Safety razor : Mr. Kox shorty gunmetal Mesje : Personna (blauw) Kwast: Mr. Kox scheerkwast Scheerzeep : Mr. Kox Bergamot Old school. Aftershave : P.T Piver cologne des Princess. Helaas valt het weer niet mee. Ondanks dat, heb een mooie dag allemaal! 👋😀👍 7 2
Tjebbe Posted April 16 Posted April 16 Opus Shaving Fan Forum, Zingari the Gent, Karve Overlander, Treet Dura Sharp (2), Zingari recovery splash the Gent. Heerlijk! 11
Coenetje Posted April 16 Posted April 16 Goedemorgen allen, Karve Overlander Wizamet Super Iridium #1 Yaqi 24mm 2 band Los Jabones de Joserra "Space Apple" zeep, A.S. en A.S.B. 12
Tati1050 Posted April 16 Posted April 16 SvdD: 16/04/2024 Razor: Blackland Vector Blade: Kai Captain Titan Mild 20, 10th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Green Cream Soap: Proraso Green Puck Balm: Nishman 2in1 Cream And Cologne Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag, iedereen! 11 1
Niek Posted April 16 Posted April 16 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium Mesje: Rapira Platinum Lux Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: Castle Forbes; 1445 Aftershave: Nivea; Sensitive balsem 11
mifi Posted April 16 Posted April 16 SvdD 20240416 De slant is nog steeds in functie. Vandaag een lichte geur. Thee. De geur die ik alleen zelf ruik omdat mijn neus vlak bij mijn bovenlip is gemonteerd. Dat is de standaarduitrusting voor normale mensen, dacht ik, maar bij sommige politici denk ik wel eens dat hun neus op hun achterhoofd zit, want als die hun neus achterna lopen, willen ze meestal terug in de tijd. Krabber: Razorock German 37 slant Mesje: Shark super Chromium (2) Kwast: Yaqi 26 synthetisch Zeep: Proraso wit AS: Proraso wit balsem Heerlijke zeep, heerlijke balsem. Ik zit al de hele dag met mijn neus boven een kop groene thee, lijkt het. Het is een beetje grassig, maar subtiel. Hier kan ik geen klachten over krijgen in de trein. Het is wel weer interessant dat ik de afgelopen paar dagen het verschil tussen de Henson krabber en de slant heb kunnen observeren. De slant is directer, maar ze scheren even glad. Een aantal verschillen: 1) De slant moet nauwkeuriger bestuurd worden, want is onvergefelijk. Even afgeleid of haast en je hebt zo een jaap. 2) In de avond blijft mijn kin gladder als ik 's-morgens de slant gebruikt heb. Kennelijk scheert die een fractie dieper. Past goed bij het directe karakter, maar het is niet per se een voor- of nadeel. Een kwestie van smaak. 3) Het gevoel aan mijn huid is met de slant iets rauwer. Aan het einde van de ochtend ga ik dat een beetje voelen. Niet vervelend, maar het comfort van de Henson is iets hoger. Het is leuk om weer eens iets anders te gebruiken, maar ik zal met volle tevredenheid weer overschakelen naar de Henson AL13 en ook mijn Fatip Piccolo met open kam gebruik ik met veel genoegen. Die Fatip zou ik morgen wel eens kunnen doen. De open kam heeft als nadeel dat het snijvlak van het mesje niet gelijkmatig slijt en dat je het mesje daarna dus niet meer kunt gebruiken om een oordeel op te baseren met andere krabbers. Geen groot nadeel, want hij scheert ook voortreffelijk. 11
mifi Posted April 16 Posted April 16 3 hours ago, -Danny- said: Helaas valt het weer niet mee. Nou zeg! Ik ken iemand die in zijn caravan zit met roeispanen. Voor de zekerheid. Wat een water komt er weer naar beneden. 5
dhr K Posted April 16 Posted April 16 Stando mara Feather (2) Zenith A26 Prep pre Cooper & French Pasteur's reserve BdF Classico ASB Parle moi de parfums Papyrus oud EDP 12
Chay_1974 Posted April 16 Posted April 16 Kwast: Vergulde hand Zeep: Arko scheerzeep Krabber: Merkur 34c Mesje: Gilette Platinum Vergulde hand aluinblok Nivea Cool aftershave Met de Merkur scheer ik mij altijd in 2 passages glad. Maar denk toch dat de Muhle R89 mijn favoriet is om zijn milde gedrag. Zal de volgende keer blijken. 11
Levi Posted April 17 Author Posted April 17 SvdD: 17/04/2024 Razor: Timeless .95 Scalopped Blade: Gillette Silver Blue, 1st use Brush: Oumo Warhammer White Marble ST-1 Bowl: Hendrix Classics & Co. Straight Wall Bowl Soap: Gentleman’s Nod Ernest (Cooled Summer Edition) Puck Aftershave: Gentleman’s Nod Ernest Aftershave Balm: Gentleman’s Nod Ernest Balm - Shared from My Shave Den for iOS Een vers GSB mesje en twee gangen met de Timeless 0.95 voor een glad resultaat! 12
Recommended Posts