Jump to content

Recommended Posts

Posted

Paar weken geleden heb ik een website gevonden waar letterlijk per merk mesjes uitgebreid recensies gegeven is. Het is een Engelstalige website, deze ben ik helaas kwijt. Kan niet meer terugvinden, ook niet via zoekmachines. Misschien iemand hier die mij kan helpen? Bij voorbaat hartelijk dank! 

Posted

Wet je zeker dat je niet onze eigen Harkos bedoelt hier op het forum. Wel uitgebreid, niet Engelstalig 😁

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Ja, dat weet ik zeker. Ben verder aan het zoeken in de geschiedenis van m'n webbrowser. Misschien kom ik het terug tegen. Dan laat ik het hier gelijk weten. Bedankt voor je reactie. 

• I like it 1
Posted

@ -Danny- als je dan toch zo aan het struinen bent op de site, kun je dan stoppen met alle posts (zeker die van maanden geleden) die je tegenkomt te voorzien van een 'dit vind ik leuk'

• Agreed 1
  • Thanks! 2
Posted
13 hours ago, Snowmiss said:

@ -Danny- als je dan toch zo aan het struinen bent op de site, kun je dan stoppen met alle posts (zeker die van maanden geleden) die je tegenkomt te voorzien van een 'dit vind ik leuk'

Oh? Vind jij dat niet leuk?

Ik ervaar het als compliment, die likes. Leuk om te zien dat iemand de moeite neemt om die oude posts bij te lezen.

• I like it 2
  • Agreed 3
Posted
8 uren geleden, mifi zei:

Oh? Vind jij dat niet leuk?

Ik ervaar het als compliment, die likes. Leuk om te zien dat iemand de moeite neemt om die oude posts bij te lezen.

Dat iemand oude posts leest en misschien hier en daar een like geeft is natuurlijk prima. En een compliment krijgen op een bericht streelt ook mijn ego.

Maar als voorbeeld, alle posts in een aanmeldtopic voor een loterij uit 2014 gaan liken, vind ik niet normaal en daar wilde ik wat van zeggen. Misschien had ik duidelijker kunnen zijn.

reacties.png

• I like it 2
  • Agreed 5
Posted

En bij die wijze woorden van @ Snowmiss  sluit ik me graag aan.
Een enkele like op een oude post is niet erg. Als ik reacties van andere forumleden nauwelijks terug kan vinden in een eindeloze rij van bijna 50 likes (in een dag!) voor o.a. verlopen kortingscodes uit 2021 of een niet meer bestaande scheerzeep dan is de lol snel verdwenen. Je kan ook meerdere oude reacties lezen zonder die allemaal te voorzien van een like. Dat is tenminste hoe ik dat doe en hoe ik dat op andere binnen- en buitenlandse fora gewend ben.

De rust in mijn tijdlijn, qua likes, lijkt weer te zijn terug gekeerd. Ik hoop dat dit zo blijft want dan voel ik ook niet meer de behoefte om hier verder op te reageren. 

• I like it 3
  • Agreed 3
  • 4 weeks later...
Posted
Op 14-4-2024 om 20:17, -Danny- zei:

Ja, dat weet ik zeker. Ben verder aan het zoeken in de geschiedenis van m'n webbrowser. Misschien kom ik het terug tegen. Dan laat ik het hier gelijk weten. Bedankt voor je reactie. 

Gevonden! Maar heb ik niks aan, die website is opgeheven! Het ging om Engelstalige website 12.refinedshave.com 

• I like it 1
Posted

Middels de wondere wereld van tijd machines is er nog het e.e.a. te redden en terug te vinden.

https://web.archive.org/web/20231202002800/https://www.refinedshave.com/razor-blade-sharpness-summary/

Tijdens mijn zoektocht kwam ik ook deze tegen, geeft wel een aardig overzicht:

https://www.cutthroatclub.eu/blogs/wet-shaving/top-10-razor-blades-for-double-edge-safety-razors

Doe er je voordeel mee, een belangrijk citaat van de bovengenoemde site is:

"Use this chart as a loose guide when you begin your quest to narrow down your blade search. However, this should not a regarded as the "be-all / end-all" of the discussion because so very much of how well you shave is subjectively dependent upon your personal experience and comfort. Nobody else in the world has your whiskers, skin, and sensitivities during shaving. Only you will know and discover what is right for you."

Dat dus 😅

• I like it 3
  • Agreed 2
  • Thanks! 1
Posted
2 hours ago, Coenetje said:

The Cut Troatt club? 😯

Dat klinkt eerder crimineel dan betrouwbaar. 🤨

2 hours ago, Coenetje said:

"Use this chart as a loose guide when you begin your quest to narrow down your blade search. However, this should not a regarded as the "be-all / end-all" of the discussion because so very much of how well you shave is subjectively dependent upon your personal experience and comfort. Nobody else in the world has your whiskers, skin, and sensitivities during shaving. Only you will know and discover what is right for you."

Ik ben het met dat citaat helemaal eens. Na verloop van ervaring, lijkt het alsof het mesje steeds minder belangrijk wordt voor mij. Wat behoorlijk verschilt, is hoe lang ze meegaan. Ik scheer me met een variabel aantal merken en types, en het maakt me eitgenlijk niet zo heel veel meer uit.

Oke, de echt slechte mesjes, voor mij dan, heb ik inmiddels niet meer, en ja, de ene is wat comforabeler dan de andere. Sommige mesjes gaan 3 dagelijkse scheerbeurten mee, de meeste 5 tot 7, maar er is zelden bloed te zien, laat staan dat ik in mijn keel snijd.

• I like it 2
Posted

Ik zou graag willen toevoegen dat de reviews op het internet kunnen verouderen.

Ik zie, bijvoorbeeld, reviews staan van Astra mesjes, maar daar wordt meestal de oude mesjes mee bedoeld die werden gemaakt in Rusland. Die reviews kun je net zo goed vergeten, want sinds de inval in Oekraïne is Rusland niet meer het land van herkomst. De Astra's zijn de Astra's niet meer en verdienen nieuwe reviews.

Jammer genoeg melden de meeste reviewsites dat niet.

En dan komt binnenkort AI langs om nieuwe content te verzinnen op basis van eerdere uitspraken, waardoor oude en nieuw reviews moeiteloos  door elkaar gehaspeld kunnen worden, zodat er niet veel meer aan hebben.

Ik ben heel benieuwd hoe lang het internet nog stand zal houden als een bron van min of meer betrouwbare informatie, want zodra slechte AI content door andere AI systemen opnieuw voor de training van het model wordt gebruikt, krijg je meer garbage in en dat leide tot nog meer garbage out. Dit terzijde.

• I like it 3
Posted

Er zijn nog meer dan genoeg “oude” Russische Groene Astra’s in omloop. Je zal alleen goed moeten opletten bij wie je wat koopt. Sommige merken worden nog steeds in Rusland gefabriceerd. Ze zijn nu alleen even niet makkelijk in de EU verkrijgbaar. 

Sowieso zijn de reviews, met of zonder AI, geen exacte wetenschap. Anders zou iedereen van een lijstje af kunnen lezen wat op hem van toepassing is. Ik denk dat er weinig criminelen zich van valse AI reviews gaan bedienen om ruwweg €0,05 of €0,10 winst te maken op een pakje van 5 DE-mesjes. Als je ruwweg één week met een mesje zou doen dan verbruik je wel 50 mesjes per jaar. Dat is meestal 10 pakjes a (doe eens gek) €0,20 winst levert je dan €2,00 op. Die klant zie je dan echter pas volgend jaar pas weer 🤔

Daar koop je nog geen 10-de hands FIAT Multipla voor, laat staan de gebruikelijke nieuwe dikke Mercedes.

Dan zijn er tientallen producten te noemen waarmee héél erg véél meer winst te behalen valt. 

• I like it 2
  • Agreed 1
Posted
12 hours ago, JvdK said:

Ik denk dat er weinig criminelen zich van valse AI reviews gaan bedienen om ruwweg €0,05 of €0,10 winst te maken op een pakje van 5 DE-mesjes.

Criminelen?

Nee dat denk ik ook niet, maar ik had het niet over criminelen.

Ik heb al technische informatie voorbij zien komen, als zoekresultaat, met (voor mij duidelijk) foutieve instructies. Geleuter met gebruik van de relevante termen. Woorden achter elkaar zetten kunnen AI systemen goed, de inhoud begrijpen is een stuk minder ver ontwikkeld.

Het is niet zo dat AI teksten alleen worden gegenereerd op verzoek van criminelen. In tegendeel zelfs.

• I like it 1