Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ben niet bang me te snijden, maar heb wel respect voor de mesjes. Vraag me daarom af wat de veiligste manier is om ze af te voeren. Doe ze nu terug in een plastichoudertje en gaat zo de ton in, maar dat is niet foolproof. Heb nu een behoorlijk aantal mesjes alleen in papier en kom dan houdertjes te kort. Zou het niet prettig vinden als iemand hierdoor zich snijdt.

Wat zijn de "best pratices"?

Posted

Ik stop ze in een metalen-Smint doosje. Als je kinderen hebt zou ik dat niet doen, omdat die het doosje open kunnen maken. Je zou ook een spaarpot kunnen gebruiken of zo'n mesjesbank die er speciaal voor gemaakt is.

Posted

Ik gebruik een oud 200ml frisdrankblikje waar bocht in zat (nog erger dan red bull :D). Daarin heb ik aan de onderzijde een sleuf gemaakt waar precies mesjes door kunnen. De normale opening aan de bovenzijde heb ik dichtgelaten, ik heb aan die kant enkel een luchtgaatje gemaakt om het leeglopen van het blikje te helpen. Na een kleine 3 jaar is hij bijna vol.

Als hij echt vol is kan hij weg als oud ijzer. Veilig en goedkoop, maar niet de mooiste oplossing. Het is en blijft natuurlijk gewoon een frisdrankblikje.

Posted

Ik gooi ze in een lege (glazen) Nutelle potje (heb een Nutella-verslaafde thuis zitten :mrgreen:).

Die zit voorlopig nog niet vol, ben ook maar net begonnen.

Posted (edited)

@Marcel,

lijkt me wel wat zo'n blikje, want als je die weggooit trekt de magneet bij de afvalscheiding die er uit en tot dan kan niemand zich bezeren.

@Marzman,

Heb gegogeld op zo'n mesjesbank maar niets gevonden. Heb je een suggestie?

@Snuff

Tja, maar wil je die klomp goud tzt weggooien??

@Marc

Glazen potje met mesjes in het huisvuil (en de badkamer) wordt ik niet veel geruster van.

Edited by Guest
Posted

@Marc

Glazen potje met mesjes in het huisvuil (e de badkamer) wordt ik niet veel geruster van.

Tegen de tijd dat die vol zit breng ik het potje netjes naar de milieustraat. Die gaat zeker niet gewoon de prullenbak in, veels te gevaarlijk.

Posted

@Marc

Glazen potje met mesjes in het huisvuil (e de badkamer) wordt ik niet veel geruster van.

Tegen de tijd dat die vol zit breng ik het potje netjes naar de milieustraat. Die gaat zeker niet gewoon de prullenbak in, veels te gevaarlijk.

Ok dat is natuurlijk ook perfect, maar ik ga dan in de badkamer toch wel voor iets plastieks.

Posted
Lege cosmeticapot. Ik verwacht em zo rond 2038 vol te hebben...

goeie: lege plastic pot, schroefdeksel, gleufje er in en verzamelen maar.

Denk dat dat een acceptabele oplossing voor mij kan zijn.

Moeten na vandaag nog max 4405 mesjes :roll: in geloof ik.

Neem dan maar een klein bakje. Kan ik nog een keer wisselen.

Posted

ik heb gewoon een metalen bakje van een of andere kruiden/notenmix voor tapas leeggegooid.

staat bovenin het badkamerkastje, dus daar kan mijn dochter pas over 10 jaar bij.

tegen die tijd heb ik wel iets veiligers gevonden.

Posted

@Marzman,

Heb gegogeld op zo'n mesjesbank maar niets gevonden. Heb je een suggestie?

Je moet dan zoeken op bladebank :)

https://www.google.be/search?q=blade+bank&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qCKvUobIMsGmhAeKsIHoAw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=794" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Dank!!

niet zo handig, had ik zelf moeten / kunnen bedenken,

waarschijnlijk nog niet wakker ondanks de splash vanmorgen. :mrgreen:

Posted

Er zijn voor "risicovol medisch afval" containers te krijgen bij de apotheek.

Een compacte naalden container heb ik gekregen en daar doe ik mijn mesjes in.

Waarschijnlijk red ik het er tot medio 2050 mee :D

Als hij vol is kan hij bij de apotheek worden afgegeven.

qajy4e6u.jpg2a4y7yre.jpgy3ape3az.jpg

Posted
Er zijn voor "risicovol medisch afval" containers te krijgen bij de apotheek.

Een compacte naalden container heb ik gekregen en daar doe ik mijn mesjes in.

Waarschijnlijk red ik het er tot medio 2050 mee :D

Als hij vol is kan hij bij de apotheek worden afgegeven.

qajy4e6u.jpg2a4y7yre.jpgy3ape3az.jpg

Dit vind ik een mooie oplossing! Hoop dat anderen ook baat hebben bij de voorgestelde oplossingen. Even bij de apotheek checken hoe groot zo'n container is, of dat het toch een afsluitbaar potje met gleuf wordt.

Posted

Heb ooit is een Feather Blade Bank gekregen van een vriend. Alstie vol is (dat duurt nog wel even) plak ik een plakbandje over de sleuf heen en dan kan die netjes in de bak.

Voor ik dat had gooide ik de mesjes los in de vuilnisbak. Zorgde er wel voor dat ze bot waren door de snedes een aantal keer goed over een glas te halen.

Posted

Ik gebruik een stalen blikje dat bedoeld is als spaarpot, gekocht bij de Blokker voor ergens tussen de €1-€2. Niet te openen zonder blikopener en als het ooit vol komt gooi ik het op mijn werk tussen de spanen en weet je zeker dat het niemand verwond en bovendien gerecycled wordt.

Posted

Er worden ook nog enkele (bakelieten) doosjes voor het bewaren van gebruikte scheermesjes aangeboden op marktplaats. Wellicht interessant voor iemand hier?

Moet je evengoed wel wat verzinnen om ze ooit weg te gooien... maar iig stijlvol en veilig in je badkamer opgeborgen.

Posted

Loop ik vanmorgen binnen bij een kappergroothandel in Hengelo, waar ik Proraso haal, staat er een doos met deze blikjes.

utedehav.jpg

Kreeg er een mee en mag een nieuwe halen als hij vol is.

Kan niet open, dus erg veilig.

Posted
Loop ik vanmorgen binnen bij een kappergroothandel in Hengelo, waar ik Proraso haal, staat er een doos met deze blikjes.

utedehav.jpg

Kreeg er een mee en mag een nieuwe halen als hij vol is.

Kan niet open, dus erg veilig.

waar in Hengelo? Kappersland?