Levi Posted April 8 Posted April 8 SvdD: 08/04/2024 Razor: Karve Shaving Co. Overlander Blade: Gillette Platinum , 1st use Brush: Simpson Chubby 2 Ebony Bowl: Hendrix Classics & Co. Straight Wall Bowl Soap: Martin De Candre Original Puck Balm: Osma Baume Balm - Shared from My Shave Den for iOS Een synthetische kwast van Simpson en zeep van MDC en Osma ASB om de start van de veganistische te beginnen. De keuze van de zepen zal wel beperkt zijn deze week 😅. Fijne maandag! 10 1
Coenetje Posted April 8 Posted April 8 Goedemorgen allen, Karve Overlander BIC Chrome Platinum #10 Simpson Trafalgar T3 Ariana & Evans "Siam" zeep en A.S. Het enige niet vegan aan deze scheerbeurt was de strategisch geschoren primaat die de krabber hanteerde. Heerlijke scheerbeurt en een goede week gewenst! 7 1 3
koenfucius Posted April 8 Posted April 8 Blackland Dart Wizamet Super Iridium Alpha Rubberset 400 Tribute Extra Cosmesi Isola Nivea sensitive balsem 11
bartje-p Posted April 8 Posted April 8 Veganistischer (is dat goed Nederlands?) dan dit wordt het niet deze week 😀 #NoShaveToday #BeurtjeOverslaan 2 1 4
-Danny- Posted April 8 Posted April 8 Safety razor : Mühle r89 Mesje : Personna (blauw) Kwast: Mühle (M) Silvertip Fibre Scheerzeep : De Vergulde Hand (extra fris) Aftershave : De Vergulde Hand balsem Parfum : Giorgio Beverly Hills for men Fijne maandag iedereen! 👋😀👍 8 1
Tati1050 Posted April 8 Posted April 8 SvdD: 08/04/2024 Razor: Blackland Vector Blade: Kai Captain Titan Mild 20, 7th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wood & Spice Cream Soap: Proraso Wood & Spice Cream Balm: Proraso Wood & Spice Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fragrance: Prorazo Wood & Spice EdC Fijne dag gewenst! 12 1
Tjebbe Posted April 8 Posted April 8 Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Goodfellas' Smile Pino Alpestre, Tatara Ti Masamune, Feather (3), Goodfellas' Smile Pino Alpestre aftershave splash, Australian Bodycare Tea Tree aftershave balm. 12
mifi Posted April 8 Posted April 8 SvdD 20240408 Een paar dagen geleden kwam ik in een supermarkt een scheerzeep tegen van Wilkinson Sword, die goed geprijsd was en prima scheereigenschappen had. Hij heeft wat water nodig, maar scheert prima en laat een verfrissend gevoel achter. Zie mijn review hier: Vandaag heb ik die zeep geprobeerd in combinatie met een mesje dat ze er naast hadden liggen: Marque Repére, Carré Homme, lames double Tranchant, een pakje van 10 stuks voor 1,06 euro. Het mesje heeft geen enkele opdruk. Volgens de verpakking, zijn ze gemaakt in Duitsland. Zelfs in Duitsland kan men voor een bodemprijs produceren, zo blijkt. Dit mesje verraste me ook, net als die zeep. Prima comfortabele scheerbeurt, glad resultaat. Ik ben benieuwd hoe lang hij scherp blijft. Voor 1,06 euro hoeft dat niet per se heel lang te zijn. Krabber: Henson AL13 medium v2 Mesje: Marque Repére, Carré Homme, lames double Tranchant Kwast: Yaqi 26 synthetisch Zeep: Wilkinson Sword AS: Pinaud Clubman Classic Vanilla after shave lotion De after shave was, om in de flow van de dag te blijven, ook niet duur. Je moet er veel van nemen, merk ik, want anders geurt het niet sterk, maar ik voelde me daarna toch wel meteen erg mannelijk. Dat staat ook op het etiket: "Suave, masculine fragrance". Die mannelijkheid duurde tot de koffie: Niet erg lang. Kortom, een prima scheerbeurt, een glad resultaat, voor heel weinig geld. 12 1 1
RvL Posted April 8 Posted April 8 Krabber: Merkur 34C Mes: Gillette Platinum Kwast: een simpele Wilkinson Preshave: Werfzeep scheerzeep Scheerzeep: Proraso Groen Aftershave: koud water, aluin, Proraso Groen AS Een nieuwe dag, een nieuwe scheerbeurt. Nog niet zo lang geleden zou ik dat nooit gezegd, laat staan gedaan hebben. Dit keer weer gekozen voor de Merkur 34C. Op wetenschappelijke basis (iene miene mutte) een nieuw mesje uit de sample kit gehaald, dit keer de Gillette Platinum. Na de niet volledig gladde scheerbeurt van gister met de Laurel/Derby Extra, had ik vanmorgen iets meer stoppels dan gisteren. Daarom op de gevoelige plekken toch maar 2 passes gedaan: WTG en ATG. Nadat gister al gebleken is dat mijn huid er best tegen kan als ik dagelijks scheer, heb ik vandaag eens gekeken of het ook goed gaat als ik dan voor BBS ga. En warempel, wederom geen scheeruitslag! Dus bijhouden lijkt bij mij beter te werken dan een paar dagen laten groeien en dan scheren. Wel merk in aan mijn huid dat ik m'n kaaklijn iets teveel aandacht heb gegeven in mijn poging tot een BBS. 12 1 1
Niek Posted April 8 Posted April 8 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium Mesje: Wizamet super iridium Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: Mondial 1908; No 908 Aftershave: Nivea; Sensitive balsem 12
dhr K Posted April 8 Posted April 8 Executive shaving Outlaw Pol silver super iridium (2) Shaving society kwast Essence of scotland Sweet gale Arko ASB Nicolai Bois Belize EDP 12
Julyan Posted April 8 Posted April 8 Lambda Athena Personna lab Blue (US) Oumo - Compass - Iceberg - EX Density ST-1 27 bulb MdC Agrumes Witchazel & Baume ASB kwast - warm water gezicht en mes - koud water laatste scheerbeurt voordat ik op vakantie ga dus de komende 2 weken gebruik ik alleen me reis setje 13
Niek Posted April 8 Posted April 8 13 minuten geleden, Julyan zei: Lambda Athena Personna lab Blue (US) Oumo - Compass - Iceberg - EX Density ST-1 27 bulb MdC Agrumes Witchazel & Baume ASB kwast - warm water gezicht en mes - koud water laatste scheerbeurt voordat ik op vakantie ga dus de komende 2 weken gebruik ik alleen me reis setje @ Julyan Fijne vakantie !! 2 2
UnShaven Posted April 8 Posted April 8 Razor: Merkur 37 Blade: Willy’s Soap: Faena Menthosycus Brush: Yaqi Barber Pole Style 24mm Two Band Badger Knot Shaving Brush Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN Aftershave: Faena Aftershave Lotion Menthosycus Aftershave: Faena Aftershave Balm Menthosycus 12
Magic666 Posted April 9 Posted April 9 Flexitariër (met nadruk op flex ) dus met deze week kan ik wel wat Preshave: TF&H Zeep: Tatara honour (vegan) Bowl: unpolished van HC&C Kwast: Shavemac G5C custom (vegan) Krabber: Masamune van Tatara Mesje: Tatara (4) AS: Floïd mentolado vigoroso ASB: Ritual of the samurai Japans thema terwijl die het niet helemaal op dieren hebben.... en dat in deze week... 11
Levi Posted April 9 Author Posted April 9 SvdD: 09/04/2024 Razor: Rocnel Elite (All Brass) Blade: Gillette Platinum , 2nd use Brush: Oumo Warhammer “Shaving Society” ST-1 Bowl: Hendrix Classics & Co. Straight Wall Bowl Soap: Martin De Candre Original Puck Balm: Wholly Kaw Bare Naked Balm - Shared from My Shave Den for iOS Vandaag nog eens de MDC pot uitgehaald, top spul dit. Deze keer de geurloze ASB van Wholky Kaw gebruikt om de scheerbeurt af te werken. 12
koenfucius Posted April 9 Posted April 9 Paradigm Diamondback Titanium Wizamet Super Iridium ApShaveCo Synbad Zingari The Magician Zingari The Magician Aftershave Balsem Niet helemaal bij les vanmorgen - zag pas achteraf dat de zeep met beef tallow (talg) is. Waarschijnlijk te opgewonden om mijn nieuwe krabber te testen. Eerste indruk is erg positief. Het mesje laat zich goed horen. De krabber zit ergens in het midden-register, gelukkig niet te mild. Ziet er veelbelovend uit 11
Coenetje Posted April 9 Posted April 9 Goedemorgen allen, Tatara Masamune Gillette Nacet #2 Oumo 26mm ST-1 Speick (vegan) stick en A.S. Vroeger ook wel eens de oude formule van Speick gehad, ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen de oude en de nieuwe vegan formule, je kan er al snel een werkbaar middelmatig scheerschuimpje van maken maar met een beetje meer geduld is het echt een hele goede 👌 12
-Danny- Posted April 9 Posted April 9 Safety razor : Merkur Progress Mesje : Personna (blauw) Kwast: Mühle (M) Silvertip Fibre Scheerzeep : De Vergulde Hand Aftershave : De Vergulde Hand balm Mooie dinsdag allemaal! 👋😀👍 8
Niek Posted April 9 Posted April 9 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium Mesje: Wizamet super iridium Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: Truefitt & Hill; No10 Aftershave: Nivea; Sensitive balsem 9
Tjebbe Posted April 9 Posted April 9 Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Myrsol Don Carlos 1972, Paradigm Ti2, Dorco Prime Platinum (1), Myrsol Don Carlos 1972 aftershave splash, Aloë Vera-gel. Fantastische combi! Goed geschoren! 9
Tati1050 Posted April 9 Posted April 9 SvdD: 09/04/2024 Razor: Above The Tie SE1 Blade: Schick Proline P-30 SE, 10th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Phoenix Artisan Accoutrements The Cube 2.0 Scentless Soap Soap: Sterling Campania Puck Balm: Sterling Campania Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag, iedereen! 10
mifi Posted April 9 Posted April 9 SvdD 20240409 Juistem. Een klassieker vandaag waar ik een overweldigende zin in had. De aftershave Pitralon Classic, wordt sinds 1927 gemaakt in Duitsland. De frisheid straalt van mijn gezicht af, ongeveer een half uur na het scheren. Het frisse komt langzaam opzetten. Deze frisheid op mijn kin doet me denken aan hoe ik op de boulevard in Scheveningen tegen de wind in naar de zee sta te staren. Het geluid van de meeuwen, het koele briesje op mijn gezicht. Het is nog te vroeg in het jaar voor de geur van zonnebrand en zongestoofde Duitse toeristen, het is alleen de puurheid van de Noordzee en de bries die verse ziltige zeelucht tegen mijn gezicht aan blaast. En dan? Dan krijg ik zin in om een visje te gaan eten. Krabber: Henson AL13-medium v2 Mesja: Marque Repére, DE (2) Kwast: Yaqi 26 synthetisch Zeep: MdC Fougère Aftershave: Pitralon Classic Dit was een heerlijke scheerbeurt, al was ik iets aan de haastige kant. Met haast is het altijd oppassen voor mij, want dan druk ik makkelijk te hard het mes op de kin. Even mijn aandacht erbij houden, dat gaat een stuk beter. Gelukkig heb ik het er af gebracht zonder lekkages. Ik dacht op tijd "zachtjes, jongeheer, rustig aan". 17 hours ago, Julyan said: laatste scheerbeurt voordat ik op vakantie ga dus de komende 2 weken gebruik ik alleen me reis setje Fijne vakantie. 11 1
RvL Posted April 9 Posted April 9 Krabber: Laurel open comb Mes: Gillette Platinum (2) Kwast: een simpele Wilkinson Preshave: Werfzeep scheerzeep Scheerzeep: Proraso Groen Aftershave: koud water, aluin, Proraso Groen AS Soms ben je er met je koppie niet helemaal bij. Vanochtend bijvoorbeeld. Normaal kan ik in alle rust scheren: ik wacht tot iedereen de deur uit is en neem dan even een momentje voor mezelf. Vandaag moest ik echter zelf de deur uit, dus vroeger het bedje uit om toch rustig te kunnen scheren. Alles klaar leggen, mes in de Laurel, schuim aanmaken, lekker inzepen. Vervolgens deden de kinderen weer eens verwoede pogingen om elkaar het huis uit te jagen, dus even ingrijpen alvorens weer verder te gaan. Ik grijp naar het mes en pak uit automatisme de 34C, om te beginnen met scheren. Heerlijk, wat comfortabel! Maar allesbehalve effectief want er zat geen mes in de krabber 😂 Dat had ik een paar minuten eerder juist in de Laurel gedaan. Eenmaal met de juiste krabber ging het een heel stuk beter. De Gillette Platinum in de Laurel blijkt een prettige combinatie te zijn. Misschien nog niet zo effectief als ik graag zou willen want het is niet zo keurig glad als met de 34C gisteren. Maar ik begin de Laurel wel steeds meer te waarderen, ondanks mijn kaasschaafachtige eerste kennismakingen. 8 5
Recommended Posts