Jump to content

Recommended Posts

Posted

Shave of the Day - Vrijdag 20 december 2013

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Astra Superior Platinum
  • Mühle Kosmo Silvertip Fibre 21mm
  • Taylor of Old Bond Street - Grapefruit
  • Mühle Sea Buckthorn ASB

Vandaag mijn Silvertip Fibre er maar weer eens bij gepakt. Na een week de SOC 2-Band Finest Badger gebruikt te hebben, valt het me op dat de Silvertip Fibre echt super zacht is.

Wat me ook opgevallen is, is dat de SOC tijdens het bowl latheren heel veel schuim voor zichzelf houdt en de Silvertip Fibre al het schuim in de bowl achter laat, waardoor het lijkt alsof het sneller op schuimt.

Ja, fijne kwast, die Fibre.

2013-12-20%2021.59.30.jpg

Posted

Mühle silvertip

Tobs sandelwood

Gillette Blue super stainless 2e x

Astra superior stainless 4e x

Merkur 39c Slant

Eigen ASB

Gillette gebruikt in vergelijking met Astra.

Astra presteert beter, maar de Gillette valt niet tegen.

Trekt iets meer, maar uiteindelijk is de boel weer BBS.

WTG Gillette

XTG links Gillette rechts Astra

ATG idem

Beide kanten BBS links iets meer gevoelig.

Posted

Vandaag met foto. De eerste TFS zeep gebruikt. Bergamotto Neroli. Erg fijne zeep. Het scheren van de wangen met de straight ging oom al een stuk beter en fijner. Daarna afgemaakt met de DE. Fijne Shave gehad.

uploadfromtaptalk1387623704553.thumb.jpg.fa4a0db4c92c8a99d43088d840421e85.jpg

Posted

Gisteren mijn tweede gang gehad met de Gillette 7O'Clock SS (groen).

- proraso pre sensitive

- cella

- semogue 1520

- lord LP1822/L6

- Gillette 7O'Clock super stainless (2)

- Alpa Classique

Het mesje doet het aardig WTG maar valt vooral ATG tegen.Samen met de Astra SS het aardigste mesje uit St. Petersburg voor mij maar eerlijk gezegd hoef ik ook deze 7O'Clock nog niet voor niets. Ik weet niet wat dat is met die Russen maar al die mesjes leveren me een (allergische?) irritatie op. Niet zozeer tijdens het scheren, hoewel het dan al wel begint, en ook de AS voelt goed (geen huidbeschadiging dus) maar uren tot dagen later heb ik nog een 'strakke', schraal aanvoelende huid.

Die mag geen derde keer meer meedoen!

Posted

Vandaag is mn vrouw naar de rotterdamse markt, dus ik moest me scheren terwijl ons dochtertje de bovenetage onveilig maakte :mrgreen:

ik besloot dus voor een snelle oplossing te gaan; onder de douche, fusion, kwast met creme.

Dat viel erg tegen toen ik besloot atg te gaan....

Niet meer doen dus.

Gillette Fusion

Weleda scheercreme

Omega 10019

aluin

DVH asb

talk

Floïd black

wat ruikt die floid toch heerlijk!

morgen maar eens de florida water gebruiken, ik had gisteravond ff wat opgedaan om te ruiken en het viel niet tegen. Het is geen luchtje voor overdag, want het ruikt behoorlijk naar wierrook.

Posted

Ik heb al een poosje niet meer gepost in SOTD. Dat kwam voornamelijk door de drukte thuis en op het werk, maar ook gewoon weinig te melden op scheergebied. Vandaag had ik echter wel een bijzondere dag.

Na een korte nacht en een lange douche keek ik uit het raam. Binnen op de wastafel lagen klaar:

semogue 620

calani highland honey

mercurio 7/8

4711 splash

Mwah...vandaag maar niet!! Wat zeg je...nee, vandaag komen mijn kin en het weer overeen...grijs.

Memorabele dag dus. Kan me de laatste keer, dat ik ervoor koos om niet te scheren, niet heugen.

En ik moet erbij zeggen, dat het best goed bevalt. Eindelijk weer eens een keer gewenst ongeschoren. En dan morgen weer eens een echte baardgroei eraf halen. Vooral daar kijk ik naar uit. Weer eens echt haren in de wastafel ipv een grijze waas.

Posted

Vandaag maar weer eens de TOBS Jermyn street uit de kast gehaald.

Op zich een goede scheerbeurt gehad, maar zoals bijna altijd heb ik weer een paart kleine wondjes.

En een klein wondje is bij mij voldoende om het bloed goed te laten stromen,dit i.v.m. de bloedverdunners die ik moet gebruiken.

Maar verder een goede scheerbeurt en wat is die floid amber een fijne aftershave.

Ik heb dan vandaag dan ook maar de Floid black besteld en nog vele andere zepen en aftershaves en mesjes.

mijn setup van vandaag.

TOBS Jermyn street

EJ best badger

Gillette slim met polsilver op stand 6

Floid amber aftershave

Nivea aftershave balm.

Posted

Vanochtend:

Feather Popular krabber, met Personna Platinum Chrome mesje (maar die combinatie gebruik ik altijd)

De Vergulde Hand scheerzeep

Omega Pro 102 kwast

Nivea Sensitive aftershave

Naderhand Kruidvat "Blue Spice" EdT erop

en klaar :)

Posted
FnCJqU1l.jpg

Zo, het weekend kan beginnen!

Setup:

Gilette Black Handle Super Adjustable in Pearl stand, met een Astra op stand 8

Semogue SOC 2 Band Finest Badger

Tabac Scheerzeep

TFS Tabacco Verde ASB

Ik ga het lekker kort houden!

Had weer eens zin om de pot Tabac tevoorschijn te toveren en aan het werk te zetten.

Heb een heerlijke 3 pass bijna BBS shave gehad!

Ging vlekkeloos!

Lekker afgerond met TFS Tabacco Verde ASB, heerlijk!

Fijn weekend allemaal!

Past die stand goed? Ik heb nl ook zo'n Gillette.

Haaj! Sorry voor mn late reactie!

Ja de stand past vrij goed, als je iig de kleinere maat neemt. De grotere is het gat groter van, dus dan staat ie een beetje te ruim. Iets waar je met de kleinere minder last van hebt. Stand is niet heel erg diep, maar ruim voldoende om het mes goed op zn plek te houden :) Zijn bovendien heerlijk zwaar, dus wegglijden ofzo doen ze ook neit zomaar!

Posted

Semogue limited edition 2011 finest badger size 2

Scottish Fine Soaps - Classic Male Grooming Shave Soap

Joris met Razi mesje (4x) dit vintage mesje doet het nog altijd prima :o

Vitos after shave

Posted

@bert goedemorgen, als ik zo je SOTD lees, is je techniek nog niet optimaal. Probeer eens elke haal met de kop van de krabber plat tegen de huid te beginnen en dan de steel kantelen tot je het mes voelt. Een veel voorkomende fout is de steel van de krabber te dicht bij het gezicht houden, wat dan vaak gecombineerd wordt met druk om toch de haren te kunnen pakken.

mvg stephan

Posted

Shave of the Day - Zondag 22 december 2013

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Astra Superior Platinum
  • Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm
  • De Vergulde Hand
  • Nivea for Men ASB

Vanaf nu laat ik mijn SOTD bepalen door wheeldecide.com

Ik heb er drie aangemaakt voor mijn mes, zeep en kwast.

Op deze manier krijgen al mijn producten een eerlijke kans en ben ik minder geneigd om naar een onbewuste favoriet te grijpen.

e5a7ynup.jpg

Posted
Ik heb altijd het idee dat een baard van meer dagen makkelijker lijkt te scheren.

Dan van een dag of 2.

op zich denk ik wel logisch, korte haren staan denk ik steviger "in hun schoenen".

probeer maar eens een korte en een lange stok doormidden te breken, welke gaat er makkelijker?

Posted

centerhttp://i.imgur.com/5n73Pae.jpg[/img]

Shaving Society

Jaja, het is weer zondag! En wat doen we op zondagmorgen? Juist, scheren! :D

Setup:

Gilette Black Handle Super Adjustable met Astra op 8 in de Pearl standaard.

Simpsons Berkeley Best Badger

Essence Of Scotland Limited Edition Malt N Myrtle

Ogallala Bay Rum aftershave

Geen lang verhaal, weer even lekker kort maar krachtig!

De EoS heeft goed meegewerkt vandaag en er was voor meer dan 5 passes aan schuim aanwezig! Prima dik schuim met supergoede slick! Niets over te klagen vandaag!

3 passes near BBS met geen enkel probleem.

Afgerond met de heerlijke Ogallala....dikke burn in het begin, daarna voel je na een minuutje of wat de huid lekker kalmeren.

Was weer een prima shave!

Fijne zondag allemaal!

Posted
FnCJqU1l.jpg

Zo, het weekend kan beginnen!

Setup:

Gilette Black Handle Super Adjustable in Pearl stand, met een Astra op stand 8

Semogue SOC 2 Band Finest Badger

Tabac Scheerzeep

TFS Tabacco Verde ASB

Ik ga het lekker kort houden!

Had weer eens zin om de pot Tabac tevoorschijn te toveren en aan het werk te zetten.

Heb een heerlijke 3 pass bijna BBS shave gehad!

Ging vlekkeloos!

Lekker afgerond met TFS Tabacco Verde ASB, heerlijk!

Fijn weekend allemaal!

Past die stand goed? Ik heb nl ook zo'n Gillette.

Haaj! Sorry voor mn late reactie!

Ja de stand past vrij goed, als je iig de kleinere maat neemt. De grotere is het gat groter van, dus dan staat ie een beetje te ruim. Iets waar je met de kleinere minder last van hebt. Stand is niet heel erg diep, maar ruim voldoende om het mes goed op zn plek te houden :) Zijn bovendien heerlijk zwaar, dus wegglijden ofzo doen ze ook neit zomaar!

Mooi, bedankt voor je reactie. Dan denk ik maar een paar te bestellen voor mijn Gillette's. Die Black Beauty van jou lijkt er goed in te staan. Heb zelf de grotere boring voor mijn Pearl en dat staat zeer goed.

Posted

[align=center]Sunday, December 22nd, 2013

150165d1387718794-sun-december-22nd-sat-december-28th-sotd-22122013.jpg

Mastro Livi RWL34: What a Top Shave!!![/align]

• Pre-shave: Myrsol Emulsión
  • Soap: Nuova Elberel P.160 Shaving Soap
  • Brush: Omega Syntex Brush #90081
  • Bowl: Gerby Steel Bowl
  • Strop: Mastro Livi Loom Strop and Hand Palm Stropping
  • Razor: Mastro Livi RWL34, 9/8 Full Hollow, French Point
  • Post-Shave: Argan Oil
  • After Shave: Floïd The Genuine After Shave

Posted

Goedecke 'Prima Klang' 15/16

Simpson Tulip 3 Manchurian

D.R. Harris Windsor in Mahogany Bowl

Williams Aqua Velva

Kruidvat ASB

Posted

vanmorgen:

Palmolive classic zeep

Vero

EJ de89l

Supermax ss (5*)

aluin

Floïd black

Supermax doet het vreemd genoeg nog uitstekend.

Floïd is echt mn favo geworden!

Posted

Vanmorgen:

Palmolive Classic creme

Omega "Trekpleister" kwast

Feather Popular krabber, met Personna Platinum Chrome mesje

Old Spice Original aftershave

Posted

Bakje Kruitvat scheerzeep

Mhule kwast van iwan

Gold dollar

Lekkere scheerbeurt

Denk dat ik scheren met het open mes nu een beetje onder de knie heb

Posted

Rimei krabber met eigen merk mesje

Florena scheercrème

Balea dassenhaar kwast

ASB Isana men

Oftewel mijn eerste DE scheerbeurt. Vergeet ik de kwast te wassen met shampoo, wel eerst in heet water laten weken terwijl ik een Kyle's prep bezigde.

Face latheren ging voor een eerste keer niet slecht (althans dat vond ik ;)). Twee passes WTG en ATG en in de hals ook nog XTG.

De twee stroken links en rechts van mijn adamsappel gaven minder raserburn als normaal. Verder merk ik op de overgang wang/hals, dat ik daar iets meer aandacht aan mag besteden.

Posted

Kruidvat kwast

Palmolive classic crème

Rimei mesje met idem krabber

Pas m'n derde scheerbeurt met een krabber.

Bevalt goed alleen nog een ietwat trekkerig gevoel achteraf, dit is na een uurtje wel weer weg.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.