Harkos Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Omega Trekpleister EJ Sandelwood Flying Eagle 2e x parkos Gillette Fatboy Eigen ASB Eerst even t.a.v. de EJ sandelwood. @iwan073 zoals gisteren in zeep en crèmes gezegd, heb ik mijn EJ sandelwood vanmorgen gebruikt. Vind de reuk prettig, echt wel sandelwood, maar niet overdreven sterk. De crème en zeep van TOBS zijn sterker van geur, waarbij de crème de zeep overtreft. WTG XTG ATG alles op 7 Niet glad Nieuw mesje van gisteren in adjustable op 9. Beter maar niet BBS. Feather in adjustable op 5 BBS. Wat doe ik niet goed met de Flying Eagle? Gezien het resultaat met de Feather en andere ervaringen stop ik met deze test. Best veel irritatie vanmorgem, maar dat kan ook van het nascheren met de Feather komen. Nee het is niet mijn mesje.
DoubleB Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Weber PH Voskhod (4) Morris & Forndran Chief Jade (27mm) Martin de Candre Fougere Speick Crabtree & Evelyn West Indian Limes ASB
razorguy Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 [align=center]Wednesday, December 18th, 2013 J.A. Henckels Friodur 70 1/2, 5/8 Full Hollow, Round Point[/align] Pre-shave: Myrsol Emulsión Soap: Martin De Candre Brush: Omega Bristle Brush #49 Red Bowl: Gerby Steel Bowl Strop: Mastro Livi Loom Strop and Hand Palm Stropping Razor: J.A. Henckels Friodur 70 1/2, 5/8 Full Hollow, Round Point Post-Shave: Umbria Extravirgin Olive Oil After Shave: Floïd After Shave Mentolado Vigoroso
iwan073 Posted December 18, 2013 Author Posted December 18, 2013 Shave of the Day - Woensdag 18 december 2013 Mühle R101 Astra Superior Platinum Semogue Owners Club 2-Band Badger D.R. Harris - Windsor De Vergulde Hand ASB
DoubleB Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Hoe bevalt de Myrsol je, Razorguy? Ben namelijk geinteresseerd om een flesje of twee te verkrijgen.
razorguy Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Hoe bevalt de Myrsol je, Razorguy?Ben namelijk geinteresseerd om een flesje of twee te verkrijgen. Ik hou Myrsol producten vrij veel, ze zijn goede producten zeker en, naar mijn mening, Myrsol emulsie is hun beste product. Wat na scheert, ik hou Floid beter.
Kamp Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Vandaag de 2e keer geschoren met mijn nieuwe pearl mes en een dfs Setup: Douchen Bdf mistero Pearl oc platinum Rapira Camelot after shave Cream cologn
Harkos Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Omega Trekpleister Mitchells Woolfat Voskhod 2e x Gillette Fatboy Florida water Eigen ASB WTG, XTG, ATG alles op 5 >BBS Voskhod scheert erg makkelijk, strak en niet agressief De Omega ontwikkelt zich erg langzaam functioneel, maar duidelijk budgetkwastje.
Marcel Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Semogue Barbear Classico Texugo TFS Ginestra di Taormina Merkur Progress Lord Super Stainless TFS Ginestra di Taormina Na 5 scheerbeurten met de Captain was het gedaan met het mesje. Nu een Lord super stainless, dat was toch minder. Een licht trekkend gevoel rondom en op mijn kin, verder wel een glad resultaat.
Snuff Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Semogue special edition 2012 laatste restje van de pot St. James of london cedar & clarysage Joris scheermes eerst met een Legaf Special mesje (made in Solingen), super dunne mesjes zijn dit (0,08mm) maar er was sprake van ietwat roestvorming en zoals verwacht niet echt geschikt om nog mee te scheren, trokken te veel aan de baardharen. tweede poging ditmaal met een Good Vogue mesje (made in Germany), geen roestvorming op de mesjes maar desalniettemin teveel trekken. Derde poging dan maar met een Razi Super Stainless (Herentals Belgie), jackpot! Dit is echt een heerlijk mesje om mee te scheren (zoals Merwtje als schreef op een ander forum). Jammer dat ze niet meer verkrijgbaar zijn tegen normale prijzen. Afgewerkt met Old Spice.
DoubleB Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Goedecke 'Prima Klang' 15/16 Morris & Forndran 2XL Butterscotch Jabonman Mountain Williams Aqua Velva Jabonman Mountain ASB
parkos Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Zoo tijdje weggeweest weer eens tijd voor een SOTD! Vandaag voor de 2e keer geschoren met het Chinese Gillette Super Blue mesje. Gillette Rocket Paperclip Chinese Gillette Super Blue mesje (2x) Bartex (pre-shave) Tabac créme Shiseido skin care tank Kruidvat Aftershave balsem Het mesje scheert, maar is niet echt smooth te noemen. Hier en daar trekt het, met als resultaat een minder gladde scheerbeurt dan bijv. een Astra SP of de rode Captain.
creon Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Ook maar eens een SOTD doen Eerst lekker onder de douche gestaan Daarna mes goed over de strop gehaald (80x) Kwast nat gemaakt (begin hem steeds meer te mogen, vond eerst dat hij te slap was) Een lekkere lather gemaakt op het gezicht 2 passes en nog een paar plekjes bij gewerkt Afgespoeld met koud water, even aluin eroverheen En tot slot wat asb Een dfs en bijna bbs
Kamp Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Vandaag voor het eerst geschoren met een polisilver iridium mesje, deze is een stuk scherper als de rapira die ik hiervoor had. Wtg ging goed al bijna glad. Xtg trekt in de nek met als resultaat 5 bloedvlekjes, deze techniek is volgens mij nog niet heel goed, moet dit blijven oefenen, atg niet gedaan. Glad zat op de vlekjes na een dfs. Setup: Douchen Bdf barbe rosa Pearl oc platinum Polisilver iridium Aluin L'orial asb
marco Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Proraso preshave wit Proraso wit Vero Lord s625 HEMA (2*) aluin Proraso splash talk Nivea sensitive asb De combinatie Lord/HEMA is echt geweldig! De Lord is echt mild en vergevingsgezind, maar met een hema mesje ontzettend effectief! dfs+ in twee gangen! Morgen maar eens de kop met hetzelfde mesje op mn EJ handle draaien. Harrie, waar had jij die andere Lords vandaan?
YdieresiS Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Nieuwe poging met het open.mes. nog steeds erg wennen. Maar na de slijpbeurt gaat het al een stuk beter. Doorzetten is het motto.
iwan073 Posted December 19, 2013 Author Posted December 19, 2013 Shave of the Day - Donderdag 19 december 2013 Edwin Jagger DE89 "Barley" Astra Superior Platinum Semogue Owners Club 2-Band Badger Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Nivea for Men ASB Sensitive Nog vijf dagen en dan krijg ik mijn kerstcadeautje; de Mühle Retro Silvertip 25mm! Ik kan niet wachten! Dat wordt echt ruzie tussen de SOC en de Retro over wie er gebruikt gaat worden!
michigalex Posted December 19, 2013 Posted December 19, 2013 Ook weer geschoren met straight. Ging weer lekker! Vandaag ook voor het eerst gestropt en ging redelijk. Eerst canvas, daarna leer. Blijven oefenen Scheren ging ook goed, gewoon weer alleen WTG gedaan en voelt lekker. Alleen m'n bovenlip een sneetje bij een extra touch up. Haha altijd als ik bijna klaar ben... - Proraso pre shave wit - Proraso scheerzeep wit - Simpson Colonel X2L - World master 11/16 - Nivea ASB sens.
Snuff Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 Semogue limited edition 2011 finest badger size 2 Cella scheerzeep Joris scheermes met een Razi Super Stainless mesje (2x) Yves saint laurent kouros
DoubleB Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 Le Grelot Hospital, 5/8 met custom scales Simpson TSN Limited Edition Phyl8 #55/200 Essence of Scotland - Mountain Yew Floïd Amber Simpson Naturally Vitalising ASB Heerlijke dennengeur heeft de Mountain Yew, past goed bij de tijd van het jaar =)
Marcel Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 Simpson TSN LE P8 Phyl TFS Neroli Strong Merkur Progress Lord Stainless/Iridium Super TFS Bergamotto Neroli ASB Die Lord ben ik wel klaar mee, mijn kopje thee niet en na een halve pass heb ik maar een verse Iridium gepakt.
Noxa Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 Hoppa, vakantie shave! En meteen mijn 2 dagen baard er maar afgehakt, setup als volgt: - Prep met een hete douche - Cella scheerzeep - Muhle R41 - Astra mesje (2e X) - Floid aftershave BBS! En nul komma nul irritatie, zelfs de aftershave gaf geen sting. Goede morgen!
Lampuhkap Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 Zo, het weekend kan beginnen! Setup: Gilette Black Handle Super Adjustable in Pearl stand, met een Astra op stand 8 Semogue SOC 2 Band Finest Badger Tabac Scheerzeep TFS Tabacco Verde ASB Ik ga het lekker kort houden! Had weer eens zin om de pot Tabac tevoorschijn te toveren en aan het werk te zetten. Heb een heerlijke 3 pass bijna BBS shave gehad! Ging vlekkeloos! Lekker afgerond met TFS Tabacco Verde ASB, heerlijk! Fijn weekend allemaal!
Harkos Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 20-12-2013 LiJüN (Bdf) silvertip 3 band Tfs Tobacco Verde Gillette Blue stainless Gillette adjustable Black Beauty Long Handle Alcolada Glacial Eigen ASB Paar week geleden bij Dx in Hongkong Gillette's besteld, die gisteren arriveerden. Met een maar proberen. Niet supercomfortabel maar wel goed scheren. Morgen maar eens afwachten wat de 2e keer brengt. Prijs prestatie verhouding niet verkeerd. 100 voor €5.
Harkos Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 Zo, het weekend kan beginnen! Setup: Gilette Black Handle Super Adjustable in Pearl stand, met een Astra op stand 8 Semogue SOC 2 Band Finest Badger Tabac Scheerzeep TFS Tabacco Verde ASB Ik ga het lekker kort houden! Had weer eens zin om de pot Tabac tevoorschijn te toveren en aan het werk te zetten. Heb een heerlijke 3 pass bijna BBS shave gehad! Ging vlekkeloos! Lekker afgerond met TFS Tabacco Verde ASB, heerlijk! Fijn weekend allemaal! Past die stand goed? Ik heb nl ook zo'n Gillette.
Recommended Posts