RvL Posted March 26 Share Posted March 26 Oei, zou ik dan toch een milde vorm van RAD beginnen te ontwikkelen? Ik kom met enige regelmaat bij de lokale kringloopwinkel. Voornamelijk voor oude camera objectieven maar soms kom je ineens iets anders tegen. Ik liep tegen een safety razor aan, inclusief een metalen opbergdoosje met spiegel. Het bleek om een krabber van Laurel te gaan. Niet heel veel over te vinden, behalve dat de fabriek in Sheffield stond. Waarschijnlijk komt hij uit de jaren 1900-1930, aangezien de eigenaar in 1940 is omgekomen bij een bombardement. Open kam en erg klein en licht, slechts 41 gram. Hieronder ligt hij naast de Merkur 34C en dat is al geen reus. Mocht iemand er iets meer over weten dan hoor ik het graag. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted March 26 Share Posted March 26 Gemaakl door George H. Lawrence, Ltd. in Sheffield - kopie van een Gillette. Hier meer achtergrond (en ook waar de naam "Laurel" vandaan komt😀) https://www.hawleysheffieldknives.com/n-fulldetails.php?val=lA&kel=2797 Mooi exemplaar, trouwens 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Danny- Posted March 29 Share Posted March 29 Mooie vondst! Al gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvL Posted March 29 Author Share Posted March 29 Jazeker, ik heb hem nu 2 keer gebruikt maar ik ben er nog geen fan van. Hij is nog iets te aggressief voor mijn onervaren handen. Kan ook aan de combinatie met het mesje liggen uiteraard. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvL Posted April 2 Author Share Posted April 2 (edited) In een speurtocht om te kijken waarom de Laurel me niet zo bevalt heb ik de blade gap eens vergeleken met die van m'n 34C. Dat verschil is best groot te noemen, bij de Laurel ligt het mes zo goed als plat op de kam, zeker op het blote oog. Met mijn macro lens is te zien dat er wel degelijk een blade gap is, zij het erg klein. Als onervaren gebruiker weet ik niet of de blade gap van de Laurel (of open kam in zijn algemeenheid) inderdaad zo klein moet zijn? Of heeft het met het verschil tussen de DE messen van toen en nu te maken? Zoals je kan zien steekt het mes aan de zijkant ook een stukje uit. (op zo'n macrofoto zie je hoeveel stof en vuil er op voorwerpen zit 😋) Edited April 2 by RvL 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts