Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Zijn er op het Nederlandse forum leden die ervaring hebben met deze handgemaakte scheerzepen van Areffa zeep?

Voor zover ik weet worden ze gemaakt in Oekraïne, het is niet moeilijk om ze te krijgen ondanks de handelsproblemen door de moeilijke oorlogssituatie.

Ze worden vaak verkocht in combinatie met hun aftershave.

Ken je ze of heb je ze al geprobeerd?

Edited by Barbarancio
  • Guest changed the title to Areffa handgemaakte zeep uit Oekraïne
Posted

ik heb geprobeerd ze te bestellen maar mijn pakket werd geconfisqueerd door de Belgische douane😒.  Anderen op het forum hadden meer geluk.

Posted

Het spijt me te horen van je probleem met de douane.

Ik hoop dat je het snel oplost en de Oekraïense scheerzeep of de complete set meteen krijgt.

Is dit je eerste ervaring met deze Areffa zepen uit Oekraïne?

Posted

Cosmetica niet gehomologeerd in de EU (vandaar ook dat bv. niet alle Amerikaanse zepen in de EU te koop zijn - regels inzake de ingrediënten zijn behoorlijk strikt, wat op zich natuurlijk positief is.  Je wil geen kankerverwekkende produkten op je huid smeren)

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Het lijkt mij dat ik al iets soortgelijks had gelezen over Wit-Russische scheerzeep (vergeef me als ik de naam niet meer weet).

In feite is de Europese Unie zeer streng in de controles op cosmetica die uit niet-Europese landen komen. Uiteraard is de controle en mogelijke inbeslagname van het product ter beoordeling van de dienstdoende douanedienst. Soms heb je geluk en zij niet erg. nauwgezet in de controles.

• 1 month later...
Posted
Op 21/3/2024 om 06:38, koenfucius zei:

Ik heb geen nieuwe poging gewaagd om bij hen te bestellen

Nog steeds niets gehoord van de douane over het pakket? Het is al meer dan een maand geleden