Tati1050 Posted March 12 Share Posted March 12 Een beetje verbaasd: wilde een Schick Proline SE mesje in mijn Blackland Vector plaatsen, maar dat lukte niet. De uitsparingen in het mesje passen niet in de hokjes van de Vector, met als gevolg dat de Vector niet meer sluit. Vreemd toch? Een vorig mesje uit dezelfde verpakking paste wel. Heeft iemand dit nog al eens meegemaakt? Enne… zou dit een ‘toevallige’ productiefout zijn of zijn de Prolines bedoeld voor een ander type razor? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted March 12 Share Posted March 12 Ik heb het zelf nooit ervaren met welke injector mesjes dan ook, maar op buitenlandse fora wel gelezen dat de Prine B niet goed passen. Blackland zelf vermeldt dat volgens mij ook op hun website! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted March 12 Share Posted March 12 Voor de volledigheid staan hier de mesjes die ze wel garanderen: Website 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted March 12 Author Share Posted March 12 Bedankt @ bartje-p . Ze vermelden inderdaad niet de Schick Prolines… Die zal ik dus reserveren voor gebruik met de ATT SE2. Goed om te weten. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coenetje Posted March 13 Share Posted March 13 Inderdaad, blijkbaar zijn de toleranties van de uitsparingen van Schick niet zo nauwkeurig! Shawn van Blackland had ze voorheen wel op de lijst staan maar vanwege de inconsistentie er dus vanaf gehaald. Ik ben er zelf nog geen tegengekomen die niet paste maar dat is dus het vervelenede van inconsistentie, het is niet te voorspellen 😅 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 12 Share Posted August 12 Ik heb die ProLine ook is gebruikt in mijn Vector. Deze gingen toen prima, maar dat was wel 4 jaar geleden. Welke bij bij niet paste waren die softguard en die lightblade van Feather. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 12 Share Posted August 12 Op 12-3-2024 om 18:49, Tati1050 zei: Een beetje verbaasd: wilde een Schick Proline SE mesje in mijn Blackland Vector plaatsen, maar dat lukte niet. De uitsparingen in het mesje passen niet in de hokjes van de Vector, met als gevolg dat de Vector niet meer sluit. Vreemd toch? Een vorig mesje uit dezelfde verpakking paste wel. Heeft iemand dit nog al eens meegemaakt? Enne… zou dit een ‘toevallige’ productiefout zijn of zijn de Prolines bedoeld voor een ander type razor? Waren dit toevallig de P-30 ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 13 Share Posted August 13 De Schick Proline Artist club mesjes zijn de P serie, vaak in doosjes van 30 verkocht (vandaar door velen vaak onterecht P-30 genoemd, maar zijn gewoon type P). Dan heb je ook nog Schick Proline B type, dat zijn injector mesjes. Stuk kleiner dan de AC mesjes. Vaak in doosjes van 20, vandaar vaak B-20 genaamd. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 13 Share Posted August 13 Ok dus als ik het goed begrijp heeft Tatie1050 de P series gebruikt en passen deze dus niet meer in de Blackland Vector? Jammer want 4 jaar geleden stonden die Schicks juist wel bij Blackland vermeld op hun lijst. Wel als P-10 en deze paste en werkten prima voor mij toen. Ik heb ze alleen toen niet meer gekocht omdat ze slecht verkrijgbaar waren. Nu kom ik de P-30 tegen op ebay maar durf eigenlijk de gok niet te nemen. Puur omdat ik nu ondertussen lees dat ie bij de ene wel en bij de ander weer niet past. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 13 Share Posted August 13 2 minuten geleden, Robert79 zei: Ok dus als ik het goed begrijp heeft Tatie1050 de P series gebruikt en passen deze dus niet meer in de Blackland Vector? Jammer want 4 jaar geleden stonden die Schicks juist wel bij Blackland vermeld op hun lijst. Wel als P-10 en deze paste en werkten prima voor mij toen. Ik heb ze alleen toen niet meer gekocht omdat ze slecht verkrijgbaar waren. Nu kom ik de P-30 tegen op ebay maar durf eigenlijk de gok niet te nemen. Puur omdat ik nu ondertussen lees dat ie bij de ene wel en bij de ander weer niet past. ik heb ook een vector gehad, en zeker ook de Proline P mesjes (in 30 stuks inderdaad). Bij mij pasten ze prima, en dit was 1 van mijn favoriete mesjes in deze krabber. Naast de Kai Pink. vaak passen ze wel, maar niet altijd. Daarom heeft Blackland ze verwijderd van de website. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted August 14 Author Share Posted August 14 Op 12-8-2024 om 23:03, Robert79 zei: Waren dit toevallig de P-30 ? Ja, P-30. Wat ik vreemd vind is dat uit dezelfde verpakking van 30 mesjes er soms een wel past en een ander weer niet. Lijkt toch een beetje op nattevingerwerk van Schick. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 14 Share Posted August 14 Ik vind het sowieso raar dat alleen bepaalde type AC mesjes passen bij die Vector. Bij de RR Hawk bijvoorbeeld lees ik niet dit soort problemen. Juist van japan zou je de juiste perfecte maten verwachten. Niet dus. Want de Kai pink paste wel, maar pro touch mild mg weer niet. Ook de Feather light paste niet op mn Vector. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted September 1 Share Posted September 1 Update: Gisteren vanuit Japan de Schick Proline mogen ontvangen. Na 4 jaar weer eens geprobeerd en het paste perfect in mn Blackland Vector! Wel is het zo dat ik deze heb gekocht als de P-20, maar P-20 of P30 zou niet uit mogen maken en bezit ik een Vector vanaf het allereerste uur. ik lees hier en daar wel meer berichten van mensen waar deze mesjes niet paste in hun Vector. Dus misschien worden deze AC mesjes? Of de Blackland Vector naar andere maatstaven gemaakt? Ik weet het niet, misschien heb ik dit keer met de P-20 geluk. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted September 1 Author Share Posted September 1 3 uren geleden, Robert79 zei: Update: Gisteren vanuit Japan de Schick Proline mogen ontvangen. Na 4 jaar weer eens geprobeerd en het paste perfect in mn Blackland Vector! Wel is het zo dat ik deze heb gekocht als de P-20, maar P-20 of P30 zou niet uit mogen maken en bezit ik een Vector vanaf het allereerste uur. ik lees hier en daar wel meer berichten van mensen waar deze mesjes niet paste in hun Vector. Dus misschien worden deze AC mesjes? Of de Blackland Vector naar andere maatstaven gemaakt? Ik weet het niet, misschien heb ik dit keer met de P-20 geluk. Nog vreemder. Telkens ik een Proline P30 uit het houdertje haal probeer ik hem eerst in de Vector. Gisteren had ik er een die na wat extra duwwerk paste! Veiligheidshalve toch maar in de ATT SE1 gestopt. Conclusie: zou het een productiefout zijn, sommige openingen zijn groter/kleiner dan andere ? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted September 2 Share Posted September 2 In het verleden wel eens dit mesje geprobeerd en dat beviel me uitstekend. Ik dacht dat aanschaf onbereikbaar was uit Japan, maar valt mee (als ik een doos doosjes koop) en omgerekend veel goedkoper dan feather of kai. Dus ik heb binnenkort voor 10 jaar AC mesjes. Dus als iemand interesse heeft wil ik wel wat doosjes doorverkopen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted September 5 Share Posted September 5 Oef heb ik even geluk. Ik realiseerde me later (of liever ik las mijn oude post) dat ik helemaal niet blij was met deze Schick mesjes. Blijkt de verkoper een fout te hebben gemaakt: hij heeft ze niet op voorraad. Dat scheelt weer 300 mesjes waar ik niet blij mee zou zijn 1 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts