Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

even voorstellen. Ik ben Roy en tot voor kort had ik een hekel aan scheren 😅

De reden daarvoor was eigenlijk vrij eenvoudig. Welk cartridge mes, welke schuim/zeep/creme, welke after shave dan ook: ik had altijd uitslag in mijn hals. Uiteindelijk heb ik een Philips OneBlade gekocht; dan maar minder glad maar in ieder geval geen uitslag meer.

Tot mijn vrouw recent thuis kwam met een safety razor. Ze had gelezen dat ze daar minder irritatie van zou hebben en kon voor een leuk prijsje een krabber en een aantal mesjes krijgen. Mijn interesse was gewekt, maar ik wilde eerst haar ervaringen afwachten. Want zo'n krabber, dat is toch levensgevaarlijk?? Toen zij na haar eerste scheerbeurt niet al hevig bloedend van de trap af kwam rennen op zoek naar de verbandtrommel, wilde ik het toch ook wel eens proberen.

Dus goed ingezeept (ik gebruik al jaren Proraso groen) en een nieuw DE mesje in de krabber gedaan om vervolgens uiterst voorzichtig te beginnen. Ik zal niet beweren dat de eerste scheerbeurt meteen volledig glad was, maar het resultaat was zeker niet verkeerd! En, geen irritatie of uitslag meer na het scheren. Na een paar scheerbeurten was ik om!

En toen begon ik me in te lezen in de wondere wereld van scheren met een safety razor. Voor mij was een krabber een krabber, maar niets blijkt minder waar. En een DE mes is toch een mes? Nou, niet dus!

Na veel lezen heb ik uiteindelijk een Merkur 34C gekocht en een proefpakket van 15 verschillende mesjes. Deze week alles binnen gekregen en aan mijn ontdekkingsreis begonnen. In eerste instantie maar gekozen voor de veilige optie qua mes: Derby Extra. Eerst maar eens mijn techniek wat verder ontwikkelen voordat ik de scherpere mesjes ga gebruiken.

De 34C en Derby gaf echter een compleet andere ervaring dan de krabber van mijn vrouw en de Cosmeau mesjes die daar bij zaten. Veel milder, alsof de haren verzocht worden het gezicht te verlaten.

Nu alleen nog leren om niet teveel aan m'n gezicht te zitten (moet je toch eens voelen hoe glad), want dan krijg ik daar dadelijk weer irritatie van 😂

• I like it 8
  • Haha 1
Posted

Welkom, veel plezier hier en met het scheren. En ik zou die Derby toch maar gauw laten voor wat het is en wat andere mesjes proberen ;-) Met die 34C kun je voorlopig prima uit de voeten!

Posted

Dank je wel voor het warme welkom!

2 hours ago, Magic666 said:

Jaaaa, uit het Tweakers topic toch?

Inderdaad ;-)

• I like it 1
Posted

Welkom Roy,

Eerst even verwarrend voor me, een nieuw bericht dat ergens toch niet nieuw was.

Ik lees dus ook op tweakers.