Jump to content

Aloha

Jantjuh87

Recommended Posts

Goeieavond!

Werd ineens aangesproken op Reddit (ja, je weet wie je bent :P ) om eens te kijken op de Nederlandse tegenhanger van al dat internationale scheergeweld. En je denkt: waarom niet? En zo ben je ineens hier. Het is netjes om je voor te stellen ;)

Ik ben dus Jan, sommige mensen kennen mij misschien van Reddit en viceversa. 36 jaar, woon in de buurt van Rotterdam en scheer al actief vanaf rond mijn 16e. Begonnen met WS Quattro en Gillette Mach987(15,37beta nogwat) en ouderwetse bus Vergulde Hand, beetje experimenteren met Proraso enzovoorts. Wisselde af met elektrisch scheren, vond dat drama, droeg weer een aantal jaar een lichte stoppelbaard, was dat ding zat en ging weer natscheren. Tot ik ergens in 2021 (of 2020) een KCG zag liggen, las op het internet (ook hier), deze kocht en zo het balletje ging rollen. 

Tegenwoordig een enthousiasteling die het liefst met een gouden Merkur Futur scheert gecombineerd met Astra Super Stainless mesjes. Tabac is mijn favoriet, geniet van LEA classic, net SV 70th Anniversary ontdekt (geweldig), La Toja, The Goodfellas Smile Tallow N.1 en een kuipje Proraso wit. Proraso verdient altijd een plaats als eerste echte scheerzeep die beviel. De Vergulde Hand heb ik afgezworen en weggepleurt als een pan bami op straat. Mijn favoriete AS is klassieke Floïd. Alhoewel douchegel van Tabac, Tabac zeep en Tabac AS een onweerstaanbare combo is. 

In het dagelijks leven ben ik verkoper en op vrije dagen en het eindejaarsseizoen een slager. Ben van plan om dit fulltime te gaan doen in vrij korte tijd...verklaart misschien de fascinatie voor natscheren met perfect resultaat: mooi klassiek handwerk

Ben hier om te lezen, wie weet te posten en eventueel mee te discussiëren. We gaan het mee maken :) Probeer ik in de tussentijd niet te diep meegezogen te worden in deze rabbithole....

• I like it 4

Welkom op het forum!

Wat de rabbithole betreft, daar kruip je ongetwijfeld een stuk(je) in. De meesten zie je na enige tijd terug te keren naar een kleinere roulatie.
Wat de hoeveelheid scheergerei wel weer enigszins op kan drijven is de ontdekking van scheren met open scheermessen naast de gewone veiligheidsscheermessen 😁

Dank u dank u 😃 Zat te scrollen door het forum en ben vooralsnog een sobere monnik vergeleken met een paar hele fanatieke members...wajoo. 

Blij met ieders welkomstgroet lieve mensen

• I like it 1
  • Haha 1

• 2 weeks later...