Jump to content

Stainless steel razors.

-Danny-

Recommended Posts

Hoi beste heren,

Ik wil m'n razor upgraden zeg maar. Mijn lijstje is geworden waar ik dient uit te kiezen. Ik dacht even iemand met kennis ter zaken om mening of tips te vragen zoals u.

Mijn lijstje is:

-Rockwell 6S
-Rockwell T2 SS
-Rex Envoy
-......

Ik heb geen ruwe huid en geen zware baardgroei.

Wat denken jullie? Ik snap wel dat alles afhangt en wat voor de één meezit hoeft bij de andere niet het geval te zijn. 

• -Danny- changed the title to Stainless steel razors.

Zo veel zielen, zo veel (verschillende) antwoorden. Ik weet niet of je het op prijs stelt, maar ik zou andere alternatieven aandragen. Wordt toch een kwestie van zelf uitproberen en wellicht starten bij de grootste gemene delers. Wellicht ook goed om te melden welk budget je in gedachten hebt en of je modern of vintage zoekt.

Helaas heb ik geen ervaring met de door jou genoemde krabbers…..

• Thanks! 1

Persoonlijk zou ik voor de Razorock Game Changer 0.84P gaan, een goed evenwicht in zowel comfort en efficiëntie en ook de prijs. Ook makkelijk verkrijgbaar in de EU webshops. 

• Agreed 4

Persoonlijk zou ik de Rockwell T2 sowieso niet meenemen in je lijstje. Ik heb te vaak op verschillende natscheerders fora gelezen dat hij (door de relatief dikke kop) slecht onder de neus scheert. In het begin vinden ze dat niet zo heel erg maar na een tijdje zie je ze in de verkoop verschijnen….

Als je geen gevoelige huid en geen zware baardgroei hebt dan kan je alle kanten op. Dan zijn een Karve Overlander, Razorock Gamechanger 0.84 of een Henson AL13 ook goede keuzes. Ze krijgen betere waarderingen dan een Rockwell T2 😉

• Agreed 1
  • Thanks! 1

Ok, als ik dan toch wat moet noemen, zou ik ook de Razorock Gamechanger 84 (of 76) noemen. Hou je van mild (maar wel scheren ;-) ), kun je ook nog denken aan de RR GC 68, maar zeker ook de Tatara Masamune. Hou je van meer mesgevoel, dan kan ik de Rocca, RR Lupo 72 of RR Mamba 70 adviseren.

Enne.... succes met kiezen en uitproberen! Oh ja, had ik al verteld dat voorkeuren kunnen wijzigen door de tijd heen :-D

#nooitklaarmetexperimenteren #blijfteenleukehobby

• Agreed 1
  • Thanks! 1

Ik volg dit topic met belangstelling en zou graag willen weten hoe je aan je drie voorkeuren bent gekomen. 

Zelf zou ik denken; als je je elke dag scheert een zo mild mogelijke krabber. Scheer je je om de zoveel dagen een iets agressievere krabber. 

Ik zou waarschijnlijk de Rockwell 6s kiezen vanwege de extra plaatjes. 

• Thanks! 1

Was het niet zo dat de Rockwells gegoten staal zijn? Gegoten krabbers zijn minder sterk en minder precies gemaakt dan CNC gefreesde krabbers.  Razorock maakt goede ss krabbers die vrij (relatief) goedkoop zijn. Een andere aanrader is de Muhle Rocca; vrij mild maar effectief en ligt goed in de hand. De Alpha Outlaw is ook een aan te raden krabber in dezelfde prijscategorie (± € 100)

• I like it 1
  • Agreed 1
  • Thanks! 1

15 uren geleden, Chrispijn2 zei:

Zou kunnen maar Danny vraagt naar Stainless Steel en noemt Razorock niet. 

Danny geeft duidelijk -…….. aan. Lijkt er op dat hij nog open staat voor andere opties 😉

• Agreed 1

Op 20-2-2024 om 16:31, dhr K zei:

Was het niet zo dat de Rockwells gegoten staal zijn? Gegoten krabbers zijn minder sterk en minder precies gemaakt dan CNC gefreesde krabbers.  Razorock maakt goede ss krabbers die vrij (relatief) goedkoop zijn. Een andere aanrader is de Muhle Rocca; vrij mild maar effectief en ligt goed in de hand. De Alpha Outlaw is ook een aan te raden krabber in dezelfde prijscategorie (± € 100)

Ik heb de 6s en al meerdere malen laten, vallen, gene probleem, ben meer bang voor mijn tegelvloer. De krabber is erg fijn en ik vindt de mogelijkheid de agressiviteit te regleen dmv backplates ook prettig.

De meest soepele krabber die ik tot nu toe heb gebruikt en toch goed glad kan scheren zelf op de meest agressieve stand nog prettig in gebruik!

• I like it 4

Op 21-2-2024 om 08:34, JvdK zei:

Danny geeft duidelijk -…….. aan. Lijkt er op dat hij nog open staat voor andere opties 😉

Je hebt gelijk, dit heb ik over het hoofd gezien. 

Het concept met de extra plaatjes van de Rockwell 6s zou ik nog steeds een goede, veilige keuze vinden. 

• I like it 1
  • Thanks! 1

een slant is een heel ander type krabber. waarin het mes schuin zit. (ik heb dar zelf geen ervaring mee)

een 6S een een "normale" 3 delige krabber. met als bijzonderheid dat iedere "base plate" een andere "gap" grote heeft.

dus 6 verschillende "standen" zeg maar

Bij de 6s de "base plate" omdraaien of verwisselen om van stand te wisselen.

ah het wisselen wist je dus al ik moet beter lezen.

• I like it 1
  • Thanks! 1

Op 20-2-2024 om 06:48, Levi zei:

Persoonlijk zou ik voor de Razorock Game Changer 0.84P gaan, een goed evenwicht in zowel comfort en efficiëntie en ook de prijs. Ook makkelijk verkrijgbaar in de EU webshops. 

GC 0.84p zou agressief zijn. 0.68p is een milde. Deze heb ik helaas misgelopen elders om tweede handse te kopen, was te laat. 

RazoRock BBS zou een betere optie zijn dan GC 0.68p. Zou dat? 

Op 20-2-2024 om 16:18, Chrispijn2 zei:

Ik volg dit topic met belangstelling en zou graag willen weten hoe je aan je drie voorkeuren bent gekomen. 

Zelf zou ik denken; als je je elke dag scheert een zo mild mogelijke krabber. Scheer je je om de zoveel dagen een iets agressievere krabber. 

Ik zou waarschijnlijk de Rockwell 6s kiezen vanwege de extra plaatjes. 

Die keuze heb ik opgesteld aan de hand door vele YouTube shaving reviews te volgen. Ondertussen heb ik Rex Envoy en Rockwell T2SS geskipt van de lijst. Die zou inderdaad te agressief (Rex) en lomp zijn (T2). 

39 minuten geleden, -Danny- zei:

GC 0.84p zou agressief zijn. 0.68p is een milde. Deze heb ik helaas misgelopen elders om tweede handse te kopen, was te laat. 

RazoRock BBS zou een betere optie zijn dan GC 0.68p. Zou dat? 

Razorock maakt geen agressieve GC. Zelfs de 1.05 is best mild. Maar dat is mijn ervaring. Die van jou kan anders zijn. Ikzelf heb me nog nooit geschoren met een BBS of 0.68 dus ik kan je hier geen antwoord op geven. 

• Thanks! 1

GC084p is 1 van mijn favoriete razors

GC076p heb ik ook en is iets milder en veel milder als deze tja ik weet nou niet of mij dat ligt wie weet wanneer je echt elke dag gaat scheren dan wel.

• Thanks! 1

4 uren geleden, koenfucius zei:

Ontgoochelende krabber - ik heb de 0.84 niet meer (te mild voor mij), maar deze leek mij eigenlijk nog minder effectief

Ik denk dt je de 1.05 bedoelt Koen, dat die nog minder is dan de 84? Het staat er nu wellicht wat raar?

Ik heb een Karve plate gehad met een bladegap van 1.05 wat toch net wat te kruidig vond, tuurlijk zijn krabbers niet 1 op 1 vergelijkbaar maar in 1e instantie zal ik dit soort krabbers links laten liggen.

• Agreed 1