Levi Posted February 19 Posted February 19 Blackland Blackbird Gillette Silver Blue Shavemac Wood Immitation 28mm HC&C Round Wall Saponificio Varesino Opuntia Voor mij zijn er twee kleppers voor harde zepen, SV en MdC. Vandaag is het SV Opuntia. Persoonlijk vind ik deze de beste geur uit hun lijn. 15
koenfucius Posted February 19 Posted February 19 TNNSER GEM Personna ApShaveCo Synbad Declaration Grooming Sell Out Nivea sensitive balsem 12
bartje-p Posted February 19 Posted February 19 Dan heb ik de andere topper gebruikt op harde zepen gebied, de MdC. In het formaat van 200 gram is dat ook meteen een pot waar je "U" tegen zegt en die goed is voor jaren plezier. Razorock - Mamba 70 Polsilver - Super Iridium (3) Simpsons - Trafalgar T3 MdC - Nature Williams - Aqua Velva Balea - Men Sensitive 3e keer met deze krabber. Voorlopige conclusie: neigt meer naar de GC 84 dan de 68 qua effectiviteit. Gebeurt wel allemaal uiterst comfortabel. Wel mesgevoel aanwezig, beetje richting de Rocca. Elke scheerbeurt is in ieder geval goed genoeg om het 2 dagen uit te houden! 14
Niek Posted February 19 Posted February 19 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Astra S.S. (blauw) (6) Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: S.V.; Mirto di Sardegna Aftershave: S.V.; Mirto di Sardegna 12
Tati1050 Posted February 19 Posted February 19 SvdD: 19/02/2024 Razor: Schick Injector I2 Eversharp Hydromagic Blade: Schick Injector, 1st use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wood & Spice Cream Soap: Proraso Wood & Spice Cream Balm: Proraso Wood & Spice Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fragrance: Prorazo Wood & Spice EDC Prettige dag! 13
Tjebbe Posted February 19 Posted February 19 Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Zingari the Navigator, Karve Overlander, Feather (3), Zingari recovery splash the Navigator, Aloë Vera-gel. 12
mifi Posted February 19 Posted February 19 SvdD 20240219 Ik trap de harde-zepen-week af met een zeep waarvan ik me weinig kon voorstellen bij de geur, 'Dublin Tweed'. Dat is een stof. Is de geur dan van kleding die van die stof is gemaakt, is die al gedragen en is dat dan voor of na het wassen? Ik ban deze bedachten zo snel mogelijk uit mijn hoofd en houdt mij vast aan de gedachte dat Mama Bear's Soaps een bedrijf in de VS is en dat de vierde generatie Ierse immigranten (?) misschien geen kijk meer hebben op wat ze in Dublin met hun tweed doen. Volgens de site bevinden de liefhebbers zich in gezelschap van een aantal acteurs. De zeep heeft, wat mij betreft, een lekkere, beetje frisse geur, maar niet heel sterk. Ik krijg associaties met een kustlandschap. Het schuim van deze zeep blijft niet lang stabiel, dus ik moest voor iedere gang een beetje laden, maar hij scheert goed. Foto: https://mamabearssoaps.com Krabber: Henson AL13-medium v2 Mesje: Shark Super Chrome (4) Kwast: Omega 10048 Zeep: Mama Bear's Soaps - Dublin Tweed AS: - 13
bartje-p Posted February 19 Posted February 19 @ ChrisVanMeer is het wellicht mogelijk om achteraf nog afbeeldingen toe te voegen aan het oorspronkelijke bericht? 12
ChrisVanMeer Posted February 19 Posted February 19 Ja dat kan al, mits je dit binnen een uur na plaatsing van het bericht doet. 2 1
bartje-p Posted February 19 Posted February 19 2 minuten geleden, ChrisVanMeer zei: Ja dat kan al, mits je dit binnen een uur na plaatsing van het bericht doet. ah kijk wist ik niet... bedankt! 1
Coenetje Posted February 19 Posted February 19 Goedemiddag allen, Het zou geen harde zeep week zijn zonder mijn geliefde Felce Aromatica, het is tenslotte niet voor niets mijn "desert island" keuze qua zeep 👌 ook blijft de rocket flare tip één van de beste vintage Gillette krabbers! Al met al een uitstekend begin van de week Gillette rocket flare tip Gillette Platinum #3 DD Cosmetics 30mm G7 Saponificio Varesino "Felce Aromatica" zeep en A.S.B. 14
dhr K Posted February 19 Posted February 19 Schuckar 5/8 Omega 6210 3P pre GFT Limes Arko ASB Guerlain Mouchoir de Monsieur EDT Niet echt een goede keuze voor harde zeep week. Die week begint dan voor mij morgen.....😇 10 1
Julyan Posted February 19 Posted February 19 Lambda Athena (insert broken record...) Rapira Platinum Lux Simpson M6 LE TSN 2014 Manchurian MdC Rose (toch nog een beetje valentijn ) Witchazel & Baume ASB kwast - warm water gezicht en mes - koud water 13
Magic666 Posted February 19 Posted February 19 Harde zeep week... hmm.... niet echte harde zepen meer dus dan maar een nieuwe Preshave: MdC Zeep: A&E's Amaretto Di Saronno Bowl: unpolished van HC&C Kwast: ShaSoc 2023 Krabber: Masamune van Tatara Mesje: Voskhod AS: Floïd Mentolado vigoroso ASB: The ritual of Samurai basil&ginseng Prima zeep ook, iets minder water nodig dan de pistachio voor mijn gevoel. En dan de Voskhod.... eenmalig. Alhoewel de AS niet heel veel melde merkte ik wel dat de Voskhod het niet fijn vind in de Masamune. Wel een prima beurt in 3 passes 11
UnShaven Posted February 19 Posted February 19 Razor: Merkur Progress Blade: Willy’s Soap: Cella Crema da Barba Brush: Omega shaving brush s-brush fiber Aftershave: Cien X-Bolt Aftershave: Chen aftershave balm Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN 11
Levi Posted February 20 Author Posted February 20 Blackland Blackbird Gillette Silver Blue Chisel & Hound Molten G5A 26mm HC&C Straight Wall Martin de Candre Original Osma Baume De Original van MdC blijft voor mij de fijnste geur, ik heb ze allemaal geprobeerd uitgezonderd de rozengeur. De kwaliteit en de prestaties zijn dan ook fenomenaal. Met een slag van de pols meteen een pot vol en het schuim voelt aan als fluweel. Wat zou het leuk zijn mochten ze ook hun lijn in een aftershave hebben. Dat mis ik wel. 12 1
koenfucius Posted February 20 Posted February 20 Shield GEM aluminium GEM Personna Alpha Rubberset 400 Tribute Martin de Candre Original Nivea sensitive balsem 12
JvdK Posted February 20 Posted February 20 Scheerbeurt 037/2024 Krabber: Blackland Blackbird DE-mesje: Gillette Nacet, (5) Scheerkwast: Oumo Warhammer ST-1 (ShaSoc) Scheerzeep: Saponificio Varesino 70th Anniversary Scheerkom: Goodfellas Smile hout Voor het scheren: Warm Water Na het scheren: Koud Water Aftershave: Saponificio Varesino 70th Anniversary 11
Niek Posted February 20 Posted February 20 Krabber: Henson; AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Astra S.S. (blauw) (7) Kwast: Simpson; Trafalgar T3 Scheerzeep: S.V.; Felce Aromatica Aftershave: Nivea; Sensitive balsem 9
Tjebbe Posted February 20 Posted February 20 Omega Evo, Kepkinh Ares, Paradigm Ti2, Dorco Prime Platinum (1), Kepkinh Ares aftershave splash, Aloë Vera-gel. 9
Tati1050 Posted February 20 Posted February 20 SvdD: 20/02/2024 Razor: Blackland Vector Blade: Schick Proline P-30 SE, 9th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Martin De Candre Huile Végétale - Camomille et Citron Oil Soap: Martin De Candre Original Puck Aftershave: Tabac Original Craftsman Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water DFS. Prettige dag gewenst! 8
mifi Posted February 20 Posted February 20 SvdD 20240220 De eerste keer dat ik de scheerzeep van Tabac Original genoemd wag, was op dit forum. Het is al een hele tijd geleden. Als ik het me goed herinner, was het @ dhr K die verslag deed van een scheerbeurt met deze zeep. Ik was toen gevoelig voor de producten die mijn opa en mijn vader gekend hebben en daar hoort Tabac Original bij. Deze zeep wordt al gemaakt sinds 1959. Bedankt voor de tip. Foto: tabac.de Ik hoop dat mensen die nog niet lang nat scheren, deze zeep een kans zullen geven, want hij scheert geweldig. Hij schuimt fantastisch en zorgt voor een comfortabele scheerbeurt. Ik vond de Pitralon Classic er bij passen als after shave. Die wordt al gemaakt sinds 1927. Verkwikkend; hij werkt als een soort vlugzout onder de neus. Lekker fris. Mijn modernismen zaten vandaag in de krabber en het mesje. De rest was al lang succesvol. Krabber: Henson AL13-medium v2 Mesje: Shark Super Chrome (5) Kwast: Omega 10048 varkenshaar Zeep: Tabac Original AS: Pitralon classic 10
dhr K Posted February 20 Posted February 20 Executive shaving Outlaw feather (2) Shaving society kwast Proraso wit pre SV Dolomiti LV Atman xaman ASB Byredo Bobliotheque EDP Beste @ mifi , dank voor het compliment maar je bent abuis. Ik heb nog nooit Tabac (de scheerzeep dan) in huis gehad. Wellicht komt het er eens een keer van 8 1
Tjoolder Posted February 20 Posted February 20 Bij deze, een mega originele scheerzeep, komt hier op het forum bijna nooit voorbij. 🤔🤔 Het gaat namelijk over een SV zeep. Vind dit een top zeep, de geur van deze tundra blijft niet zo heel lang hangen. De felce aromatico(a) komt bij mij laat op de dag nog eens boven. Voor de rest het Delhaize mes met de razorock slant doet zijn werk. Bbs maar na een tijd toch een licht branderig gevoel. Prettige avond nog iedereen! 10
mifi Posted February 20 Posted February 20 2 hours ago, dhr K said: Beste @ mifi , dank voor het compliment maar je bent abuis. Ik heb nog nooit Tabac (de scheerzeep dan) in huis gehad. Misschien was het @ Tati1050 dan. Hoe het ook is, ik ben zeer tevreden over de Tabac Original. Het is een harde zeep, dus hij past uitstekend in het thema van deze week. 3 1
Recommended Posts