Jump to content

Recommended Posts

Posted

Via de zoekfunctie hier even gecheckt op ervaringen, maar vrijwel niets gevonden. Blijkbaar ook niet zo makkelijk te verkrijgen in de Lage Landen. Dus…
Heeft iemand ervaringen met de Mitchell’s Wool Fat zeep? Ik vroeg me af : is het een harde zeep of een cream? En hoe is de geur? En de scheerkwaliteiten?

Ik zou deze zeep wel eens willen proberen, maar sommige commentaren op (vooral Engelse) fora doen me een beetje twijfelen. Dus alle ervaringen ermee hier van harte welkom!

• I like it 2
Posted

Ik heb er geen eigen ervaringen mee maar weet wel het een harde zeep is. De scheereigenschappen schijnen erg goed te zijn. Het probleem met MWF is dat hordes natscheerders nogal problemen hebben om er een prettig scheerschuim van te maken. Over de geur kan ik dus niets zeggen.

De truc is om, net als bij tripple milled zepen, wat heet water op de zeep te gieten en dat even te laten weken. Het oppervlak van de zeep wordt dan wat zachter. De kwast is dan beter te laden. Het water van de zeep niet weggooien maar in je scheerkom gieten en, zoveel als nodig, gebruiken bij het maken van je scheerschuim.

• I like it 3
  • Agreed 1
  • Thanks! 1
Posted

Staat ook al een poos op mijn verlanglijstje, maar tot nu toe nog niet gekozen. Geen eigen ervaring dus, maar wel veel gelezen wat @ JvdK zegt!

Posted

IK heb het ook nooit gebruikt. Dus alleen van horen zeggen/ lezen.. Het is in principe geurloos en echte wolvet dus moet het een beetje aan de muffe kant zijn.... Veel discussie over hoe een goede scheerschuim te krijgen en ik lees ook regelmatig dat men de kwaliteitscontrole niet vertrouwd. sommige zepen zijn dan onmogelijk op te schuimen.  Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die vinden dat het de beste zeep aller tijden is. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Het heeft mij mede hierdoor nooit aangetrokken. Ik ben wel benieuwd naar je ev. ervaringen ermee

• I like it 2
  • Agreed 1
Posted

ik heb MWF in de oude versie, met talg (tallow).  Geen enkel probleem om op te schuimen. Inderdaad nagenoeg geurloos.  Degelijk, zonder meer.  In feite vind ik dan Haslinger Schafmilch (zowel oude als nieuwe versie) nog een tikkeltje beter - schuimt nog iets makkelijker op en gevoel na het scheren lijkt mij iets beter, maar zoals steeds UEKAZ.

Mijn laatste hier besteld en toen was dat nog steeds de versie met talg - https://www.dutchshavingshop.nl/scheerproducten/scheerzeep

• I like it 3
  • Agreed 1
Posted

Mijn ervaringen met MWF zijn helaas niet al te positief, wat ik ook probeerde ik kreeg er maar geen degelijk werkbaar scheerschuim van, geloof me als ik zeg dat ik vanalles heb geprobeerd. Mocht je een harde scheerzeep willen proberen dan kan ik absoluut Haslinger of Lea aanbevelen!

• I like it 3
  • Thanks! 1
Posted

Tijden geleden gehad, de keramische pot vond ik wel leuk.

De zeep vond ik niet bijzonder... prima schuim, maar de grandioze scheereigenschappen waar zo over gesproken werd vooral op de Amerikaanse fora, vond ik nogal tegenvallen.. UEKAZ!

• I like it 3
  • Agreed 1
  • Thanks! 1
Posted

Ik heb MWF al jaren en het raakt niet op. Ik vind het zelf een goede geurloze zeep. Hij verzorgt goed. Je leest weleens dat hij moeilijk opschuimt, maar ik heb daar nooit problemen mee gehad.  Dus wat mij betreft een aanrader. 

• I like it 4
  • Thanks! 1
Posted

ik zou niet zeggen dat het geurloos is maar het heeft geen uitgesproken geur.
ik houd van een stevig dik schuim. een erfenis van jaren met spuitbussen scheerschuim (en gel) scheren.
wat me met MdC, Hasslinger e.d. in een handomdraai lukt is me met MWF nog nooit echt gelukt. het blijft altijd een  naar mijn smaak te "licht" "foamy" schuim.
Misschien moet ik meer geduld hebben met opschuimen maar als ik een andere zeep heb waar ik geen moeite hoef te doen is de keuze snel gemaakt.

het effect van de Lanoline merk ik wel degelijk en is voor mij sterker dan bij andere zepen met Lanoline zoals Haslinger en Sterling.

Maar zoals altijd YMMV

• I like it 4