Levi Posted January 29 Posted January 29 https://m.youtube.com/watch?v=lNi2DR8zkNY&pp=ygUlRG91YmxlIGVkZ2UgYmxhZGVzIG1vdmluZyBmcm9tIHJ1c3NpYQ%3D%3D Interessant filmpje betreffend enkele Russische DE mesjes die ergens anders zullen geproduceerd worden. 4
sandorfi Posted January 29 Posted January 29 Ai, veel van mijn favoriete blades worden dus een vraagteken....... 1
bartje-p Posted January 30 Posted January 30 Op een Amerikaans forum lees ik al dat bijv de Astra groen uit India nog beter worden ervaren dan die uit Rusland. Er is mogelijk dus nog geen man overboord.
mifi Posted January 30 Posted January 30 3 hours ago, bartje-p said: Op een Amerikaans forum lees ik al dat bijv de Astra groen uit India nog beter worden ervaren dan die uit Rusland. Er is mogelijk dus nog geen man overboord. Oh dat is heel interessant. Ik hoop dat het waar is en dat het zo blijft. 1
mifi Posted January 30 Posted January 30 13 hours ago, sandorfi said: Ai, veel van mijn favoriete blades worden dus een vraagteken....... We moeten weer opnieuw alle soorten langs om te gaan testen wat we ervan vinden. Leuk toch? Ik vind het interessant, denk ik. 1
Levi Posted January 30 Author Posted January 30 1 uur geleden, mifi zei: Oh dat is heel interessant. Ik hoop dat het waar is en dat het zo blijft. Morgen komt een pakketje toe met Astra SP mesjes geproduceerd in India, volgende week testen 😉 3 1
mifi Posted January 30 Posted January 30 3 hours ago, Levi said: Morgen komt een pakketje toe met Astra SP mesjes geproduceerd in India, volgende week testen 😉 Ondertussen zag ik deze review: https://youtu.be/qZ7wbEwJjGI Astra Sint-Petersburg versus Astra India. 1
mifi Posted January 30 Posted January 30 Het gaat hier om mesjes onder de merken: Astra Superior Platinum (en Superior Stainless volgt neem ik aan) Gillette Platinum Gillette Silver Blue Stainless Gillette Nacet Gillette 7'o clock Sharp Edge (geel) Gillette 7'o clock Super Stainless (groen) Gillette Perma-sharp Rapira Super Stainless Rapira Platinum Lux Sputnik teflon coated Voskhod teflon coated 1
Chrispijn2 Posted February 9 Posted February 9 Voskhod, Rapira en Lada komen uit een andere fabriek en hebben niets met Gillette/P&G st.Petersburg te maken. Ik denk daarom dat deze mesjes niet in een ander land gemaakt gaan worden. Wel denk ik dat deze mesjes via een grijze route toch op de markt komen in Europa. 4 1
Julyan Posted February 12 Posted February 12 het lijkt inderdaad correct te zijn dat rapira een andere fabriek is in Moscow en niets met P&G te maken heeft. hoogstens de boycot op Russische producten kan het lastig maken 1 1
JvdK Posted February 13 Posted February 13 Ik denk dat de Voskod, Rapira en Lada mesjes gewoon via Turkije verkrijgbaar blijven. Ze zullen waarschijnlijk wel wat duurder worden 😉 1
Chrispijn2 Posted February 13 Posted February 13 Het positieve hieraan is dat de mesjes consistent blijven in kwaliteit en karakter. Als de speciale militaire operatie in Oekraïne is afgelopen -hoe eerder, hoe beter- heb je gewoon nog de oude vertrouwde scheermesjes. Zouden de mesjes in een andere fabriek geproduceerd gaan worden schijnen ze niet hetzelfde te blijven. Althans, dat is de ervaring die ik lees op een VS-scheerforum. (Daar zitten wel veel haarklovers, zou je daar schrijven dat je Italiaanse scheerzeep het beste kunt opschuimen met San Pellegrino flessenwater zullen ze je nog geloven ook) 1 2
JvdK Posted February 13 Posted February 13 Amerikanen blijven bijzonder en persoonlijk mag ik ze wel. Begrijpen is soms een ander verhaal. Als ze in Nederland zijn vertrouwen ze ons kraanwater niet omdat het niet tot 4 graden Celsius is gekoeld. Levensgevaarlijk, je zou er ernstig ziek van kunnen worden. Ze springen echter zonder nadenken in de Amstel om een stukje te gaan zwemmen…… 5
Guest Posted March 23 Posted March 23 (edited) Ik heb de nieuwe Astra superior stainless blades uit India gevonden en zal ze vergelijken met de Russische Astra, ik heb nog een pakje over. Helaas ben ik op dit moment de Treet carbon messen, de Bengaalse Sharp Stainless en de Egyptische Asco aan het evalueren, dus moet ik wachten tot volgende maand om ze te gebruiken. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn evaluaties. Als de Indiase mesjes agressiever op mijn huid blijken te zijn dan de Russische, dan zal ik een voorraadje van die laatste inslaan. Ik heb al contact opgenomen met de verkoper, hij zegt dat hij nog 10 dozen mesjes heeft liggen van diegene die nog in Rusland worden gemaakt voor honderd en hij zou me er drie of vier verkopen voor zes euro per doos. Edited March 23 by Barbarancio
Guest Posted March 23 Posted March 23 (edited) Op 9-2-2024 om 17:00, Chrispijn2 zei: Voskhod, Rapira en Lada komen uit een andere fabriek en hebben niets met Gillette/P&G st.Petersburg te maken. Ik denk daarom dat deze mesjes niet in een ander land gemaakt gaan worden. Wel denk ik dat deze mesjes via een grijze route toch op de markt komen in Europa. Dat klopt. Voskhod, Ladas en alle Rapiras worden in Rusland gemaakt door het Russische bedrijf Mostochlegmasch. Vóór 1991 werden Gillettes in Rusland 'gekopieerd' door Mostochlegmash, een fabriek in Moskou die in 1903 haar die in 1903 begon met het produceren van platina naalden voor naaimachines. Met de grondstoffen en technologie geschikte, begon het in 1933 met de productie van de scheermesjes die velen kennen als Rapira. Het produceert momenteel verschillende scheermesjes. Voskhod en zijn de ruwe roestvrije met Teflon coating alleen; Rapira Classic, Rapira Swedish Supersteel en Ladas hebben een teflon- en chroomcoating; Rapira Platinum Lux hebben met platina behandeld draad wat hun duurzaamheid verhoogt. Van een must-have alternatief voor Russen zijn ze een levensvatbaar economisch alternatief geworden voor Russische Gillettes. Uitstekende klingen, het is jammer dat Voshkod en Ladas momenteel niet te vinden zijn, behalve tegen zeer hoge prijzen. Edited March 23 by Barbarancio
Chrispijn2 Posted March 26 Posted March 26 Op 23-3-2024 om 11:15, Barbarancio zei: Uitstekende klingen, het is jammer dat Voshkod en Ladas momenteel niet te vinden zijn, behalve tegen zeer hoge prijzen. Wat ook onhandig is, is dat we op de verschillende fora alleen subjectieve informatie posten, onze eigen ervaringen met een specifiek mesje in een specifieke krabber. Hierdoor is het niet te doen om een goed alternatief te vinden voor de Voshkod en Ladas. Gewoon maar veel mesjes proberen en hopen dat er iets goeds tussen zit. Selecteren kan vrijwel niet en dit vind ik jammer. Het zou mooi zijn als je zou weten waarom bijvoorbeeld Voshkod een specifiek karakter heeft, dikte, materiaal, slijphoek enz. en vervolgens een mesje kunt kiezen die eigenschappen heeft die daar dichtbij zitten.
JvdK Posted March 26 Posted March 26 Die website’s zijn er wel en zijn hier zelfs wel eens op het forum genoemd (door @ bartje-p of @ Martijn ?).
Guest Posted March 27 Posted March 27 (edited) 21 uren geleden, Chrispijn2 zei: Wat ook onhandig is, is dat we op de verschillende fora alleen subjectieve informatie posten, onze eigen ervaringen met een specifiek mesje in een specifieke krabber. Hierdoor is het niet te doen om een goed alternatief te vinden voor de Voshkod en Ladas. Gewoon maar veel mesjes proberen en hopen dat er iets goeds tussen zit. Selecteren kan vrijwel niet en dit vind ik jammer. Het zou mooi zijn als je zou weten waarom bijvoorbeeld Voshkod een specifiek karakter heeft, dikte, materiaal, slijphoek enz. en vervolgens een mesje kunt kiezen die eigenschappen heeft die daar dichtbij zitten. Goedemorgen. Ik heb de Voshkod en Ladas geprobeerd en het zijn erg goede mesjes, ik weet niet of je ze in Nederland nog kunt vinden. Op de Italiaanse amazon site vond ik een pakje met 100 Voskhod mesjes maar dat is met ongeveer tweeëntwintig euro een hoge prijs. Het zijn erg goede mesjes die het waard zijn, maar voor die prijs zijn er ook goede alternatieven zoals de Koreaanse Dorco Titan en ST301 en Treet King mesjes die minder kosten maar wel erg goed zijn. Dan ja, het is allemaal erg subjectief. Edited March 27 by Barbarancio
Guest Posted March 27 Posted March 27 19 uren geleden, JvdK zei: Questi siti esistono e sono stati anche menzionati qui sul forum (da@ bartje-p O@Martijn ?). Bedoel je de Razor blade club site waar je losse mesjes kunt kopen? Die heb je toch zeker al op het forum vermeld? Sorry als ik van het onderwerp afdwaal omdat de vertaling niet goed is en ik je berichten niet goed interpreteer.
Chrispijn2 Posted March 29 Posted March 29 Op 27-3-2024 om 09:58, Barbarancio zei: Op de Italiaanse amazon site vond ik een pakje met 100 Voskhod mesjes maar dat is met ongeveer tweeëntwintig euro een hoge prijs. Je kunt de website van Rasoigoodfellas.eu in de gaten houden. Daar heb ik pas nog Rapira Platinum Lux besteld voor een klein prijsje. Je kunt ook een mail naar jezelf laten sturen als de Voskhod weer op voorraad is. Je moet er snel bij zijn heb ik gemerkt. Ik denk dat via het grijze circuit er af en toe een partij Russische mesjes vrijkomt.
Guest Posted March 30 Posted March 30 (edited) Goedenavond. Ik hou niet van Rapira Platinum Lux, ik geef de voorkeur aan Voskhods. Ik vind de gewone Rapira Stainless echter ook niet slecht. Ik denk dat Rapira Stainless ik ze bij de Turkse winkel ga kopen voor een goede prijs met andere merken messen. Ik weet niet of je het al weet of de link naar de winkel kunt delen, als het mogelijk is zal ik dat doen Edited March 30 by Barbarancio
Chrispijn2 Posted March 30 Posted March 30 Ik had het ook over Voskhod maar het betreft natuurlijk alle mesjes van Mostochlegmash. Hier de link: https://www.rasoigoodfellas.eu/product/100-double-edge-razor-blades-voskhod/ Daar je e-mailadres invullen en je krijgt een melding als er weer voorraad is. 2
Guest Posted April 1 Posted April 1 (edited) @ Chrispijn2 Bedankt voor je verslag. Zoals je kunt zien op de link die je hebt geplaatst, zijn de Voshkod messen ook uitverkocht in die winkel. Ik heb mijn e-mailadres ingevuld om nieuws en updates te ontvangen over wanneer ze weer verkrijgbaar zijn. Ik heb echter onlangs ontdekt dat het pakket van honderd Voshkod-mesjes op het Italiaanse Amazon te vinden is voor tweeëntwintig euro. Waar je ze ook kunt vinden ze zijn goedkoop, maar ze zijn uitverkocht en je moet lang wachten voordat ze weer verkrijgbaar zijn. Rapira super roestvrije mesjes zijn te vinden op de Turkse site razorsus.com voor een goede prijs voor het blok. Edited April 1 by Barbarancio
Recommended Posts