Ga naar inhoud
timmert26

vidyut supermax super stainless

Aanbevolen reacties

Bij mij werken deze mesjes prima. Is wel een oude verpakking, dus ik weet niet of er kwaliteitsverschil in zit tov de nieuwe verpakking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij werken deze mesjes prima. Is wel een oude verpakking, dus ik weet niet of er kwaliteitsverschil in zit tov de nieuwe verpakking.

Die ik heb zijn dezelfde als te zien op de eerste foto van Thorical op de eerste pagina van dit draadje.

Mocht het tweede en/of eventueel derde mesje mij net zo slecht bevallen als het eerste dan mag je ze van me hebben Marco.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, die ja. Van die oranje weet ik niet hoe ze scheren. Ik heb van SuperMax ook nog super platinum liggen, maar die heb ik nog niet geprobeerd. (Of was het nou andersom en had ik deze nog niet geprobeerd? :o )

Ik heb ook nog een pakje van de tweede foto van Thorical en ook nog een andere platinum dus.

Ook nog niet geprobeerd.

Te veel verschillende SuperMax als je het mij vraagt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nu 2x een Super Platinum in de krabber gehad en die hielden (wat mij betreft) er na 2 beurten al mee op. Daarna een keer een Super Stainless uit de blauwe verpakking (foto 1 Thorical) waar ik 5 beurten mee gedaan heb. Nog niet geprobeerd maar wel op voorraad: Stainless in blauw oranje verpakking en Super Stainless Blue (5 stuks verpakking). Naast een variant in bruin/beige verpakking met als merknaam Vidyut zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf twee soorten Supermax geprobeerd. Nooit meer! Alsof je je probeert te scheren met een botte hark. Hoewel het volgens mij daarmee zelfs beter gaat als met deze mesjes ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er ook twee soorten geprobeerd en heb ze nog steeds.De stainless in de Oranje-blauw doos 10st en de 'Platinum'

Toen ik een tijd terug op de markt de 'stainless' kocht, kon ik me daarmee 3x scheren.De 'Platinum' scheerde erg soepel en goed, en hield het 4x vol.

Eigenlijk vind ik ze niet onder doen voor bijvoorbeeld de 'Merkur' of een 'Shark ss'

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Had al een Supermax platinum geprobeerd en ging redelijk maar niet geweldig. Gisteren vidyut Supermax Stainless geprobeerd en veel nicks en irritatie, ben benieuwd of 2e scheerbeurt beter wordt. Nog niet blauw oranje geprobeerd die ik vorige week voor 1€ vond (10 mesjes). Weet iemand het verschil tussen deze twee?

15813479436_8005deb24f.jpg

P_20141121_000101 por João Carlos Soares, no Flickr

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SuperMaxSuperStainless.jpg.723d17ce610904b39f21d07db136754a.jpg

Er zit een groot verschil tussen de diverse Super Max-en. Een aantal heb ik al geprobeerd en vond ik matig tot slecht. Echter dat is al zo lang geleden, dat ik me er eerst nog eens mee wil scheren, voor ik me er hier een mening over toe sta. Met de Super-Max_Super stainless heb ik me echter eind december nog geschoren en ligt dat nog goed in de herinnering. Met deze heb ik er een getroffen, waarmee je je redelijk kan scheren, maar dat is het dan ook wel. Ongeveer vergelijkbaar met een Derby wat mij betreft. Krijgt dan ook de kwalificatie:

ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Kopen: nee

Onderstaand de ervaring per gebruikte krabber.

1-Ofschoon ik zo langzamerhand zeer sceptisch ben over Super-Max mesjes, had ik een goede ervaring.

Nieuw mesje in de Slim op 6. Deze combi doet het uitstekend. WTG>ATG>XTG DFS BBS. Zo kan die wel weer. Nu afwachten hoelang dit mesje het volhoudt en presteert in de volgende krabbers.

2-Prima prestatie van het mesje.

In de redelijk agressieve Pearl OC TTO was de baard in een mum eraf.

3-Mesje houd vol.

In de adjustable op 6 weer prima geschoren. Moet ik deels mijn mening over Super-Max herzien?

4-Voelt voor mij ongeveer niveau Derby. Daar doe ik 5x mee en heb dan redelijke scheerbeurten, niet bijzonder.Inmiddels 4 goede beurten en een 5e komt er aan.

In de L6 ging het vanmorgen zacht en soepel.

5-Mijn 5 norm is weer gehaald en er zit zeker nog een 6e keer in.

In de Pearl weer moeiteloos geschoren. Lijkt dat dit mesje in de wat agressievere krabber beter presteert. Of kom ik er langzaam achter, dat ik het beter met een wat agressievere kan.

6- 6x is het einde van het mesje.

In de R41 was de Super-Max behoorlijk trekkerig. Ergo spaarpot. Ondanks dat geen branderigheid en toch een BBS.

Naar index Harkos

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb er (nog) geen ervaring mee, maar het is het goedkoopste mesje dat ik tot nu toe heb gezien. € 6,50 per 200! Moet je wel gelijk 80 pakken kopen... 16.000 mesjes daar zou ik mee doen tot mijn ehhh 300 ste. Nee, dat gaat hem niet worden. Wil graag ook wat anders proberen. Wellicht iets voor een inkoopactie voor de liefhebbers?

http://www.europowerbv.nl/index.php/supermax-plat-20-10.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vond ze beide erg matig. 1 a 2 scheerbeurten wat mij betreft en dan vind ik het welletjes. Koop ik dus niet meer.

Effe offtopic maarruh is dat europower b.v. een groothandel en verkopen die ook aan particulieren? Weet iemand dat? Arko voor 0,78 € ... is niet verkeerd :-) Al ben ik voor de komende jaren al voorzien van dat zeepje (heb 6 stuks liggen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vond ze beide erg matig. 1 a 2 scheerbeurten wat mij betreft en dan vind ik het welletjes. Koop ik dus niet meer.

Effe offtopic maarruh is dat europower b.v. een groothandel en verkopen die ook aan particulieren? Weet iemand dat? Arko voor 0,78 € ... is niet verkeerd :-) Al ben ik voor de komende jaren al voorzien van dat zeepje (heb 6 stuks liggen).

Volgens hun algemene voorwaarden leveren ze aan consumenten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens hun algemene voorwaarden leveren ze aan consumenten

Bedankt. Da's mooi, heb familie in Gouda en Den Haag wonen dus als ik 'ns groot wil inslaan kan dit adresje van pas komen :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Let wel even op dat prijzen op de website van europower excl. BTW zijn. ;)

En dat minimum bestelhoeveelheden van toepassing kunnen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Let wel even op dat prijzen op de website van europower excl. BTW zijn. ;)

En dat minimum bestelhoeveelheden van toepassing kunnen zijn.

Bedankt, dat het ex. BTW is was me nog niet opgevallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al eerder ervaringen met de Super-Max Super Stainless beschreven. Destijds was ik nog wel wat te spreken over dit mesje, maar dat is er niet beter op geworden. Na het proberen van veel mesjes, moet ik mijn bevinding naar beneden bij stellen. Super-Max alle soorten verdwijnen in de doos nooit meer gebruiken voor iets anders dan brood inkepen en verf krabben. Dit mesje heeft krap aan 5 beurten gedaan, waarvan de laatste 2 zeker niet super. Bij een gemiddelde van 5,5 en een beoordeling als volgt: voldoende. Goedkoop en daardoor acceptabel. Weer kopen: nee. *, wil ik het maar laten.

P_M_SuperMaxSuperStainless.jpg.f8068a0e050af20dc354414e3d28cb7f.jpg
1- Krabber: Merkur 510 Progress
Het mesje voor de 2e x in gebruik. De vorige was 19-12- 2014 al weer ruim 3 jaar geleden. Ooit kwam ik tot de conclusie, dat Super-Max niet wat is, maar dat deze als de beste uit de bus kwam. 6 beurten destijds. Eens zien hoever ik nu kom. De 1e x was in elk geval niet verkeerd. Nu niet direct naar de markt hollen, waar ze waarschijnlijk bij een allochtone drogisterij koopman liggen, want zo geweldig is het nou ook weer niet.
Pak ook deze ronde nog niet gebruikte krabbers met de mesjes en dat is vanmorgen de Progress 510. Best aardige combi. Begonnen op standje 3 tijdens de 2e ronde naar 4 en daarmee de beurt afgewerkt.

2- Krabber: Above The Tie S2
De Super-Max gedraagt zich als te verwachten. Middelmatig, maar goed genoeg om netjes mee te scheren.
In de ATT S2 een prima combi, die met enige aandacht in 3 rondjes mooi glad scheert, maar goed is ook nog maar de 2e x dat ik het mesje gebruik.

3- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable
Het mesje scheert wel aardig maar niet echt mooi diep.
In de Fat Boy op 6 vlot de baard er af, geen BBS, maar wel behoorlijk. Morgen maar eens zien hoe de staat van het mesje is, maar bevestigt langzaam weer mijn beeld van Super-Max, middelmaat hooguit.

4- Krabber: Windrose D-04 RVS greep
Het mesje doet vanmorgen dan ook weer redelijk goed zijn werk. Netjes glad geschoren maar niet echt BBS en effectief.
In de Windrose, een Lord L6 en R89 kloon, met een stevig RVS greepje, voldoende snit om glad te scheren, maar iet dat perfecte. Morgen denk ik de laatste keer. Het vorige mesje vergeleek ik me de Derby Extra en deze is zeker niet beter, waarmee mijn conclusie van de vorige keer wordt bevestigd.

5- Krabber: Gillette Tech Fat Handle
Het mesje was gewoon aan zijn eind. Deze verdween na de 2e ronde in de spaarpot en heb ik de beurt afgemaakt met de Feather AC Dx kamisori. Mooi glad, maar mijn opinie betreffende Super-Max is er mee versterkt, niet best. Komt niet verder dan niveau Derby, 5,5 scheerbeurten gemiddeld.
In de Gillette Tech kop, waarmee ik normaal comfortabel scheer, was het gewoon krassen met weinig resultaat. Uiteindelijk wel een prettige scheerbeurt, maar niet superglad en dat volledig aan het mesje.

Naar eerder gebruikte Super-Max Super Stainless

Naar index Harkos

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Terecht afgeschreven Harrie vooral wetende dat voor hetzelfde geld er wel fijne mesjes te verkrijgen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier ook geen fan van deze mesjes. Ooit een doosje bij de aankoop van een krabber bijgekregen en er 2 van geprobeerd. De rest de vuilnisbak ingegooid.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog 27 mesjes uit de Vidyut stal in huis. Ooit gaan ze op, maar waarin, waarmee en waarvoor, weet ik nog niet.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snowmiss schreef 54 minuten geleden:

Ik heb nog 27 mesjes uit de Vidyut stal in huis. Ooit gaan ze op, maar waarin, waarmee en waarvoor, weet ik nog niet.......

Verfkrabber is dat niks ? 

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.