timmert26 Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 voor 1,95 een pakje van 10 vidyut supermax super stainless gekocht, heeft iemand hier ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 nog nooit van gehoord, hopelijk bevallen ze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 Ik ben nog niet ervaren genoeg om ze in een hokje te kunnen plaatsen, maar op mijn hals trekken ze. Dunne huid, stugge haren die alle kanten opgroeien. Al met al weer wat irritatie, de astra, derby, supermax super stainless en rimei 'trekken' allen, vooral op mijn hals. De supermax is zeker scherper/beter dan Derby! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Misschien is het handig als je een foto van de verpakking plaatst. Ik heb wel meer soorten vidyut hier voorbij zien komen. Wie weet helpt dat je wat beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Supermax Super Stainless van Vidyut zijn er in enorm veel verpakkingen. Super goedkope mesje, je kunt er 200 kopen voor de prijs van 100 Derby's. Veelal aangeschreven als een waardeloos mesje. Ik heb ze geprobeerd en het zijn niet mijn favoriete mesjes, maar heel erg slecht ook niet. Ik ben benieuwd hoe jij ze vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 [/url] Dit is de verpakking. Ik ben nog niet ervaren genoeg om ze in een hokje te kunnen plaatsen, maar op mijn hals trekken ze. Dunne huid, stugge haren die alle kanten opgroeien. Al met al weer wat irritatie, de astra, derby, supermax super stainless en rimei 'trekken' allen, vooral op mijn hals. De supermax is zeker scherper/beter dan Derby! Moet het ideale mes toch nog vinden! Scherp maar wel mild... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 De supermax Super stainless heb ik hier in de straat voor een euro voor een pakje van 10 gekocht. Ik werd er niet blij van. De Supermax Platinum waren al een hele verbetering maar al weer 5 voor een euro En ik ben erin gestonken ik heb een pak Supermax Bleu Diamond gekocht voor negen euro incl shipping Niet beter dan een Derby of Dorco mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 ja nu ik de verpakking zie, deze heb ik in het verleden gehad, vond het maar niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkverhaar Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Ik vind ze wel OK - en dat was destijds ook het gemiddelde oordeel op het UK forum (the shaving room), met wat variatie. Ik heb er toen een flinke voorraad van ingeslagen, en daar heb ik nog steeds geen spijt van. Het zijn zeker niet de allerbeste mesjes die ik ooit gebruik heb, maar de prijs EN verkrijgbaarheid maken het m.i. een goede keus. Destijds iig, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Ik heb ze jarenlang gebruikt omdat dat de enige waren die ik kon vinden, werden op de markt verkocht. Had er altijd problemen mee dat vooral de eerste keer scheren een hoop irritatie gaf, dat was dan weer de reden om er veel te lang mee door te gaan wat weer nieuwe irritatie gaf. Wat een rotdingen... Toen kwam ik erachter dat de Hema ook gewoon mesjes verkocht en die bevielen vele malen beter, gewoon vanaf het begin zonder irritatie. Tegenwoordig met het internet gelukkig een heel uitgebreide keuze en die supermax dingen komen er bij mij niet meer in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Deze zaten in mijn sampleplack toen ik begon met DE scheren, ik ben er nooit een fan van geweest of geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Die heb ik wel geprobeerd maar vond het niks. Als je ze wel fijn vindt; in bulk zijn ze rond de $3/100 te krijgen.... Er is ook een geel/groene stainless variant die al beter is maar de Supermax mesjes worden imo pas iets vanaf de Platinum versie. En dan nog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 ik heb het mesje nu toevallig in een krabber zitten en ik moet zeggen dat het me aardig meevalt. maar zeker geen topper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 ik heb het mesje nu toevallig in een krabber zitten en ik moet zeggen dat het me aardig meevalt.maar zeker geen topper. ik vond ze echt niet fijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 ik heb me vandaag voor een vierde keer prima geschoren met de supermax ss. er is toch maar een supermax? of is er nog een merk wat supermax maakt? vreemd dat het mesje zo slecht gevonden wordt, terwijl ik me er veel lekkerder mee scheer dan een astra bijvoorbeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 ik heb me vandaag voor een vierde keer prima geschoren met de supermax ss.er is toch maar een supermax? of is er nog een merk wat supermax maakt? vreemd dat het mesje zo slecht gevonden wordt, terwijl ik me er veel lekkerder mee scheer dan een astra bijvoorbeeld supermax super stainless, supermax super platinum op die manier gaan ze door Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 ik bedoelde of ze alleen zijn gemaakt door vidyut, of dat het merk misschien ooit is overgenomen zoals polsilver/iridium nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wil_D Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 ik heb me vandaag voor een vierde keer prima geschoren met de supermax ss.er is toch maar een supermax? of is er nog een merk wat supermax maakt? vreemd dat het mesje zo slecht gevonden wordt, terwijl ik me er veel lekkerder mee scheer dan een astra bijvoorbeeld Ik kan me er ook heel behoorlijk mee scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Ik heb een flinke voorraad van de Supermax Stainless in de nieuwe verpakking. Doordat ze geen coating (lijken te) hebben, zijn ze direct de eerste keer goed. Ze hoeven niet "in te lopen" zoals bijvoorbeeld de Voskhod. Hoewel er stainless op staat, roesten ze als een gek. En dan bedoel ik niet na gebruik, maar al in de verpakking !! Verder is er een partij niet gesealde pakken in omloop. Deze zou ik maar niet gebruiken. Vind je een goede partij (geseald en geen roest) dan zijn het hele goede mesjes. Minste irritatie van alle mesjes die ik ooit heb gebruikt (en dat zijn er heel wat). De papiersnijtest leert dat de scherpte tussen Derby en Astra/Elios in zit. Levensduur is goed (bij mij gemiddeld 6 x). Verder zijn het de goedkoopste mesjes die ik op de Nederlandse markt heb kunnen vinden. De nieuwe verpakking (zie foto) schijnt de opvolger te zijn van de blauwe verpakking waar Super Stainless op staat. Of de mesjes gelijk zijn, is onduidelijk. Van de nieuwe verpakking zijn overigens ook tenminste twee versies. Deze zitten door elkaar in een omverpakking. Op de verpakkingsafdeling van de fabriek lijkt elke vorm van controle te ontbreken. Conclusie: + beste prijs/kwaliteitverhouding die ik kan vinden, - als je een goede partij geleverd krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 mijn mesje zit nu een week of twee in mn krabber en ik heb nog geen roest gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 ik weet trouwens ook niet of het uit de oude of nieuwe verpakking komt, ik kreeg nl een los mesje van meemai. er zat alleen een waxpapiertje omheen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 21, 2014 Share Posted April 21, 2014 Ik heb deze in het begin toen ik met DE scheren begon ook gebruikt.Deze gebruikte ik met een EJ DE89 en deze werkte voor 3 scheerbeurten van 3 passes goed bij mij. Het verbaast me dat door vele dit mesje gehaat wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Het verbaast me dat door vele dit mesje gehaat wordt Het is een vreemde wereld. Supermax wordt door velen hier gehaat, maar de mesjes worden wel in 125 landen in enorme hoeveelheden verkocht. Van de Captain mesjes rolt iedereen hier dan weer kwijlend van zijn stoel, maar die zijn nergens te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Ik denk dat die Oranje-Blauwe doosjes de oude zijn.Want op http://www.supermaxworld.com/country/united_kingdom/platinum_super_platinum_stainless_super_stainless.html zie je dat de stainless versie een rood-geel doosje.Volgens mij nu ook maar met 5stuks. Ik denk dat ze van die oude af willen en daar dus 200 stuks dozen van hebben gemaakt. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de rood-gele beter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted November 19, 2014 Share Posted November 19, 2014 Vanochtend voor het eerst geprobeerd. Voelt ongelooflijk bot in vergelijking met mijn dagelijks gebruikte Hema mesje. Ik geeft het mesje een tweede kans, als dat niet beter is dan gaat dit doosje gratis en voor niets naar een liefhebber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts