Jump to content

vidyut supermax super stainless

timmert26

Recommended Posts

Ik ben nog niet ervaren genoeg om ze in een hokje te kunnen plaatsen, maar op mijn hals trekken ze. Dunne huid, stugge haren die alle kanten opgroeien. Al met al weer wat irritatie, de astra, derby, supermax super stainless en rimei 'trekken' allen, vooral op mijn hals. De supermax is zeker scherper/beter dan Derby!

Supermax Super Stainless van Vidyut zijn er in enorm veel verpakkingen. Super goedkope mesje, je kunt er 200 kopen voor de prijs van 100 Derby's. Veelal aangeschreven als een waardeloos mesje. Ik heb ze geprobeerd en het zijn niet mijn favoriete mesjes, maar heel erg slecht ook niet. Ik ben benieuwd hoe jij ze vindt.

20131215_151418.jpg[/url]

Dit is de verpakking.

Ik ben nog niet ervaren genoeg om ze in een hokje te kunnen plaatsen, maar op mijn hals trekken ze. Dunne huid, stugge haren die alle kanten opgroeien. Al met al weer wat irritatie, de astra, derby, supermax super stainless en rimei 'trekken' allen, vooral op mijn hals. De supermax is zeker scherper/beter dan Derby!

Moet het ideale mes toch nog vinden! Scherp maar wel mild...

De supermax Super stainless heb ik hier in de straat voor een euro voor een pakje van 10 gekocht.

Ik werd er niet blij van.Supermax-scheermesjes.jpg

De Supermax Platinum waren al een hele verbetering maar al weer 5 voor een euro images?q=tbn:ANd9GcT71PSPzNMoqZc2oj77H1q-EvqFXohKC-1VhCHX-elNU4RfV8Kh

En ik ben erin gestonken ik heb een pak Supermax Bleu Diamond gekocht voor negen euro incl shipping $T2eC16hHJIQE9qUHu0cHBRe-hw8DgQ~~60_12.JPG

Niet beter dan een Derby of Dorco mesje.

Ik vind ze wel OK - en dat was destijds ook het gemiddelde oordeel op het UK forum (the shaving room), met wat variatie. Ik heb er toen een flinke voorraad van ingeslagen, en daar heb ik nog steeds geen spijt van. Het zijn zeker niet de allerbeste mesjes die ik ooit gebruik heb, maar de prijs EN verkrijgbaarheid maken het m.i. een goede keus. Destijds iig,

Ik heb ze jarenlang gebruikt omdat dat de enige waren die ik kon vinden, werden op de markt verkocht.

Had er altijd problemen mee dat vooral de eerste keer scheren een hoop irritatie gaf, dat was dan weer de reden om er veel te lang mee door te gaan wat weer nieuwe irritatie gaf. Wat een rotdingen...

Toen kwam ik erachter dat de Hema ook gewoon mesjes verkocht en die bevielen vele malen beter, gewoon vanaf het begin zonder irritatie.

Tegenwoordig met het internet gelukkig een heel uitgebreide keuze en die supermax dingen komen er bij mij niet meer in.

Die heb ik wel geprobeerd maar vond het niks. Als je ze wel fijn vindt; in bulk zijn ze rond de $3/100 te krijgen....

Er is ook een geel/groene stainless variant die al beter is maar de Supermax mesjes worden imo pas iets vanaf de Platinum versie. En dan nog...

ik heb me vandaag voor een vierde keer prima geschoren met de supermax ss.

er is toch maar een supermax? of is er nog een merk wat supermax maakt?

vreemd dat het mesje zo slecht gevonden wordt, terwijl ik me er veel lekkerder mee scheer dan een astra bijvoorbeeld

vreemd dat het mesje zo slecht gevonden wordt, terwijl ik me er veel lekkerder mee scheer dan een astra bijvoorbeeld

supermax super stainless, supermax super platinum op die manier gaan ze door

Ik kan me er ook heel behoorlijk mee scheren.

Ik heb een flinke voorraad van de Supermax Stainless in de nieuwe verpakking. Doordat ze geen coating (lijken te) hebben, zijn ze direct de eerste keer goed. Ze hoeven niet "in te lopen" zoals bijvoorbeeld de Voskhod. Hoewel er stainless op staat, roesten ze als een gek. En dan bedoel ik niet na gebruik, maar al in de verpakking !! Verder is er een partij niet gesealde pakken in omloop. Deze zou ik maar niet gebruiken. Vind je een goede partij (geseald en geen roest) dan zijn het hele goede mesjes. Minste irritatie van alle mesjes die ik ooit heb gebruikt (en dat zijn er heel wat). De papiersnijtest leert dat de scherpte tussen Derby en Astra/Elios in zit. Levensduur is goed (bij mij gemiddeld 6 x). Verder zijn het de goedkoopste mesjes die ik op de Nederlandse markt heb kunnen vinden. De nieuwe verpakking (zie foto) schijnt de opvolger te zijn van de blauwe verpakking waar Super Stainless op staat. Of de mesjes gelijk zijn, is onduidelijk. Van de nieuwe verpakking zijn overigens ook tenminste twee versies. Deze zitten door elkaar in een omverpakking. Op de verpakkingsafdeling van de fabriek lijkt elke vorm van controle te ontbreken.

Conclusie:

+ beste prijs/kwaliteitverhouding die ik kan vinden,

- als je een goede partij geleverd krijgt.

961_Supermax.jpg.c6b20abb92f46b49f6e3aa996c6df5f0.jpg

• 3 months later...

Ik heb deze in het begin toen ik met DE scheren begon ook gebruikt.Deze gebruikte ik met een EJ DE89 en deze werkte voor 3 scheerbeurten van 3 passes goed bij mij.

Het verbaast me dat door vele dit mesje gehaat wordt

Het verbaast me dat door vele dit mesje gehaat wordt

Het is een vreemde wereld. Supermax wordt door velen hier gehaat, maar de mesjes worden wel in 125 landen in enorme hoeveelheden verkocht. Van de Captain mesjes rolt iedereen hier dan weer kwijlend van zijn stoel, maar die zijn nergens te koop. :?

Ik denk dat die Oranje-Blauwe doosjes de oude zijn.Want op http://www.supermaxworld.com/country/united_kingdom/platinum_super_platinum_stainless_super_stainless.html zie je dat de stainless versie een rood-geel doosje.Volgens mij nu ook maar met 5stuks. Ik denk dat ze van die oude af willen en daar dus 200 stuks dozen van hebben gemaakt.

Maar dat hoeft niet te betekenen dat de rood-gele beter zijn.

• 6 months later...

Vanochtend voor het eerst geprobeerd. Voelt ongelooflijk bot in vergelijking met mijn dagelijks gebruikte Hema mesje. Ik geeft het mesje een tweede kans, als dat niet beter is dan gaat dit doosje gratis en voor niets naar een liefhebber.