-Danny- Posted January 29 Share Posted January 29 Iemand ervaring met Mühle Rocca r94 krabber? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted January 29 Share Posted January 29 Wel met zijn R96 broertje (alleen grip is anders). Wat wil je weten? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Danny- Posted February 12 Author Share Posted February 12 Op 29-1-2024 om 14:35, bartje-p zei: Wel met zijn R96 broertje (alleen grip is anders). Wat wil je weten? Waar staat die r94 en r96 voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted February 13 Share Posted February 13 7 uren geleden, -Danny- zei: Waar staat die r94 en r96 voor? Zijn type aanduidingen. Kop is altijd hetzelfde, handvat verschilt. Volledig SS (94), berk (95), zwart (96). En dan is er ook nog een Jet black uitvoering, alles zwart, ook kop. Maar kijk maar eens bij Mühle op de website, op de linkjes zie je de cijfers van de type aanduiding Klik hier 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Danny- Posted February 13 Author Share Posted February 13 Oh, ik dacht eerst dat het met agressiviteit of mildheid te maken had, iets als gap opening tussen de kop en plaat. Bedankt voor je reactie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrispijn2 Posted February 13 Share Posted February 13 10 uren geleden, -Danny- zei: Oh, ik dacht eerst dat het met agressiviteit of mildheid te maken had, iets als gap opening tussen de kop en plaat. Bedankt voor je reactie. Als je op zoek bent naar een krabber kun je hier misschien iets mee. Wat ik merk als je op zoek bent naar scheergerei is dat er vrijwel geen zinnige informatie te vinden is over de spullen. Je moet maar iets kopen en het beste ervan hopen, dit zie je duidelijk bij de scheermesjes. De ervaring van anderen lopen enorm uiteen en spreken elkaar soms zelfs tegen. Ik zou zo snel geen ander product kunnen bedenken wat je koopt en van tevoren eigenlijk maar heel slecht kunt inschatten wat je er aan hebt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted February 13 Share Posted February 13 Als je goed zoekt is er meer dan genoeg goede informatie te vinden. Je moet alleen wel willen en kunnen zoeken. Ik weer zeker dat als je het verschil tussen de diverse Rocca’s wil weten dat Google nog steeds je beste vriend is. Al helemaal nu je ook Google translate hebt. Dan is zelfs www.badgerandblade.com voor iedereen bruikbaar. Misschien zou je zelfs ChatGPT al kunnen gebruiken. Je krijgt dan soms zoveel informatie dat je inderdaad de meest vreemde dingen leest. Niet iedereen heeft hetzelfde referentie kader. Dan wordt het zaak dat je die informatie gaat selecteren op waarschijnlijkheid. Als 10 mensen zeggen dat het een milde krabber is en één of twee roepen agressief dan is de kans echt heel groot dat die krabber mild is. Het is grappig dat er wordt beweerd dat er over scheergerei, als enige product, geen zinnige info te vinden is. Heb je wel eens zinnige informatie proberen te vinden over bv iets belangrijks als het effectieve bereik van elektrische auto’s…🤔 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrispijn2 Posted February 13 Share Posted February 13 Er is altijd wel informatie te vinden over scheergerei maar je weet dan nog niet wat je er aan hebt. Het is prima om te weten hoelang het steeltje is en of de krabber gemaakt is van zamac of titanium, dit is info die inderdaad altijd te vinden is. Of het een krabber is waar ik me goed mee kan scheren weet ik dan nog niet. Als de meeste mensen zeggen dat iets een goed product is hoeft dat nog niet voor mij te gelden. Zo is de Astra groen erg populair op de verschillende fora. Een mesje dat ik dus ook heb geprobeerd en is voor mij ronduit slecht. De vaak verguisde Derby Premium is voor mij een mesje die het prima doet. Dit bedoel ik met dat je vooraf bijna niet kunt inschatten of een product je bevalt of niet. Voor een pakje mesjes van 5 stuks uiteraard geen probleem maar voor een krabber van € 100,- toch een dingetje. Ik heb geprobeerd in te schatten of de Razorock Gamechanger .84 voor mij een goede krabber is. Hierover lees je zowel berichten dat hij te mild is voor de een en te agressief voor de ander. Een consensus of meerderheid is er niet. Het linkje wat ik gaf geeft een klein beetje houvast. Ik hoopte Danny daarmee te helpen omdat het lijkt alsof hij op zoek is naar een andere krabber. 1 4 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magic666 Posted February 14 Share Posted February 14 in deze moet ik @ Chrispijn2 wel gelijk geven: het inschatten blijft, ondanks al het advies van forumleden ten spijt, goed bedoeld advies hè! Hou mij ten goede , lastig. Ook ik ben via, soms dure, krabbers pas erachter gekomen wat voor mij ECHT werkt, niet dat de rest niet werkte, maar een 100% fout/pijnloze scheerbeurt ervaar ik pas sinds de Masamune van Tatara. (gelukkig werken de reeds aangeschafte Mühles daar fantastisch in) En zelfs de Masamune was een gok want zeg nou zelf: een negatieve blade exposure icm een vrij milde blade gap dat kan toch simpelweg niet glad scheren?? Nou.... dacht het wel . En juist de negatieve exposure is, voor mij, de sleutel geweest. 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts