Levi Posted January 29 Posted January 29 Karve Overlander Gillette Platinum Oumo Warhammer White Marble 27mm HC&C Straight Wall Ariana & Evans Lavender Noir Gebaseerd op de statistieken van vorig jaar stond de Overlander op nummer 1 en de Christopher Bradley op 4 als meest gebruikte krabber dus is het logisch dat Karve deze week als favoriet aangeduid is. Het Gillette Platinum mesje komt hier ook duidelijk naar voor. De Simpson kwasten stonden ook aan de top maar ik verwacht dat Oumo deze plaats zal innemen dus vandaar een aanpassing. Mijn meest gebruikte scheerkom en een lange tijd mijn enigste kom is de HC&C met rechte randen. Er is nu wel een met gebogen randen bijgekomen maat ik grijp nog steeds vaker naar de rechte. Aan zeep en aftershave heb ik het meest getwijfeld daarom heb ik ook de statistieken geraadpleegd een daar stond Ariana & Evans op nummer 1 en kon ik mij daar zeker in vinden. Dus voor de rest van de week zullen bovenstaande lievelingsmerken aan bod komen. 14
koenfucius Posted January 29 Posted January 29 Alleen toppers met Blackland Dart Wizamet Super Iridium Zenith Manchurian Declaration Grooming Weinstrasse Nivea sensitive balsem 15
Niek Posted January 29 Posted January 29 Krabber: Henson; AL13 Medium (++) 2.0 Mesje: Wizamet super iridium (4) Kwast: Simpson; Trafelgar T3 Scheerzeep: Mondial 1908; Axolute Aftershave: Nivea; Sensitive balsem Voor mij zijn de bovenstaande mijn favoriete spulletjes. De zepen en mesjes is een apart verhaal. Mijn voorkeur gaat uit naar Italiaanse (halfzachte zepen) van Mondial 1908 en Officina Artigiana Milano De mesjes..... das n lastige. Ik heb de Wizamets dat zeer zeker. Maar de Personna's en Gillette Platinum zijn ook niet verkeerd. Maar of dit t over n half jaar nog zo is ?? Keuzes, keuzes... 12
bartje-p Posted January 29 Posted January 29 Favorieten wijzigen nogal eens, maar onderstaande krabber, kwast en ASB horen daar zeker thuis. De zeep niet. Hoewel ik de geur van deze (en andere HC&C) zepen vaak erg lekker vind, kan ik dat van de samenstelling van het schuim vaak niet zeggen, blijft redelijk dun. Het mesje had ik al erg lang niet gebruikt, maar blijft toch ook prima. Tatara Masamune Voskhod (2) Mühle STF M HC&C - Hidden Goddess (sample) Sir Irisch Moos AS Balea Men Energy ASB Acca Kappa - Giallo Elicriso edp 14
Tjebbe Posted January 29 Posted January 29 Stirling 26/54, Stirling Intrepid Man, Krect Spiral Curve, Suneko Amorphous Diamond Super Stainless (1), Stirling Intrepid Man aftershave splash, Aloë Vera-gel. Zeker qua vormgeving een van de favoriete krabbers.. De kwast is een van de kwasten die ik het liefst gebruik. 14
mifi Posted January 29 Posted January 29 SvdD 20240129 Favorietenweek. Hmmmm 🤔 Mijn favorieten wisselen nogal eens. Het hangt van het weer en het jaargetijde af, maar er is meer dat invloed heeft op mijn favorieten van dienst, maar ik weet niet precies wat dat is. Eén ding staat vast: Ik ben erg gesteld op mijn Henson AL13-medium krabber. Dat is een favoriet van me. Vandaag heb ik een mesje gebruikt dat geen favoriet is, maar wat ik graag wilde vergelijken met de vorige week. De hele vorige week heb ik me geschoren met een Dorco ST300 mesje, en vandaag ben ik begonnen aan een Dorco STL300 Titan. Ik wil ze met elkaar kunnen vergelijken. Ik had mesjes van Astra als favoriet, maar die werden gemaakt in Sint-Petersburg en dat komt op dit moment dus niet zo lekker uit. Ik heb nog wat voorraad, maar ik zou nu niet mesjes kopen waarvan de inkomsten ondersteunend kunnen zijn aan de militaire inspanningen van dat land. Staalindustrie, notabene. Even niet. Onder de huidige omstandigheden kan ik de Astra mesjes uit Sint-Petersburg niet langer favoriet noemen. Ik weet dat Gillette de productie verplaatst heeft, maar de nieuwe Astra's heb ik nog niet geprobeerd. Krabber: Henson AL13-medium v2 Mesje: Dorco STL300 Titan (1) Kwast: Omega 10048 Zeep: Proraso wit, groene thee AS: Proraso wit, groene thee Vanmorgen had ik beslist zin in deze scheerzeep en aftershave balsem. Een lekkere, fris groene geur. De geur is licht, maar de balsem zit dichtbij, op mijn bovenlip. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik me scheer terwijl ik buiten in het gras lig. Zo iets. De kwast is een hervonden favoriet. Ik had hem heel lang niet meer gebruikt, tot ik hem twee weken geleden ineens uit de doos haalde. Sindsdien dagelijks gebruikt. Het gedrag van deze grote varkensharen kwast is anders dan van kwasten met synthetische haren, maar toen ik daar weer even aan gewend was, bleef ik hem pakken. Ik heb tussendoor nog een keer de Yaqi 26 syntheet erbij gepakt, maar ik ben toch weer teruggestapt op de Omega. Kennelijk is dat nu even een favoriet. 13
JvdK Posted January 29 Posted January 29 Scheerbeurt 021/2024 Open mes: Kropp 6/8 Scheerkwast: Simpson Trafalgar T3 Sovereign fibre Scheerkom: Goodfellas Smile Bowl (hout) Scheerzeep: TOBS The St. James Collection Voor het scheren: Warm Water Na het scheren: Koud Water Splash: Alcolado Glacial AS: Giorgio Armani Acqua di Gio (EdT) Kan “je lievelingsmerk” je in gewetensnood brengen?🤔 Jazeker! Want wordt daarmee ook een onderscheid gemaakt tussen krabbers en open messen? En alsof dat nog niet genoeg is, wat als je meerdere lieveling’s open messen hebt?😳 Want ik heb het geluk gehad een paar open mes pareltjes van @ Tony te mogen overnemen. Wordt het dan de Abr. Knyn uit ruwweg 1885/1890 of de Kropp uit ruwweg 1920? En wat vind ik dan als ik ze vergelijk met de Blackbird of Diamondback…🤯🤯 Omdat de Abr. Knyn vorige week al aan de bak mocht heb ik nu gekozen voor de Kropp. Het gaf me, zoals de Kropp altijd doet, een hele fijne scheerbeurt. Vanmiddag maar eens nadenken welk ijzer ik morgen zal gebruiken. Een Weltmeister, een Tuckmar, de Blackbird, Diamondback of Gillette Aristocrat? 😵💫🤪 12 1
Magic666 Posted January 29 Posted January 29 Zie ik links onderin ook al dat de lak afbladdert van je bowl? 2
dhr K Posted January 29 Posted January 29 Timeless 0,68 ss Feather (4) Thater 4125-3 Nozema pre Lather Bros Calle ocho zeep en ASB Nasomatto Pardon ExDP 11
Tati1050 Posted January 29 Posted January 29 SvdD: 29/01/2024 Tja, te laat gezien dat de favorietenweek begon vandaag. Van het onderstaande zijn alleen de kwast en scheerkom mijn favorieten. Ik ga morgen beter doen… Razor: Merkur Futur Blade: Rapira Platinum Lux, 3rd use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Baume.be Pre Shave Gel Soap: Taylor Of Old Bond Street Jermyn Street Collection Cream Aftershave: Tabac Original Craftsman Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag nog! 11
JvdK Posted January 29 Posted January 29 1 uur geleden, Magic666 zei: Zie ik links onderin ook al dat de lak afbladdert van je bowl? Slechts een paar kleine plekjes. Meestal op plekken waar hij eens onvrijwillig de grond heeft geraakt. Zelf vind ik ‘m na 4 jaar continu gebruik en opslag in de badkamer er nog goed uitzien hoor. 2
bartje-p Posted January 29 Posted January 29 nog kleine visuale nabrander van de scheerbeurt van vandaag...... 8
Magic666 Posted January 29 Posted January 29 ok, de mijne ging echt knijterhard rondom kapot. Edit: antwoord op JvdK. 1
Coenetje Posted January 29 Posted January 29 Lievelingsmerk, ja jeetje best lastig! Ik vermijd over het algemeen producten die me toch al niet zo bevallen. Of de Oumo al echt thuishoort als favoriet weet ik niet, die moet nog even strijden met de G5C. Stirling is vanwege de kwaliteit, beschikbaarheid en diversiteit toch wel één van de favorieten! 😃 Karve Overlander Wizamet Super Iridium #1 Oumo ST-1 26mm fan Stirling "Sandpiper" zeep en A.S. 10 1
Mathieu Posted January 29 Posted January 29 Vandaag begonnen aan de HC&C cowboy up sample. Lekker geurtje! Zoals ik al eerder had geschreven nu uitgeprobeerd met de Feather artist club ss met een nieuw Feather professional mesje. Wel was al lang geleden (ca 6 maanden)dat ik met de Feather AS had geschoren, maar even de tijd genomen en in 3 gangen redelijk glad geschoren zonder noemenswaardige bloedingen. Viel erg mee. Ondanks ik de zeep niet super glad vindt liet de Feather zich prima met deze zeep langs de huid glijden. 10
UnShaven Posted January 29 Posted January 29 Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Bayonetta Blade: Rapira Soap: Cella Crema da Barba Brush: Razorock Plisoft 400 brush Aftershave: Pitralon Original After Shave Aftershave: La Savonnerie de Nyons Creme Apaisante Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN Nog steeds aan het werk met de Cella en deze moet echt op is al ver op leeftijd. 8 2
Magic666 Posted January 29 Posted January 29 Lievelingsmerk week.... hmm.... dat kan Preshave: MdC, simpele reden: niet overheersend geurtje, zuinig en doet zeer goed zijn werk. Zeep: Magique van HC&C, het is geen geheim: ik ben fan van de zepen van Pete. Zuinig, romig schuim en de geur.... zeker deze! Kwast: Yaqi Atlantis, geen speciale reden maar de 24mm is super fijn en voor die prijs een topper. Bowl: unpolished straight wall van HC&C, ook een simpele reden: lather kanon! En als je hem laat drijven in de wasbak wordt de lather ook lekker warm Krabber: Tatara Masamune. Wat moet ik hier nog van zeggen.... wat een waanzinnig lekkere krabber! Mesje: Mühle (1), oh oh oh, ook dit mesje scheert heer-lijk in deze krabber! BBS na 3 passes. AS: Floïd Mentolado Vigoroso, heerlijk geurende AS met net genoeg menthol zodat ie lekker verkoelt en niet de tranen in je ogen springen. ASB: Nivea sensitive, no nonsense balm met neutrale geur. Al krijgt de Proraso blauw een verdiende eervolle vermelding! Fijne avond! 11
Levi Posted January 30 Author Posted January 30 Karve Overlander Gillette Platinum Oumo Compass Corona ST-1 29mm HC&C Straight Wall Ariana & Evans Bhang Nog steeds de favoriete merken maar een iets andere set up 😎✌️ 13
koenfucius Posted January 30 Posted January 30 Blackland Blackbird Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Martin de Candre Original Nivea sensitive balsem 13
Niek Posted January 30 Posted January 30 Krabber: Henson; AL13 Medium (++) 2.0 Mesje: Wizamet super iridium (5) Kwast: Simpson; Trafelgar T3 Scheerzeep: Mondial 1908; No 908 (Créme) Aftershave: Nivea; Sensitive balsem 14
Tjebbe Posted January 30 Posted January 30 Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Stirling Piacenza, Karve Overlander, Suneko Amorphous Diamond Super Stainless (2), Stirling Piacenza aftershave splash, Aloë Vera-gel. 13
DiddyKong Posted January 30 Posted January 30 Mühle R89 Gillette PermaSharp Yaqi Sagrada Familia Ach. Brito Lavanda Speick + Kiehl’s Dior Homme Parfum 14
Tati1050 Posted January 30 Posted January 30 SvdD: 30/01/2024 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 4th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wood & Spice Cream Soap: Proraso Wood & Spice Cream Balm: Proraso Wood & Spice Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Fragrance: Prorazo Wood & Spice EdC Fijne dag! 13
mifi Posted January 30 Posted January 30 17 hours ago, Coenetje said: Stirling is vanwege de kwaliteit, beschikbaarheid en diversiteit toch wel één van de favorieten! Helemaal met @ Coenetje eens. Bij mij is Stirling ook heel populair om dezelfde redenen. SvdD 20240130: Vandaar vandaag, in de favo-week, een zeep en balsem van Stirling. De balsem die bij de zeep hoort, heb ik aan iemand weggeven, omdat die de geur zo lekker vond, dus balsem en zeep heb ik een kleine beetje gesmokkeld, maar ze werken prima samen. Foto: https://www.stirlingsoap.com Krabber: Henson AL13-medium v2 (nog steeds een dikke favoriete krabber voor mij) Mesje: Dorco STL300 Titan (2) Kwast: Omega 10048 varkenshaar Zeep: Stirling Soap Company - Campania AS: Stirling Soap Company - Rambling man balm Heerlijke scheerbeurt. Niets meer aan doen, want ik had zó in de de trein kunnen stappen. De geuren van Stirling kunnen soms wat sterker, maar op deze manier is het zeer beschaafd, en geschikt voor de nabijheid die je meemaakt tijdens de spits in een Parijse metro. 14
Recommended Posts