Levi Posted January 1 Posted January 1 Eerst en vooral wens ik voor iedereen een goede gezondheid toe voor het nieuwe jaar en vooral heel fijne scheerbeurten! Mijn goede voornemens voor dit jaar is toch meer zepen opmaken dan de twee stuks die ik in 2023 heb gedaan 😅. Alpha Outlaw Evolution Gillette Platinum Chisel & Hound Jukebox 28mm Oumo SHD HC&C Round Wall Noble Otter Orbit 14 2
koenfucius Posted January 1 Posted January 1 Beste wensen aan iedereen op dit leuke forum Razorock Lupo 1.27 Wizamet Super Iridium Dscosmetic Coffee G7 24mm Toscana Factory Lab Partenope Nivea sensitive balsem 11 3
bartje-p Posted January 1 Posted January 1 Geen scheerbeurt voor mij vandaag, maar zeker wel de beste wensen voor iedereen op dit prettige forum. Op een mooi (scheer-)jaar! 8 4
Magic666 Posted January 1 Posted January 1 2 minuten geleden, bartje-p zei: Geen scheerbeurt voor mij vandaag, maar zeker wel de beste wensen voor iedereen op dit prettige forum. Op een mooi (scheer-)jaar! Je bent me net voor Ook vanuit het frisse Noordwijk de beste wensen voor alle mensen van dit, inderdaad leuke, forum! 8 2 1
Coenetje Posted January 1 Posted January 1 Goedemorgen allen, Allereerst ook natuurlijk de beste wensen! Ik moet toegeven dat ik mij vanmorgen een beetje delicaat voelde, tijd voor een goed verzorgende scheerbeurt. Timeless .95 scalloped op Razorock super knurl greep Wizamet Super Iridium #5 Oumo 26mm ST-1 fan Saponifocio Varesino "Tundra Artica" zeep en A.S. 8 1 1
Tjoolder Posted January 1 Posted January 1 Prettig 2024 aan iedereen! De eerste van het jaar zit erop, als dit de slechtste van het jaar is dan gaat het op dit vlak een topjaar worden. 10 1 1
Tjebbe Posted January 1 Posted January 1 Opus Shaving Fan Forum, Jack Dean, Paradigm Ti2, Dorco Prime Platinum (3), Murphy & McNeil Nantahala aftershave splash, Stirling Tea Tree post shave. Een goed nieuwjaar, allemaal! 7 1
Tati1050 Posted January 1 Posted January 1 SvdD: 01/01/2024 Razor: Merkur Futur Blade: Gillette 7 O'Clock SharpEdge, 4th use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Crema Pre Barba con Olio Di Sandalo Cream Soap: Shulton Old Spice Stick Balm: Nishman 2in1 Cream And Cologne Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Ook van mij een super 2024 gewenst. In dat jaartal zit het woord ‘vier’. Laten we dat maar iedere dag van het jaar doen. 9 1 1
Niek Posted January 1 Posted January 1 Allereerst een goed en vooral gezond nieuwjaar !! Krabber: Henson AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Dovo; Super Platinum Ik wist t eigenlijk wel, maar ja, eigenwijs. Ik vind het geen prettig mesje. (ruw) Veel overeenkomst met Merkur mesjes. Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: Mondial 1908; No 908 Aftershave: Mondial 1908; No 908 10 1
mifi Posted January 1 Posted January 1 42 minutes ago, Tati1050 said: In dat jaartal zit het woord ‘vier’. Laten we dat maar iedere dag van het jaar doen. Uitstekend idee! 3 3
mifi Posted January 1 Posted January 1 (edited) 3 hours ago, Coenetje said: Ik moet toegeven dat ik mij vanmorgen een beetje delicaat voelde, tijd voor een goed verzorgende scheerbeurt. 😂 Uitstekende samenvatting: Delicaat. Ik ook ja. 'Delicaat' 🤐 SvdD 20240101 Rustig, vooral rustig scheren met goede kwaliteitsspullen. Krabber: Henson AL13-medium v2 Mesje: Personna Platinum (1) Kwast: DSCosmetics en Yaqi 26 zie ook: Zeep: Le Père Lucien - Cèdre Patchoul AS: Proraso balsamo dopobarba - Wood and Spice Ik mag jullie van Micha Wertheim (oudejaarsconference) geen 'beste' wensen meer aanbieden, want je kunt de beste maar één keer weggeven. Dat is logica naar mijn hart. Als je het beste hebt weggegeven, blijft het goede over. Vandaar dus dat ik jullie goede wensen toewens. En ook veel sterkte met de toestanden in de wereld, want de wereld lijkt weer in een fase van algehele malaise terecht gekomen. Ditmaal raakt die niet alleen onze soort. Ik vermoed dat de dino's ons hadden kunnen vertellen dat uitsterven, als soort, een groot aantal jaren duurt. Of het daarop gaat uitkomen voor de mensheid, weet ik niet. We zijn nog maar aan het begin van het uitsterven, maar we hebben wel al een flink tempo ingezet. We hebben meer dan ooit de knappe koppen van de wetenschap nodig om ons te redden van hun eigen en onze ondergang. Ik drink er nog een glas champagne op. Proost aan de knappe koppen. (en als dat niet werkt heb ik toch in ieder geval weer een glaasje champagne gedronken) Edited January 1 by mifi kwastervaring toegevoegd 6 3 2
dhr K Posted January 1 Posted January 1 Outlaw Feather (3) Shaving society kwast Myrsol emulsion pre H&V Cognac & cuban cigars zeep en ASB Beaufort Iron duke EDP Een uitstekend jaar voor iedereen: BBS, geurend en met mooie (nieuwe) scheerspullen... 😎 11 1
mifi Posted January 1 Posted January 1 3 hours ago, Magic666 said: @mifi: hoe vond je de combi krabber/mes? Inderdaad uitstekend. Deze combinatie komt na vandaag even hoog op mijn kwaliteitslijst als die met de Astra mesjes, maar dat kan nog veranderen bij de volgende scheerbeurten. De eerste keer met een nieuw mesje wil nog wel eens een iets ander resultaat geven dan de scheerbeurten erna. Ik ben heel benieuwd hoe de komende twee à vier dagen gaan. 2 1
Stoppel Posted January 1 Posted January 1 7 uren geleden, Magic666 zei: Je bent me net voor Ook vanuit het frisse Noordwijk de beste wensen voor alle mensen van dit, inderdaad leuke, forum! Hetzelfde vanuit het prachtige Groesbeek! 3 1 1
UnShaven Posted January 1 Posted January 1 Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Bayonetta Blade: Rapira Soap: The Goodfellas' smile shaving soaps Gengi Limited Edition Christmas Brush: Omega shaving brush pure bristle professional with chrome abs handle Aftershave: Pitralon Original After Shave Aftershave: La Savonnerie de Nyons Creme Apaisante Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN 11
Levi Posted January 2 Author Posted January 2 Alpha Outlaw Evolution Gillette Platinum Oumo Warhammer “Shaving Society” ST-1 26mm HC&C Round Wall Ariana & Evans Barbiere Sofisticato Deze zeep is ook een goede kandidaat om dit jaar eens op te maken. 12
koenfucius Posted January 2 Posted January 2 Ever-Ready GEM Personna Yaqi Moka Express Mitchell's Wool Fat Nivea sensitive balsem 14
Tati1050 Posted January 2 Posted January 2 SvdD: 02/01/2024 Razor: Merkur Futur Blade: Rapira Platinum Lux, 1st use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Crema Pre Barba con Olio Di Sandalo Cream Soap: Saponificio Bignoli Violetta Di Parma Cream Aftershave: Saponificio Bignoli Violetta Di Parma Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag ! 11
Tjebbe Posted January 2 Posted January 2 Yaqi Heavy Metal Timber Wolf, Noble Otter Hamami, Karve Overlander, Suneko Amorphous Diamond Super Stainless (1), Noble Otter Hamami aftershave splash, Aloë Vera-gel. Fijne, comfortabele combinatie. 12
JvdK Posted January 2 Posted January 2 Scheerbeurt 001/2024: Open mes: Kropp 6/8 Scheerkwast: Simpson Trafalgar T3 Sovereign fibre Scheerkom: Goodfellas Smile Bowl Scheerzeep: TOBS The St James Collection Voor het scheren: Warm Water Na het scheren: Koud Water Splash: Alcolado Glacial ASB: Nivea Sensitive Eerste scheerbeurt van het jaar en gelijk, cfm m’n voornemen, met een open mes. Ik had wat haast, het mes lag gestropt opgeborgen, dus niet voor de scheerbeurt gestropt. Of ik dat beter wel had kunnen doen weet ik niet, maar het werd geen scheerbeurt die de Kropp me normaal wel geeft. Volgende keer het mes vooraf toch maar over het leer laten vliegen 😁 Iedereen de beste wensen! Dat 2024 maar een mooi jaar mag worden 13 1
Levi Posted January 2 Author Posted January 2 1 uur geleden, bartje-p zei: @ Levi , denk dat je foto niet klopt bij je tekst? Volgens mij wel, wat klopt er niet volgens jou? 1
bartje-p Posted January 2 Posted January 2 1 uur terug, Levi zei: Volgens mij wel, wat klopt er niet volgens jou? ehm... mijn fout, iets te snel conclusies getrokken. ik zag HC&C staan en dacht dat dat de zeep moest zijn, terwijl ik foto van A&E zag.. vandaar. Beter lezen dus vanuit mijn kant 1 1
Julyan Posted January 2 Posted January 2 Alpha Shaving - Outlaw Evolution Titanium Gillette Platinum Simpson Trafalgar t3 Goodfellas'Smile - Abysso Witchazel & Baume ASB kwast - warm water gezicht en mes - koud water 14
Recommended Posts