Levi Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Alpha Outlaw Standard Gillette Platinum Oumo Warhammer “Shaving Society” ST-1 26mm HC&C Round Wall Gentleman’s Nod Juniper Reverie Eerst vooral aan iedereen een fijne kerstdag gewenst 🎄🎁. Deze week mag je eens uitpakken met de beste producten dat je dit jaar gebruikt/aangekocht hebt. 13
koenfucius Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Blackland Blackbird Wizamet Super Iridium Oumo Shaving Society Martin de Candre Original Nivea sensitive balsem Prettige Kerstdagen 13
Tjebbe Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Omega Evo, Stirling Christmas Eve met Toco-Tholin, Paradigm 17-4, Suneko Amorpous Diamond Super Stainless (3), Stirling Christmas Eve aftershave splash, Aloë Vera-gel. Toevallig, de kwast is dit jaar aangeschaft en oh ja de mesjes ook. 9
Tati1050 Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 SvdD: 25/12/2023 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 1st use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Proraso Wood & Spice Cream Soap: Proraso Wood & Spice Cream Balm: Proraso Wood & Spice Balm Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Vrolijke Kerst, iedereen! 10
mifi Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 SvdD 20231225 Ik ben in kerstsferen. Ik dacht vanmorgen een toepasselijke geur gebruikt te hebben, de Coniferous van Stirling, omdat de geur in de buurt komt van naaldhout. Het effect op de familie had ik niet verwacht. Ik kwam door de kamer sloffen en ze begonnen onmiddellijk ballen in me te hangen. De piek op mijn hoofd bleef niet zitten, dus die is achterwege gebleven en de kerstkransjes aan mijn trui heb ik opgegeten. Het is goed dat wij geen hondje hebben, want anders had ik nu een natte sok gehad. Krabber: Henson AL13-medium Mesje: Astra Superior Stainless (1) Kwast: Yaqi 26 Zeep: Proraso rood (sandalwood) AS: Stirling Soap Company - Post shave balm Coniferous Fijne feestdagen allen. 5 5
JvdK Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Krabber: Blackland Blackbird DE-mesje: Gillette Platinum (6) Scheerkwast: Simpson Trafalgar T3 Sovereign Fibre Scheerkom: Goodfellas Smile Bowl Scheerzeep: Stirling Christmas Eve Voor het scheren: Warm Water Na het scheren: Koud Water AS: Giorgio Armani Acqua di Gio (EdT) Was al vroeg op maar had nu pas een momentje om deze DFS te “loggen” Fijne Kerstdagen! 10
Magic666 Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Preshave: TF&H Zeep: Whollykaw Amber Intense Bowl: HC&C unpolished straightwall Kwast: ShaSoc editie 2023 Krabber: The Bastard Mesje: Mühle (3) ASB: Sauvage Een prima beurt maar wel met wat mitsen en maren.... De zeep... qua geur een prima wintergeur maar wat mij opvalt bij deze zeep is dat, in de bowl, je met wat meer water een prima romige lather kan kloppen maar zodra het op je gezicht gaat is die romigheid weg en lijkt het net of je teveel water hebt gebruikt. Kan de preshave zijn natuurlijk maar dit is nu de tweede keer dat het mij opvalt, het scheert verder wel prima, maar toch... meer mensen die zich herkennen hier in? Misschien een eigenschap van Whollykaw? Het mesje deed het nog steeds prima met zijn 3e beurt. Vandaag maar 2 passes dus het is even kijken wat er bij de 4e beurt gebeurt Als kerstafsluiter voor het eerst de ASB van Sauvage, mega lekkere geur maar ik trok het dopje van de fles en het was: oh. Ik heb echt een &*!~#^~_!@ hekel aan die pompdingen waarbij er bijzonder weinig uit de opening komt. Jammer weer. Maar goed: het is kerst, glad en goed ruikend, wat wil een mens nog meer? Fijne dag! 10 1
bartje-p Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Vandaag kerstshave op het programma, dus maar even een heerlijke combi tevoorschijn getoverd Mühle Rocca R96 Gillette Nacet (1) Mühle STF M Martin de Candre - Nature Sir Irisch Moos AS Balea Men Energy ASB Acca Kappa edp Morgen een reisdag op het programma.... dus scheren slaan we dan ff over. 9
mifi Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 (edited) 2 hours ago, Magic666 said: Kan de preshave zijn natuurlijk maar dit is nu de tweede keer dat het mij opvalt, het scheert verder wel prima, maar toch... meer mensen die zich herkennen hier in? Misschien een eigenschap van Whollykaw? Ik moet je bekennen dat ik dit verschijnsel niet direct herken, maar ik heb zelf nog weinig geluk gehad met WhollyKaw, helaas. Ik ben verliefd op een van hun geuren, maar helaas reageert mijn huid zeer geïrriteerd. Er zit kennelijk iets in waar ik allergisch voor ben. Of zo. Ik had de WhollyKaw Dance of Agrumes in de bak 'afvoeren' gedaan, maar ik heb hem er nu weer uit gehaald om morgen nog eens te proberen. Ik ga kijken of ik herken wat je zegt. De geur is lekker, namelijk, maar ik ben vergeten waarom ik ze scheerzeep niet meer wilde gebruiken. De aftershave balms verdraagt mijn huid niet goed. Wordt een beetje branderig en wordt rood. Heel jammer. Ik had er twee geprobeerd. Ga ik toch weer proberen natuurlijk. Eigenwijs en zo. EDIT: Als ik morgen met een rode bakkes rondloop, is dat passend bij de kerstsfeer 😊 Edited December 25, 2023 by mifi opmerking toegevoegd 4
Levi Posted December 25, 2023 Author Posted December 25, 2023 Ik merk dat sommige leden toch soms moeite hebben met Amerikaanse zepen op te schuimen. Deze hebben inderdaad meer water nodig en je moet je kwast ook echt goed laden. Veel zeep en systematisch een heel klein beetje water toevoegen tot het volume groter is en en een lichte schijn op het schuim te zien is. Ik zou aanraden om eens enkele scheerbeurten na elkaar deze zepen te gebruiken. Zo leer je heel snel de juiste hoeveelheden kennen in plaats van af en toe de zeep te gebruiken. 5 1 1
Magic666 Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Met de HC&C geen enkel probleem maar de Whollykaw... blijft apart 😛 2
UnShaven Posted December 25, 2023 Posted December 25, 2023 Razor: The Goodfellas’ smile safety razor Valynor Blade: Rapira Soap: The Goodfellas' smile shaving soaps Gengi Limited Edition Christmas Brush: Razorock shaving brush synthetic silver 400 plissoft Aftershave: Pitralon Original After Shave Aftershave: La Savonnerie de Nyons Creme Apaisante Aftershave: Alepia Pierre d’ALUN 9
Levi Posted December 26, 2023 Author Posted December 26, 2023 Alpha Outlaw Evolution Gillette Platinum Alpha El Gordo G5 28mm HC&C Round Wall Wholly Kaw Tim Jr. Dit jaar is de Outlaw Evolution de beste krabber die ik aangekocht heb, ik was al onder de indruk van de Outlaw maar met de aanpassingen is de Outlaw Evolution een stuk verbeterd. Ook zijn er enkele Wholly Kaw sets aan de collectie toegevoegd en deze Tim Jr. in hun crème fraîche is echt heerlijk, poederig, floraal, houtig, je ruikt het allemaal. Het vraagt een klein beetje meer werk om op te schuimen dan de vorige basis maar het schuim is ook iets voller, zie foto van het plamuren op mijn bakkes 😅. 10 1
Magic666 Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Zo wit krijg ik de Amber intens niet op mijn gezicht... zal de volgende beurt eens zonder preshave doen. 3
koenfucius Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Monocero Husaria Wizamet Super Iridium Zenith Rosso Best Badger Declaration Grooming Weinstrasse Nivea sensitive balsem Allemaal top-materiaal, wat dan ook een erg goede scheerbeurt opleverde 9
Tjebbe Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Stirling 26/54, Stirling Margaritas in the Arctic, Paradigm Salient, Suneko Amorpous Diamond Super Stainless (1), Alcolado Glacial, Stirling Margaritas in the Arctic post shave. Lekker fris! 9
Tati1050 Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 SvdD: 26/12/2023 Razor: Blackland Vector Blade: Feather ProGuard - 15, 2nd use Brush: Simpson Trafalgar T3 Bowl: Kikier Ceramic Bowl Preshave: Martin De Candre Huile Végétale - Camomille et Citron Oil Soap: Saponificio Bignoli Violetta Di Parma Cream Aftershave: Saponificio Bignoli Violetta Di Parma Aftershave Additional Care: Osma Aluin Additional Care: Koud Water Prettige dag ! 8
Niek Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Maandag 25-12-2023: Krabber: Henson AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Gillette; Platinum Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: O.A.; Maremoto Aftershave: O.A.; Maremoto Dinsdag 26-12-2023 Krabber: Henson AL13 2.0 Medium (++) Mesje: Rapira; Platinum lux Kwast: Simpson; Trafalgar, T3 Scheerzeep: O.A.; Najran Aftershave: O.A.; Najran De beste aankopen van dit jaar: (jammer dat ik het niet eerder ontdekt heb) De Henson AL. krabber, maar wel de 2.0. Waarom de 2.0 ? Omdat de hoekjes afgerond zijn en de zeepafvoer beter is dan de vorige versie(s). Ook de zepen van Officina Artigiana. ben ik behoorlijk van onder de indruk. Ik had eerder enkele zepen van Saponificio Varesino wat toch ook wel hele goede zepen zijn, maar de O.A. zepen vind ik persoonlijk beter. 9
Coenetje Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Goedemorgen allen! Blackland Vector Schick Proline #5 Shavemac custom 24mm G5C Wholly Kaw "Vor V" zeep en A.S. Vandaag voor het eerst de Wholly Kaw "Vor V" gebruikt, hier totaal geen problemen maar juist een bijzonder goed resultaat. Ben het met Levi eens dat ze wat meer werk vergen, langzaam redelijk veel water toevoegen lijkt succesvol maar bij de meeste Amerikaanse moderne zepen. De Vector en de G5C waren dit jaar ook nieuw en allebei steengoed! 9
mifi Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 16 hours ago, Magic666 said: Met de HC&C geen enkel probleem maar de Whollykaw... blijft apart 😛 Ik heb vanmorgen, zoals beloofd, de WhollyKaw Dance of Agrumes weer eens van stal gehaald. Ik kan je ervaring niet bevestigen. Het ging uitstekend, alhowel ik moet toegeven dat ik gekopsopt heb. Misschien helpt wat @ Levi zegt over Amerikaanse zepen. Ik heb meerdere zepen van Stirling Soap Company zonder enig probleem, net als jij kennlijk met HC&C, maar ik meen inderdaad te hebben gemerkt dat mijn WhollyKaw zeep minder zuinig is: Mijn derde pass was wat aan de dunne kant, dus die heb ik extra opgeklopt in mijn hand. Het ging net, maar ik moet de kwast eigenlijk iets voller laden. Dat gaat makkelijker met wat meer water er in. Daar staat tegenover dat ik de geur heerlijk vind. Ik ben blij dat ik deze zeep weer eens gebruikt heb, want hij wordt weer terug bevorderd naar mijn scheerla. 3 1
Magic666 Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Ik zal de volgende beurt zonder preshave doen en nog meer water gebruiken..... #benbenieuwd 1
mifi Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 39 minutes ago, Niek said: De Henson AL. krabber, maar wel de 2.0. Helemaal mee eens. Dat is ook mijn beste aankoop. 2 minutes ago, Magic666 said: Ik zal de volgende beurt zonder preshave doen en nog meer water gebruiken..... #benbenieuwd Meer zeep ook vooral, denk ik. Ik heb een wat nattere kwast tijdens het laden, want dan krijg ik makkelijker meer zeep in de kwast. Daarna dompel ik tijdens het kloppen nog een paar keer een beetje. 2
Magic666 Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Ik heb zo'n scoop van HC&C dus dat gaat makkelijk, ben geen kopsopper en dat gedraai in de pot waarbij alles er naast loopt hoeft van mij ook niet Maar ik zal idd iets meer scoopen bij de volgende. 2
mifi Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 SvdD 20231226 Ik werd vanmorgen heen en weer geslingerd tussen het scheren en het aflikken van kloppers in de keuken. Eiwitschuim met citroensmaak zat er op die kloppers en het scheerschuim was WhollyKaw Dance of Agrumes. Ik weet niet helemaal zeker of ik ze uit elkaar heb kunnen houden, dus misschien heb ik me deels geschoren met wat eiwitschuim. De geuren zijn dicht bij elkaar. Foto: https://whollykaw.com/products/shaving-soap-dance-of-agrumes Krabber: Henson AL13-medium Mesje: Astra Superior Stainless (2) Kwast: Yaqi 26 Zeep: WhollyKaw Dance of Agrumes AS: WhollyKaw Dance of Agrumes After Shave Balm Deze zeep en balsum lagen in mijn doos 'af te voeren' omdat ik met name niet zo goed tegen de balsum kan. Ik krijg er meestal een rood gezicht van, dat verdwijnt dan weer langzaam, maar daarna gaat het jeuken als een coltrui van prikwol. Er zit iets in, helaas, dat kennelijk irriteert. Ik vind het heel jammer, want de geuren zijn fantastisch. Ik ga toch nog even volhouden, denk ik, want ik wil met name die andere balsum van hen, de Valentynka, nog een keer ruiken. Ondertussen zit ik nu fanatiek Niet aan mijn hals en kin te krabben. 7 3
dhr K Posted December 26, 2023 Posted December 26, 2023 Executive shaving Putlaw Feathet (2) Shaving society kwast Nozema pre Zaharoff signatureT&H Apsley ASB Nicolai New York intense EDP Fijne kerst nog aan iedereen 10
Recommended Posts