Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Voor het eerst b&m zeep gekocht en ik dacht ik ga het potje even openen en ruiken. Zijn de onderstaande belletjes normaal bij b&m? Onderstaande doet me beetje denken aan een aan biologie vroeger. Toen ik bacteriën moest kweken in een bak. 

VABc4nZ.jpg

• Haha 2
Posted

zou iemand all een keer eerder gelathered hebben en is het opgedroogd?

of is het een chemische reactie?

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Vlekjes kunnen wel voorkomen maar ik heb er nog geen slechte ervaring mee gehad. Onderstaande foto zijn allemaal B&M zepen 

IMG_0022.jpeg

• I like it 2
  • Thanks! 1
Posted

Heb even zitten zoeken op het internet, maar kan niks vergelijkbaars vinden.

Om het potje zat nog plastic, dus ik denk niet dat het eerder gebruikt is. Ik denk zelf dat het de parfumolie is. 

Ik heb net de zeep opgeklopt en moet zeggen dat ik er niks van merk qua kwaliteit. Ziet er alleen beetje smerig uit. 

• I like it 1
Posted
On 12/24/2023 at 2:26 PM, DiddyKong said:

Hallo,

Voor het eerst b&m zeep gekocht en ik dacht ik ga het potje even openen en ruiken. Zijn de onderstaande belletjes normaal bij b&m? Onderstaande doet me beetje denken aan een aan biologie vroeger. Toen ik bacteriën moest kweken in een bak. 

Ik heb eenzelfde soort effect in een zeep van WhollyKaw, de Dance of Agrumes. Ik heb niet gemerkt dat het invloed heeft op de eigenschappen.

• I like it 1
  • 2 months later...
Posted
Op 24-12-2023 om 14:26, DiddyKong zei:

Hallo,

VABc4nZ.jpg

Lekker romig, al een tipje van geproeft? 🤣

Posted

Het zijn in ieder geval geen bacterie kolonies, dat ziet toch iets anders uit (ik heb veel laboratorium ervaring). Ik heb wel op meerdere fora gelezen dat dit regelmatig voorkomt en het scheiden van een van de componenten te zijn in de zeep. Zou de eigenschappen niet beïnvloeden en ook niet de houdbaarheid.

• I like it 4
  • Agreed 1
Posted

Kan ook zijn dat er veel lucht in heeft gezeten, op het moment dat je de zeep dan warm(er) in schenkt komen de bubbels langzaam omhoog, de bovenkant van de zeep koelt snel af waardoor die laag sneller harder wordt en de bubbels die omhoog komen dit patroon vertonen.

Hier ook lab ervaring maar dan met verf, daar zie je het ook wel eens. Niks bijzonders eigenlijk.

• I like it 2